The tripods
Fra : Kim2000

Dato : 10-11-04 14:34

Er der nogen der ved om serien The Tripods i sin tid blev afsluttet eller
bare lukket. Jeg har lige set de første to afsnit og synes den er tro mod de
fremragende bøger og til trods for sin alder fungerer effekterne glimrende.
HVis den er blevet lukket før tid, har det i hvert fald ikke været dårlig
kvalitet.

mvh
Kim
--
www.damat.dk

Fra : Jan Larsen

Dato : 10-11-04 14:55

On Wed, 10 Nov 2004 14:34:19 +0100, "Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote:

> [...]
>HVis den er blevet lukket før tid, har det i hvert fald ikke været dårlig

Hej Kim...

Af uvisse årsager, blev kun første og anden bog lavet til en serie.

Ifølge http://www.bbc.co.uk/cult/ilove/tv/tripods/intro.shtml, var det
simpelthen et spørgsmål om for få seere.

Mindst lige så underligt, er det at serie 1 er udsendt på DVD for
flere år siden, mens der om serie 2 kun har verseret rygter, som flere
gange har udtalt at BBC skulle være i fuld gang med at lave dem, og at
de skulle komme ca. 6 måneder efter rygterne starter. Dette er ikke
tilfældet ifølge BBC:

http://www.bbc.co.uk/cult/ilove/tv/tripods/trivia.shtml

Jim Baker, der er med i serien som Henry, har taget innitiativ til en
slag underskriftsindsamling, som gives til BBC, for at forsøge at
presse dem til at udsende serie 2 på DVD.

http://www.bbc.co.uk/dna/ican/Club380

Med de venligste hilsener fra en utålmodig fan

Jan Larsen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 11-11-04 04:57

Jan Larsen wrote:
> Af uvisse årsager, blev kun første og anden bog lavet til en serie.
[...]

Anden og tredje bog, hvis man skal være pedantisk.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jan Larsen

Dato : 11-11-04 09:13

Peter Knutsen skrev:

>Anden og tredje bog, hvis man skal være pedantisk.

Selvfølgelig. Du har ret. Jeg tænkte på bog 1 og 2 i den oprindelige
trilogi. At der så siden er kommet en bog, der dækker det første
forsøg på at invadere jorden, er noget, der umiddelbart var gledet ud
af min hukommelse.

Det er sådan noget, der ofte kommer med alderen....

Hilsen

Jan Larsen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 12-11-04 03:59

Jan Larsen wrote:

> [...]
> trilogi. At der så siden er kommet en bog, der dækker det første
> forsøg på at invadere jorden, er noget, der umiddelbart var gledet ud

"Da Tripoderne kom" er faktisk bind 1 på engelsk. Det er kun
på dansk at den blev udgivet som 4. og sidste bind.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Kim2000

Dato : 11-11-04 15:01

"> Af uvisse årsager, blev kun første og anden bog lavet til en serie.

> Ifølge http://www.bbc.co.uk/cult/ilove/tv/tripods/intro.shtml, var det
> simpelthen et spørgsmål om for få seere.

Okay, tak for hjælpen, det var lidt træls den blev afbrudt på det tidspunkt
for det er jo egentlig der serien rigtig bliver spændende.

mvh
Kim

Fra : Peter Knutsen

Dato : 12-11-04 04:02

Kim2000 wrote:
> Okay, tak for hjælpen, det var lidt træls den blev afbrudt på det tidspunkt
> for det er jo egentlig der serien rigtig bliver spændende.

Bøgerne kan fås på biblioteket. Hvis dit lokale bibliotek
ikke har dem, så kan du bestille dem hjem via <
http://www.bibliotek.dk >. I mange kommuner er det gratis
(især hvis de kan give dig besked via email eller SMS), mens
det i andre kan koste sådan noget som 5 kroner per bog, til
dækning af portoudgift.

Så bare se at komme i gang, det er en fed serie. Selv om
bind 1, "Da Tripoderne Kom", og bind 2, "De Hvide Bjerge",
er lidt svage. Der kommer først rigtig gang i serien i bind
3 og 4, hvor det er tid til at bekæmpe tripoderne.

Jeg læste for nyligt bind 2, 3 og 4 igen, denne gang på
engelsk, og serien holder stadig 100%.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Kim2000

Dato : 12-11-04 07:59

> Bøgerne kan fås på biblioteket. Hvis dit lokale bibliotek ikke har dem, så
> kan du bestille dem hjem via < http://www.bibliotek.dk >. I mange kommuner
> er det gratis

Jeg har dem skam allerede i reolen, så jeg kender godt slutningen. Det er en
fed serie, jeg mener bare det er ærgeligt at man ikke har filmatiseret
resten.

mvh
Kim