Brev til Sony Music
Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 10-11-04 11:49

I min evige kamp mod kopisikring, har jeg i dag sendt et nyt brev til Sony
omkring kopisikring, hvor jeg takker dem for at have tvunget mig til at
lære alt om P2P netværk (og tilbyder dem et par flasker rødvin
for tjenesten):

http://www.webbesen.dk/articles/sonymusic/

(Første brev på siden)

--
Anders Vind Ebbesen
Seneste brev gik til Arbejdsmarkedets TillægsPension (sic):

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-11-04 12:15

Anders Vind Ebbesen wrote:

> I min evige kamp mod kopisikring, har jeg i dag sendt et nyt brev til Sony

Fedt brev! Sig endelig til når/hvis du får svar fra Sony (eller APG).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på musikken med iTunes

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 10-11-04 12:33

On Wed, 10 Nov 2004 at 11:15 GMT, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Fedt brev! Sig endelig til når/hvis du får svar fra Sony (eller APG).

De skal være velkomne, jeg har ikke nogen mp3-filer jeg ikke har lov til
at have.

Fra : Mr bob

Dato : 11-11-04 12:46

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> skrev i en meddelelse
Sony

> De skal være velkomne, jeg har ikke nogen mp3-filer jeg ikke har lov til
> at have.

Det skal lige siges at jeg er helt enig med dig, og jeg syntes det er nogle
fede breve.... Jeg har også en række cd'er som de fleste cd-afspillende
genstande i min bolig ikke kan køre, og det er faktisk tit dem jeg helst vil
høre!!! Hader de narhoveder!

MEN......

Hvis vi skal kigge på den juridiske del af makværket, så har du faktisk
erhvervet dig mp3'erne på ulovlig vis. Du kan derfor stadig få en bøde for
dem.... Det betyder også at hvis man bliver taget af Apg og så får den idé
bare at købe de cd'er man har hentet, for at slippe for selve bøde. Så
bonger de dig bare for at have hentet dem ulovligt, det vil blive en mindre
bøde, men forskellen vil ikke være stor..

Men Jeg er altså på din/jeres side, så i behøver ikke skælde mig ud

Jackie

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 11-11-04 16:16

On Thu, 11 Nov 2004 at 11:45 GMT, Mr bob <privat@FJERNDETTEkc-frugt.dk> wrote:
> MEN......
>
> Hvis vi skal kigge på den juridiske del af makværket, så har du faktisk
> erhvervet dig mp3'erne på ulovlig vis.

Hvilke mp3er? Bevisbyrden er deres.

> [...]
> bonger de dig bare for at have hentet dem ulovligt, det vil blive en mindre
> bøde, men forskellen vil ikke være stor..

De skal lige bevise hvilke numre der er ripped af mig selv, og hvilke der er
blevet downloaded på nettet.

Fra : John

Dato : 11-11-04 16:38

> De skal lige bevise hvilke numre der er ripped af mig selv, og hvilke der
er
> blevet downloaded på nettet.

Kan jeg ikke se skulle være noget problem.

Mvh

John

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-11-04 18:54

John skrev:

> Kan jeg ikke se skulle være noget problem.

Hvordan ville du gribe det an?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-11-04 21:05

Martin Johansen [6000] wrote:

> Hvordan ville du gribe det an?

1. Han har jo selv fortalt, at han har hentet nogle bestemte numre,
fordi han ikke kan afspille cd'en.

2. De kan muligvis sammenligne "fingeraftryk" på numrene med kendte
piratkopier.

3. De kan fange ham, mens han downloader.

Men jeg tror nu heller ikke, det er særlig sandsynligt, at der sker
noget - undtagen hvis 3 er tilfældet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Styr musikken med iTunes

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 11-11-04 22:37

On Thu, 11 Nov 2004 at 20:05 GMT, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> 1. Han har jo selv fortalt, at han har hentet nogle bestemte numre,
> fordi han ikke kan afspille cd'en.

Hvilke numre?

> 3. De kan fange ham, mens han downloader.
>
> Men jeg tror nu heller ikke, det er særlig sandsynligt, at der sker
> noget - undtagen hvis 3 er tilfældet.

Tjaeh, så vidt jeg ved har de udelukkende koncentreret om delere og ikke
downloadere.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-11-04 23:45

Anders Vind Ebbesen wrote:

> Hvilke numre?

