Luftfoto over Vadum
Fra : Evald Adamsen

Dato : 10-11-04 17:08

Hej
Er der nogen der ligger inde med foto,kort evt. luftfoto over den sydlige
del af Vadum sogn , Aalborg amt

Det er lokaliteterne Ny lindholm, Lufthavnsvej (iVadum sogn)
Nyborggård jeg er meget interesseret i

Med venlig hilsen
Evald Jönsson Adamsen
adamsen@klarupnet.dk

Fra : Jesper Holgersen

Dato : 10-11-04 17:40

Hej Evald,

Jeg har tilfældivis selv siddet og rodet med noget lignende de sidste dage
(matrikelkort over Vadum). Ved samme lejlighed rendte jeg over denne her
side:

http://www.aalborg.dk/vejviser/luftfotos/index.htm

Mon ikke den kan anvendes til det formål du ønsker?

I det hele taget kan http://www.aalborg.dk/vejviser/ anbefales hvis man vil
have luftfotos, matrikelkort o.lign. over Aalborg kommune...

Jesper Holgersen, Aalborg, http://jesper.familien-holgersen.dk/

Fra : Michael Lund

Dato : 10-11-04 20:46

Hej Evald

Hvad med at prøve dette sted:
http://www.dkconline.dk/

Her får du både alm. kort, historiske kort og luftfotos over det valgte
område.

Med venlig hilsen
Michael Lund

Fra : Evald Adamsen

Dato : 13-11-04 18:01

Hej igen

Tal for oplysningerne

Men hvis der kunne fremskaffes billede fra ca. før 1960, hvor det hus jeg
søger ,ikke var nedrevet vil det være perfekt
Mvh. Evald

http://www.dkconline.dk/scripts/itmap.dll/zoom?UTM_X=553041&UTM_Y=6326387&MapID=ORTO25&Zone=UTM32&SIZE_X=600&SIZE_Y=500&ClickOption=In&MapSize=600x500&Compression=40&ImageID=&bIsKUAreal=FALSE&Point.x=256&Point.y=197

Fra : Jesper Kinch Anderse~

Dato : 16-11-04 20:29

On Sat, 13 Nov 2004 18:01:22 +0100, "Evald Adamsen"
<adamsen@klarupnet.dk> wrote:

> [...]
>
>Men hvis der kunne fremskaffes billede fra ca. før 1960, hvor det hus jeg
>søger ,ikke var nedrevet vil det være perfekt

Klip

Hej,

Der var jo et par firmaer, som tog luftfotos på den tid. Et af de
større var Sylvest Jensen, hvor de gamle billeder i dag findes på Det
kgl. Bibliotek. Der findes protokoller, så man kan se, om det ønskede
billede findes. Sidst jeg hørte var prisen for et billede 315kr plus
moms. Jeg fik mine oplysninger fra en mand ved navn Arne Andersen.

Ellers var der Aalborg luftfoto, som DKB også har billeder fra, men de
mangler vist index, og jeg ved ikke, hvor let det er, at få nogen til
at kikke "dyngen" igennem.

   Mvh. Jesper

Se gamle billeder fra fiskerlejet Slettestrand på
http://home20.inet.tele.dk/sletbaade/index.htm

Fra : Evald Adamsen

Dato : 17-11-04 17:15

Hej Jesper