Lommeregner!
Fra : Lone Schmidt

Dato : 11-11-04 05:58

Hej

Jeg har et tilbagevendende irritationsmoment, håber at I kan hjælpe med
at fjerne det

Når jeg åbner "calculator", åbner den altid i den "basic" version, og
jeg klikker troeligt "æble-2" hver gang for at få den "avanced".

Jeg synes jeg har kigget det hele igennem, m.h.t. at få den til at åbne
i "advanced"

Er der nogle af Jer , som har styr på den detalje?
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 11-11-04 10:57

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
> i "advanced"
>
> Er der nogle af Jer , som har styr på den detalje?

Hvis du lukker den i Avanceret visning, burde den også åbne med denne
visning. Min gør.

Hvad skal du forresten med Avanceret

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Karen Seiersen

Dato : 11-11-04 12:50

> Hvis du lukker den i Avanceret visning, burde den også åbne med denne
> visning. Min gør.
>
> Hvad skal du forresten med Avanceret
>
> /Preben

Hos mig starter den også op i avanceret efter at være lukket i sammen
tilstand

Mon ikke hun skal bruge den avancerede til noget med procentregning ??
kunne tænkes en malermester har brug for dette til 25% moms på faktura
)

Mange hilner Karen

Fra : Lone Schmidt

Dato : 11-11-04 19:39

Karen Seiersen <vk@besked.com> wrote:

> [...]
>
> Mon ikke hun skal bruge den avancerede til noget med procentregning ??
> kunne tænkes en malermester har brug for dette til 25% moms på faktura

Nemlig Karen

Det er momsen.
Jeg troede også at den ville starte op i advanced, men det har den
aldrig gjort

Og nu er det irriterende!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 11-11-04 21:00

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:
> Jeg troede også at den ville starte op i advanced, men det har den
> aldrig gjort
>
> Og nu er det irriterende!

Hvis den stadig ikke gør det, når du lukker den fra Avanceret visning,
så prøv at rette i plist.

1. Find filen com.apple.calculator.plist
2. Åbn den (skulle gerne ske i Property List Editor).
3. Drej pilen ud for Root.
4. Ret Value ud for "ViewDefaultsKey" til Avanceret. Der står sikkert
"almindelig" hos dig.
5. Luk og arkiver ændring.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Lone Schmidt

Dato : 12-11-04 06:01

> [...]
> 3. Drej pilen ud for Root.
> 4. Ret Value ud for "ViewDefaultsKey" til Avanceret. Der står sikkert

Tak søde Preben

Jeg gik i `~/user/libr./preferences/ og fandt filen.
Åbnede den i " SubEthaEdit",og fandt en linie der indeholdt ordet "root"

<key>NSNavLastRootDirectory</key>

Og jeg drejede først den ene vej og så den anden vej......ændrede view
til <key>ViewadvancedKey</key>, men det har ikke hjulpet
(har genstartet)

Det var nu sjovt at komme ind i den krog, er vild med at prøve sådan
noget kl. 05.30, men jeg skal altid på arbejde når det er allersjovest!

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Verner

Dato : 15-11-04 00:10

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

<SNIP>
> Det var nu sjovt at komme ind i den krog, er vild med at prøve sådan
> noget kl. 05.30, men jeg skal altid på arbejde når det er allersjovest!

Hej Lone.

Jeg har lige prøvet at åbne regneren; vælge advanced og lukket den igen
og så trukket den ned i docken og herfra åbner den i advanced ( hos mig
i hvert fald)

--
Verner

Fra : Lone Schmidt

Dato : 15-11-04 05:43

Verner <vbentsen@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har lige prøvet at åbne regneren; vælge advanced og lukket den igen
> og så trukket den ned i docken og herfra åbner den i advanced ( hos mig

Tak Verner.

Jeg har nu prøvet at smide den ud af dock, derefter gjort som du, men
det hjælper ikke

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Verner

Dato : 15-11-04 11:46

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Tak Verner.
>
> Jeg har nu prøvet at smide den ud af dock, derefter gjort som du, men
> det hjælper ikke

Hej igen.

Jeg har måske ikke beskrevet hvad jeg gjorde korrekt.

Fjern regner fra Dock. Åbn regner fra Programmer og vælg avanceret. Gå
ned i docken og vælg "Behold i dock". Det er hvad jeg har gjort, og den
åbner i avanceret enten jeg starter fra dock ell. fra programmer.
Jeg bruger ver. DK 10.3.6. Jeg ved ikke om det har noget at sige.

--
Verner

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 11-11-04 22:39

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Det er momsen.
Den plejer jeg godt nok at klare med Alm.
Måske en vammel gane fra simple bordregnere.

Hvis du skal bruge alle tre beløb (netto, moms, brutto):
beløb-ex-moms -> M+
,25 -> =
M+
MR

Skal jeg blot bruge netto og brutto, gør jeg flg.:
beløb-ex-moms
*
1,25 =