Duran Duran - Astronaut.

> Tjaeh, så vidt jeg ved har de udelukkende koncentreret om delere og ikke
> downloadere.

Absolut, problemet er blot, at de fleste - om ikke alle -
P2P-programmerne i dag deler musikken, mens man downloader. Så selvom
man kører med en tom upload-mappe, så er der stor sandsynlighed for, at
man optræder på listen over dem der kan hentes fra.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Optag og brænd musik med iTunes

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 11-11-04 23:58

On Thu, 11 Nov 2004 at 22:44 GMT, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Duran Duran - Astronaut.

Det fremgår ikke af brevet, at jeg skulle have hentet det album på nettet
(hvilket jeg i øvrigt heller ikke har gjort)

> [...]
> man kører med en tom upload-mappe, så er der stor sandsynlighed for, at
> man optræder på listen over dem der kan hentes fra.

Okay, jeg har ikke benyttet dem nok til at kunne afvise det, men det virker
ikke særligt sandsynligt i mine øjne.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-11-04 00:53

Anders Vind Ebbesen wrote:

> Okay, jeg har ikke benyttet dem nok til at kunne afvise det, men det virker
> ikke særligt sandsynligt i mine øjne.

Det er meget sandsynligt. Læs dokumentationen til programmet, eller
fortæl os, hvilket program du bruger.

Nu har jeg ikke beskæftet mig så meget med den slags programmer det
seneste par år, men de fleste af dem (alle?) er i stand til at hente
filer i småbidder fra forskellige servere. Det betyder for eksempel, at
hvis du er ved at hente Gasolin - Kvinde min, så deles den op i
småbidder, og mens du henter, så kan andre hente de småbidder, du
allerede har hentet.

Går APG så ind og søger på Gasolin - Kvinde min, og begynder at
downloade den, så får de måske lidt fra dig og lidt fra en anden. De kan
nemt aflæse begges ip-adresser.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hj›rne?

Fra : Steen Schmidt

Dato : 12-11-04 01:16

Kim Ludvigsen wrote:

> De kan nemt aflæse begges ip-adresser.

Og for lige at slå fast: Det kan godt være selve P2P-programmet ikke
giver mulighed for at udlæse hvilke IP-adresser der hentes fra, men det
kan *altid* lade sig gøre at se på den rå IP-strøm hvilken IP-adresse
hver evig eneste pakke kommer fra.

Og dét er nemt.

Mvh
Steen

Fra : John

Dato : 11-11-04 23:16

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan ville du gribe det an?

De kan se hvem der har hentet hvad på fildelingstjenesterne blandt andet via
IP-numrene.

Men det er næppe de små fisk de går mest efter...

Mvh

John

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 11-11-04 23:43

On Thu, 11 Nov 2004 at 22:16 GMT, John <jk7410@hotmail.com> wrote:

> De kan se hvem der har hentet hvad på fildelingstjenesterne blandt andet via
> IP-numrene.

Det tvivler jeg på. Det skulle da kun være hvis de selv udbød musik til
download via P2P.

Fra : John

Dato : 12-11-04 17:54

> Det tvivler jeg på. Det skulle da kun være hvis de selv udbød musik til
> download via P2P.

Mig bekendt har de også været fremgangsmåden. De har selv lagt musik ud på
fildelingstjenesterne og når folk så hentede derfra så... Haps...

Mvh

John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-11-04 19:06

John wrote:

> Mig bekendt har de også været fremgangsmåden. De har selv lagt musik ud på
> fildelingstjenesterne og når folk så hentede derfra så... Haps...

Detbatten om den fremgangsmåde har flere gange været fremme i
jura-gruppen, og der er ikke enighed om, hvorvidt den vil være lovlig.
Til gengæld er der vist bred enighed om, at APG ikke har benyttet den
(endnu).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stop spam med filtre i Outlook Express

Fra : mini

Dato : 11-11-04 16:18

<snip>
> [...]
> stor..
>
> Men Jeg er altså på din/jeres side, så i behøver ikke skælde mig ud

Du bliver ikke skældt ud af mig.
Jeg hæftede mig bare ved Anders skrev han hentede precis de numre han har
betalt for og intet andet.
Man skal være storkestupid for at ville rejse den sag for retten.
Anders har jo købt numrene - de virker bare ikke da disse ikke overholder
redbook (CD DA).

