Hvor mange kg øller ved grænsen i Corolla?
Fra : mikkel paulsen

Dato : 11-11-04 00:15

Hej
Mig og en af mine gode venner, vil taget et smut til grænsen fra
Hjørring.
Han ejer en Toyota Corolla 1,3 fra 98" det er ikke en stationcar, hvor
meget må den laste?
vi vil have trailer på dyret for at kunne købe mere ind, hvad går den
pr liter med sådan et dyr på?
Desuden hvad er så max grænsen i kg for hvad vi må køre med samlet på
et lille kørekort? kan vi smide en buggitrailer som laster 700 kg bag
på, eller skal vi nøjes med en 350 kg trailer?

Hvis nogen her ejer en Nissan Patrol 2,8 TD fra starten af 90'erne,
hvad må den så max laste på guleplader? Det er nemlig en anden
mulighed, den er bare for tørstig!!

mvh mikkel

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 11-11-04 05:42

"mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Kik i registreringsattesten
Hilsen Matthias

Fra : Madsen

Dato : 11-11-04 06:54

Fra : Madsen

Dato : 11-11-04 06:55

I må kun have 110 liter øl med hver - 220 liter svarende til 27 kasser hvis
det er dåser. Det kan du sagtens have i corollaen og det må den også laste.

Jacob

Fra : Ricky

Dato : 11-11-04 09:07

"Madsen" <Q@2.DK> wrote in message
>I må kun have 110 liter øl med hver - 220 liter svarende til 27 kasser hvis
>det er dåser. Det kan du sagtens have i corollaen og det må den også laste.
>
> Jacob

Vær opmærksom på at man kan købe øl i kasser af 24 stk og 30 stk.
Ved 24 øl pr. kasser: 27 kasser øl ~ 214 liter
Ved 30 øl pr. kasser: 22 kasser øl ~ 217 liter

En liter øl vejer ca. 1kg

Jeres vægt + benzin + øl må ikke overstige maksimallasten på
registreringsattesten.

Mvh
Ricky

Fra : Madsen

Dato : 11-11-04 16:33

Og lad være med at tro, at der ikke er toldere ved grænsen. Det er der
nemlig ikke, men nord for grænsen står der ofte nogle neonbeklædte Told og
Skat folk sammen med ordensmagten og tjekker biler og dertil hørende
indhold.

Jacob

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 11-11-04 20:51

On Thu, 11 Nov 2004 06:55:03 +0100, "Madsen" <Q@2.DK> wrote:

>I må kun have 110 liter øl med hver - 220 liter svarende til 27 kasser hvis
>det er dåser. Det kan du sagtens have i corollaen og det må den også laste.

Er det ikke 380L idag?
Flemming Jacobsen

Fra : Davidsen

Dato : 11-11-04 22:27

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke 380L idag?
> --
> Mvh
> Flemming Jacobsen

De 110 liter er 'vejledende', dvs. man skal give ToldSkat besked hvis man
har tænkt sig at slæbe mere med (Og sikkert også sandsynliggøre at det er
til eget forbrug).

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=205092&vID=200611&i=0#i205092

Mvh
Davidsen