MS Windows
briani 27239
XP Athlon 64 kan ikke installere?
Fra : michael bennati scho~

Dato : 10-11-04 22:05

Min kammerat har købt en PC med athlon 64 processor. Den har installeret den
normale xp home. Nu prøver han at installere XP Athlon 64 edition. Men et
klik på setup.exe giver meddelselsen at dette "ikke er et gyldigt win32
program". Hvad skal det sige?
mvh Michael

Fra : Hans

Dato : 10-11-04 22:29

michael bennati schou wrote:
> [...]
> Athlon 64 edition. Men et klik på setup.exe giver meddelselsen at
> dette "ikke er et gyldigt win32 program". Hvad skal det sige?

Der er nok ingen tvivl om, at i skal starte helt fra bunden med en ny
installation, med boot fra CD'en.

Hans

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 10-11-04 22:34

"michael bennati schou" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette>
skrev:

> [...]
>normale xp home. Nu prøver han at installere XP Athlon 64 edition. Men et
>klik på setup.exe giver meddelselsen at dette "ikke er et gyldigt win32

Du må hellere fortælle mere præcist hvad han forsøger.
Hvad er "XP Athlon 64 edition"?
Hvilket program hører setup.exe til?

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : michael bennati scho~

Dato : 10-11-04 23:53

"Michael Pilgaard" <mipi@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Du må hellere fortælle mere præcist hvad han forsøger.
> Hvad er "XP Athlon 64 edition"?
> Hvilket program hører setup.exe til?
>
> --
> Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Windows XP professional 64-bit Edition, som den helt præcist hedder er
åbenbart en speciel udgave optimeret til de nye 64-bit processorer, så man
bedre udnytter 64 bit ressourcerne.
Lægger han disken i og går i stifinder og klikker på drevet, består cd'en jo
af en række mapper samt en setup.exe fil. Det er ved at klikke på denne, at
fejlmeddelelsen at dette "ikke er et gyldigt win32 program" fremkommer.

mvh Michael

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-11-04 10:34

> [...]

> cd'en jo af en række mapper samt en setup.exe fil. Det er ved at
> klikke på denne, at fejlmeddelelsen at dette "ikke er et gyldigt

Det er jo ikke underligt, da det er 64-bit og ikke 32-bit. &4-bit
programmer kan ikke afvikles på et 32-bit OS.

Der skal bootes på CD'en, for at det virker.

Jesper G. Poulsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-11-04 15:55

michael bennati schou skrev:

>Windows XP professional 64-bit Edition, som den helt præcist hedder er
>åbenbart en speciel udgave optimeret til de nye 64-bit processorer, så man
>bedre udnytter 64 bit ressourcerne.

Som er til Intels 64 bitprocessorer, mig bekendt findes der ingen
Windows til Athlons 64 bitprocessorer.

http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/news/64bit.asp
--
Knud

Fra : michael bennati scho~

Dato : 11-11-04 16:26

> Som er til Intels 64 bitprocessorer, mig bekendt findes der ingen
> Windows til Athlons 64 bitprocessorer.
>
> http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/news/64bit.asp
> --

Hej Knud

Men der tager du altså fejl.
På denne side
http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/evaluation/upgrade.mspx

har jeg kopieret følgende:
Supported processors: AMD Athlon 64, AMD Opteron, Intel Xeon with Intel
EM64T support, Intel Pentium 4 with Intel EM64T support

Så løsningen er vel som andre foreslår at boote fra cd-rom drevet.
mvh Michael

Fra : michael bennati scho~

Dato : 11-11-04 17:27

skrev i en meddelelse

> Så løsningen er vel som andre foreslår at boote fra cd-rom drevet.
> mvh Michael

hvilket heller ikke hjalp

michael

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 11-11-04 17:48

skrev:

>hvilket heller ikke hjalp

Jamen så skriv hvad der sker!
Forsøger I at installere på samme partition som Widows XP Home?
Kommer der nogle fejlmeddelelser?
Hvad gør I?
Det er ikke til at hjælpe når man skal lege gættekonkurence!

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : michael bennati scho~

Dato : 11-11-04 18:11

> [...]

> Kommer der nogle fejlmeddelelser?
> Hvad gør I?
> Det er ikke til at hjælpe når man skal lege gættekonkurence!

Jamen jeg beklager men jeg kan ikke sige meget andet end hvad jeg har sagt:
der kommer en fejlmeddelse:
et klik på setup.exe giver meddelselsen at dette "ikke er et gyldigt win32
program"

Ja. Partionen der forsøges installeret på, er den samme som xp home ligger
på.

mvh Michael

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 11-11-04 18:33

skrev:

> [...]
>program"
>
>Ja. Partionen der forsøges installeret på, er den samme som xp home ligger

Du glemte behændigt at citere dette:

/> Så løsningen er vel som andre foreslår at boote fra cd-rom drevet.
> mvh Michael

hvilket heller ikke hjalp/

og det var det jeg svarede på.

Jeg har installeret Windows XP 64-bit edition, og det forløb forholdsvis
gnidningsfrit.
Bemærk at det ikke er en god idé at installere den på samme partition
som en eksisterende Windows ligger på. Opret en ny partition eller sæt
en anden harddisk i til formålet.
Hvorfor vil han i det hele taget installere Windows XP 64-bit edition?
Det er beta-software og som sådan ikke et færdigt produkt der er egnet
til slutbrugere uden erfaring i installation af styresystemer og
opsætning. Der kræves bl.a. nye drivere til hardware.

Over and out.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : michael bennati scho~

Dato : 11-11-04 19:36

> [...]

> til slutbrugere uden erfaring i installation af styresystemer og
> opsætning. Der kræves bl.a. nye drivere til hardware.

okay. Det var jeg så ikke klar over.
Takker for hjælpen.

mvh Michael