Jeg så hellere forbrugerrådet rejse en sag imod de selskaber der
markedsfører CD-lignende produkter, uden at oplyse det kun er en
CD-lignende-bastard.
Det fremgår ikke just af Sony og Emi's markedsføring, at det de sælger er et
inferiørt produkt til samme pris som en rigtig CD (Redbook CD DA), som
kunderne dernæst kan ha' ulejlighed med at få til at fungere i diverse
afspillere.

At CD-DA så er underlagt publikums beskyttelse er jo en helt anden sag, der
handler om moral.

Hvergang der pives over vigende salg fremføres pirateri som grunden.
Dette uden man bemærker markedet har ændret sig - vi tæppebombes jo med
musik fra FM, DAB, TV, Netradio i en grad der gør behovet for eget køb
endsige tid til at lytte til dette har ændret sig i årenes løb.
At selskaberne så ikke tager kampen op på lydkvalitet, hvor de stadig har
fordel, er for mig en uløst gåde.

En velindspillet CD der ikke er komprimeret i stykker lyder betydeligt bedre
på et godt anlæg, end en mp3 eller vma.

Mini

Fra : Steen Schmidt

Dato : 11-11-04 16:58

mini wrote:

> Jeg så hellere forbrugerrådet rejse en sag imod de selskaber der
> markedsfører CD-lignende produkter, uden at oplyse det kun er en
> CD-lignende-bastard.

Det sker også i udlandet. Forbrygerstyrelserne i de Nordiske Lande
afventer vist i øjeblikket situationen (og har gjort det længe :-/) -
måske kommer der en sag, måske ikke. Jeg kan ikke huske hvor jeg læste
det, men på én af de Danske forbrugerhjemmesider.

Mvh
Steen

Fra : Steen Jensen

Dato : 10-11-04 13:16

Anders Vind Ebbesen <usenet@ebbesen.org> wrote in

> I min evige kamp mod kopisikring, har jeg i dag sendt et nyt brev til
> Sony

Ganske godt gået!

Min eneste bemærkning til dit brev må være: Hvor har du dog ret!

--
Steen
danmark = dk

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 10-11-04 15:51

> [...]
> omkring kopisikring, hvor jeg takker dem for at have tvunget mig til at
> lære alt om P2P netværk (og tilbyder dem et par flasker rødvin

*hehe* elsker den form for kommunikation

--
Hilsen Heidi,
http://chocolade.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-11-04 17:28

Anders Vind Ebbesen skrev:

> [...]
> omkring kopisikring, hvor jeg takker dem for at have tvunget mig til at
> lære alt om P2P netværk (og tilbyder dem et par flasker rødvin for

LOL but so true.

Fedt brev

Fra : mini

Dato : 10-11-04 17:58

Anders Vind Ebbesen wrote:
> [...]
> Sony omkring kopisikring, hvor jeg takker dem for at have tvunget mig
> til at lære alt om P2P netværk (og tilbyder dem et par flasker rødvin

Glimrende initiativ - desværre synes jeg EMI's kopisikring gør legitim
afspilning endnu værre.
Og EMI's reaktion er - så aflever og få pengene igen - man indrømmer blankt
ikke at overholde CD standarden.
Jeg vil hermed anbefale alle der har afspilningsproblemer - ligefra, kan
slet ikke spilles, til mærkelige hakker i lyden, til at returnere skidtet -
så kan de lære at overholde CD standarden som er fastlagt for mange år
siden.

Desværre gik den sidste retur herfra ud over Big Fat Snake - dem ville jeg
ellers gerne ha' støttet.

Mini

Fra : John

Dato : 10-11-04 18:22

> [...]
> omkring kopisikring, hvor jeg takker dem for at have tvunget mig til at
> lære alt om P2P netværk (og tilbyder dem et par flasker rødvin

Mig bekendt har SONY for ikke ret lang tid siden besluttet at udfase de
kopisikrede skiver. Kan dog ikke lige finde linket til artiklen lige nu.

Mvh

John

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 10-11-04 18:42

On Wed, 10 Nov 2004 at 17:21 GMT, John <jk7410@hotmail.com> wrote:
> "Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> skrev i en meddelelse
>
> Mig bekendt har SONY for ikke ret lang tid siden besluttet at udfase de
> kopisikrede skiver. Kan dog ikke lige finde linket til artiklen lige nu.

