kattesammenføring ??
Fra : jytte

Dato : 10-11-04 16:38

Hvor lang tid skal man give de kære misser, når der kommer en ny kat i
hjemmet.
Hvor længe ca. er de om at vende sig til hinanden.

Og er der nogle gode måder at se på om de kan lide hinanden. (jeg regner nok
med at kunne finde ud af det hvis de hvæser ad hinanden), der kun jo være
nogle mere subtile ting man skulle lægge mærke til.

VH
JytteJ

Fra : Niels Peter

Dato : 10-11-04 17:35

jytte wrote:
> Hvor lang tid skal man give de kære misser, når der kommer en ny kat i
> hjemmet.
> Hvor længe ca. er de om at vende sig til hinanden.

Det varierer meget, blandt andet ud fra, om en eller begge parter er
killing/ungdyr, eller om begge er voksne. I sidstnævnte tilfælde kan der
gå flere måneder, hvorimod man snarere taler om uger, når én (eller
begge) er mindreårig.
"Rekorden" er så vidt jeg husker to voksne katte, der var 2½ år om at
acceptere hinanden ...
Men det varierer utroligt fra situation til situation, så det er svært
at sætte faste tal på.
Jeg plejer at sige, at hvis man hele tiden kan se små fremskridt, er der
ingen grund til at give op.

> Og er der nogle gode måder at se på om de kan lide hinanden. (jeg regner nok
> med at kunne finde ud af det hvis de hvæser ad hinanden), der kun jo være
> nogle mere subtile ting man skulle lægge mærke til.

Tegn på accept eller ligefrem venskab kan være:

- De spiser i nærheden af hinanden uden problemer
- De tør sidde med ryggen til hinanden
- De flytter sig snarere end at hidse sig op, hvis den ene skulle være
lidt irriterende
- De sover i samme møbel
- De opgiver ikke nødvendigvis samvær med mennesket, hvis den anden kat
kommer

osv. osv.

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : jytte

Dato : 10-11-04 20:47

"Niels Peter" <nph@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lidt irriterende
> - De sover i samme møbel
> - De opgiver ikke nødvendigvis samvær med mennesket, hvis den anden kat

tak for gode råd. du skriver osv. hvad gemmer sig bag det ?
Jytte

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 10-11-04 22:31

> Hvor lang tid skal man give de kære misser, når der kommer en ny kat i
> hjemmet.
<klip>

Tja jeg måtte opgive dengang med MissRosa alias Svedsken alias CampingQueen,
efter små 2 år.
Nu var Svedsken jo også voksen da jeg fik hende (eller rettere da hun valgte
at flytte ind hos mig) og jeg har jo Miver, mokken over alle mokker...lidt
uheldigt da Svedsken jo var en lille strids-banan med macho-tendenser...så
nu _fører_ Svedsken sig frem på Frederiksberg, hos Benedikte
*heheheheheheeeeeeeee*
Nå, men ikke for at tage modet fra dig, men blot for at sige at nogen gange
er det umuligt....og tro mig, jeg prøvede alt...

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor (der får lov at besøge
Svedske-Dronnningen af og til *smil*)

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 10-11-04 23:02

"Heidi, Miver og Mulle's mor" <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:419288a2$0$33739$14726298@news.sunsite.dk...
<klip>

> ...så
> nu _fører_ Svedsken sig frem på Frederiksberg, hos Benedikte
> *heheheheheheeeeeeeee*

Hmmmm.... vil nu nærmere sige ruller.

Venlig hilsen Dikte
---