Dæk til Sierra -størrelse
Fra : Elbarto

Dato : 10-11-04 10:07

Yes nu er vinter sutterne kommet på 185/65/13 sjv hvist
og der skal nye sommer dæk på sommer fælgene
Mit spørgsmål er så hvor brede dæk kan man smide på en sierra ? 205er?
Et fact er jo at jo bredere dæk man smider på en sierra jo bedere ligger den
på vejen

Elbarto
OZ3BTO

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-04 16:33

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse
> Yes nu er vinter sutterne kommet på 185/65/13 sjv hvist
> og der skal nye sommer dæk på sommer fælgene

Ja det plejer ikke ligefrem at pynte på bilerne med de her
skod-vinterdæk......især hvis man vælger at køre uden hjulkapsler

> Mit spørgsmål er så hvor brede dæk kan man smide på en sierra ? 205er?

Kommer lidt an på ET. Jeg havde originale cosworth alufælge på 195/50-15 og
hvis jeg bakkede samtidig med jeg drejede skarpt til en af siderne så
skrabte indersiden af dækket en anelse imod foreste støddæmper.
I principptet er der intet i vejen for 205/50-15 hvis ikke ET gør at de
skraber imod.

> Et fact er jo at jo bredere dæk man smider på en sierra jo bedere ligger
> den
> på vejen

Nå !!!

--
Tom

Fra : Troels B. Pedersen

Dato : 10-11-04 19:28

Tom wrote:
> [...]
> af siderne så skrabte indersiden af dækket en anelse imod foreste
> støddæmper. I principptet er der intet i vejen for 205/50-15 hvis

Jeg har samme problem med mine 195/50-15 sommerdæk. Problemet var der også
med 205 bredde som jeg tidligere har kørt med. Men begge dækmonteringer går
fint, hvis blot man husker at passe på med skarpe bakke-sving

--
MVH Troels Pedersen
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Elbarto

Dato : 10-11-04 20:00

> [...]
> skrabte indersiden af dækket en anelse imod foreste støddæmper.
> I principptet er der intet i vejen for 205/50-15 hvis ikke ET gør at de

De skulle gerne vrides på mine 13" stål fælge

Elbarto

Fra : koolberg

Dato : 10-11-04 21:28

> I principptet er der intet i vejen for 205/50-15 hvis ikke ET gør at de
> skraber imod.

Gør de ikke, køre med den str. på min sierra, og de passer også bedre
til den org. rullediameter end 195/50-15.

/koolberg

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 10-11-04 22:50

> [...]

> Mit spørgsmål er så hvor brede dæk kan man smide på en sierra ? 205er?
> Et fact er jo at jo bredere dæk man smider på en sierra jo bedere ligger

Ja, min Sierra har meget bedre vejkontakt på mine sommerdæk, som er 20mm
bredere end vinterdækkene.

Jeg kører 185 60(tror jeg) R14 om vinteren på org. stålfælge fra Ford, og
205 50 R15 på org. Sierra Cosworth fælge om sommeren.

Mht. til maks. bredde på en Sierra har jeg set flg. str. 215 40 R16 på org.
Escort Cosworth fælge og 225'ere på 17" fælge også.
Dog skal du være opmærksom på hvis bilen er sænket, da mere end 40 mm
sænkning kan give dig problemer med skærmkanten i bag, hvis dine dæk er for
brede eller din indpresning ikke er i orden.

-M
´93 Sierra GLX

Fra : Elbarto

Dato : 10-11-04 23:08

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
for
> brede eller din indpresning ikke er i orden.

Er ikke sænket kan godt lide flyder stilen
Det må jo så blive noget i retning af 205er der skal på da skarpe sving
ikk er noget jeg gør meget i..til sommer skal den nemlig æde en masse tysk
autobahn hvilket PT kræver man er meget vågen hele tiden da den sejler
extremt (lige hjemvendt fra hamborg

Elbarto
OZ3BTO

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 22-11-04 21:59

> [...]
> tysk
> autobahn hvilket PT kræver man er meget vågen hele tiden da den sejler

Hvis den sejler er det ret sikkert fordi dine bøsninger er slidte. - Det
koster ikke ret meget at skifte.
Det er guld værd at skifte til f.eks. Deflex(Powerflex kopi) bøsninger. De
koster ca. 1000 kr for et komplet sæt til en Sierra, og
monteringsomkostningerne afhænger jo af mekanikkerens timeløn, men det
kommer ret sikkert til at koste "lidt" mere end 1000 kr. - Men det er alle
pengene værd hvis din Sierra ellers er i fin stand.

-M