Sony Music Entertainment Japan, ja.

Sjovt nok var SME America ved at få en donut galt i halsen, da de hørte
det.

Fra : John

Dato : 10-11-04 20:17

Sony

> Sony Music Entertainment Japan, ja.
>
> Sjovt nok var SME America ved at få en donut galt i halsen, da de hørte
> det.

Jo, men var det ikke mening at det med tiden skulle brede sig til resten af
markedet også. Det var i hvert fald sådan jeg tolkede artiklen jeg læste.

Mvh

John

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 10-11-04 21:29

Anders Vind Ebbesen <usenet@ebbesen.org> enriched usenet with:

> Sony Music Entertainment Japan, ja.
>
> Sjovt nok var SME America ved at få en donut galt i halsen, da de hørte
> det.

Sony er jo en stor koncern. De har flere gange indirekte sagsøgt sig selv

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Dr. Dre & Snoop Doggy Dogg - Ain't Nothin But a G Thang

Fra : Morten Guldager

Dato : 11-11-04 08:10

2004-11-10 Lars Kyndi Laursen wrote

> Sony er jo en stor koncern. De har flere gange indirekte sagsøgt sig selv

Der er f.eks. en historie om at medie hjørnet af Sony, dem der
udgiver DVD'ere, har været i flæsket på playstation hjørnet, fordi
det var for let at fjerne regionssikringen på en PS2.

Først da sagen gik op for en af dem med stjerner på stoppede de
to, af Sony hyrede, advokatfirmaer med at bekrige hindanden.

Jeg kan beklageligvis ikke lige finde et link til historien,
men jeg synes den cool nok. SÅ KAN DE LÆRE DET!

/Morten

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 11-11-04 10:25

Morten Guldager <spamtrap@mogul.dk> enriched usenet with:

> [...]
>
> Jeg kan beklageligvis ikke lige finde et link til historien,
> men jeg synes den cool nok. SÅ KAN DE LÆRE DET!

Jeg har læst en historie om at RIAA, som Sony er medlem af, sagsøgte en
brancheorganisation af fabrikanter af bærbare musikafspillere, som Sony
også er medlem af, over noget med kopibeskyttelse eller DRM. JEg har
selvfølgelig heller ikke noget link

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: The Streets - Dry Your Eyes

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-11-04 18:35

Anders Vind Ebbesen wrote:

> [...]
> omkring kopisikring, hvor jeg takker dem for at have tvunget mig til at
> lære alt om P2P netværk (og tilbyder dem et par flasker rødvin

Fint nok initiativ, dér.

Jeg synes bare at elendig produktion er et langt større problem end den
nok så irriterende kopisikring. Men det er nok et problem som er sværere
at få selskaberne til at forstå.

/David

Fra : John

Dato : 10-11-04 20:18

> Jeg synes bare at elendig produktion er et langt større problem end den
> nok så irriterende kopisikring. Men det er nok et problem som er sværere
> at få selskaberne til at forstå.

Helt enig.

Mvh

John

Fra : Søren Rohde

Dato : 11-11-04 21:53

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> skrev i en meddelelse
>I min evige kamp mod kopisikring... (snip)

Fedt brev - det er en underlig logig pladeselskaberne har med at sælge mere
eller mindre ubrugelige plader, og så undre sig over vigende salgstal. Og at
man bruger penge og kræfter på at bekæmpe P2P. Istedet for at lave et
alternativ der rykker - jeg ville sgu da hellere downloade mine gamle
diskohits fra pladeselskabets site i god kvalitet... Men noget tyder på at
pladeselskaberne hellere vil rende rundt som sure P-vagter end gøre al deres
musik tilgængelig i den rigtige kvalitet - og til den rette pris online.

Jeg har for nylig måttet rippe en CD analogt (!!!) for at kunne få den over
på min MP3 afspiller. Alle de rip programmer jeg kunne finde kunne ikke
klare den. Og på bagsiden af en af mine sidst indkøbte plader står der noget
med at den muligvis ikke kan afspilles i visse typer cd-afspillere. F.eks. i
en bil.

Mit juleønske bliver nok lidt mere logik rundtomkring.

Mvh. Søren