Onboard lydkort?
Fra : Jakob Griffel

Dato : 10-11-04 10:55

Hej!

Jeg har erhvervet mig en brugt maskine med et ECS K7VZA ver3.0
bundkort.
Jeg har nyinstalleret Windows98 (til min far, der er vant til Win98),
men under installationen kan den ikke finde drivere til
onboard-lydkortet. Hvordan finder jeg ud af hvilket lydkort der er
"indbygget" på kortet (og hvordan finder jeg en driver?)

(Håber dette er det rigtige sted at spørge)

--
Hilsen Jakob

Fra : Byte Me

Dato : 10-11-04 11:09

On 10 Nov 2004 09:54:57 GMT, Jakob Griffel
<jakob_griffel@CVI8Jhotmail.com> (slet CVI8J) wrote:

> [...]
>onboard-lydkortet. Hvordan finder jeg ud af hvilket lydkort der er
>"indbygget" på kortet (og hvordan finder jeg en driver?)

http://www.ecsusa.com/downloads/drivers_k7v.html
Se under SOUND. Den øverste driver skulle passe.

mvh BM

Fra : Carsten

Dato : 10-11-04 11:14

Det lyder som om du ikke har installeret chipset driverne som kom med
bundkortet.
Der burde være en driver til onboard lydkortet der, ellers hent den på
nettet.
Som "Byte Me" også skriver.

Hilsen Carsten

"Jakob Griffel (slet CVI8J)" <jakob_griffel@CVI8Jhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:11000806640.817477366179819@dtext.news.tele.dk...

Fra : Jakob G.

Dato : 10-11-04 15:42

Tak til jer begge to. Det prøver jeg.
Jeg er ikke så vant til at den ikke "gør tingene selv" ligesom XP. Så kommer
man jo hurtigt ud at sk*de...

--
Hilsen Jakob

Fra : Zulu

Dato : 10-11-04 18:09

"Jakob G." <nogen@emialadresse.dk> skrev i en meddelelse
> Tak til jer begge to. Det prøver jeg.
> Jeg er ikke så vant til at den ikke "gør tingene selv" ligesom XP. Så
> kommer
> man jo hurtigt ud at sk*de...

Man skal nu også selv installere drivere under XP!!
Dem der er med i XP er kun med så man lige kan komme i gang.

Husk altid at installere chipsetdriveren før andre drivere...

Zulu