Biler? :)
Fra : Mogens

Dato : 10-11-04 06:57

> Heh, heh.......Can you speak american.......big block.......I say no
> more....well, perhaps gurgle, gurgle, gurgle..

Small block hedder det vist nok

Min nye pendlerbil er en:
Sort Chevrolet Camaro Z28 aut. fra 31/12 1997, kørt 61.500 km.

Bilen er udstyret med en 5.7 liters V8, som har ca.
275 hk/420 Nm - 0-100 km/t på 6.5 sek og 240 på toppen!
Og jeg som troede, min Omega 3.0i-24 var hurtig i mellem-
accelerationerne...

Nuvel - sådan kører man slet ikke. Man lister blot omkring
stille og roligt og nyder de enorme kræfter, der bobler
under hjælmen.

Kommer man forbi et P-hus, runder man lige dét - til stor
fornøjelse for een selv samt de mennesker, der måtte væ-
re dér!

/Mogens

Fra : Peter

Dato : 10-11-04 07:58

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Small block hedder det vist nok
>
> Min nye pendlerbil er en:
> Sort Chevrolet Camaro Z28 aut. fra 31/12 1997, kørt 61.500 km.

Lille eller ej: Til lykke med potten

Hvornår ser vi fotos?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Mogens

Dato : 10-11-04 18:20

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

> Lille eller ej: Til lykke med potten

Thanx

> Hvornår ser vi fotos?

Jow jow, nu skal man jo liiige hjem først,
men i løbet af week-end'en burde der være
basis for et foto...
(efter vask og polering)

Fra : Mogens

Dato : 15-11-04 18:58

> Jow jow, nu skal man jo liiige hjem først,
> men i løbet af week-end'en burde der være
> basis for et foto...

Og de er så taget, men ligger stadig i kamera'et.
Kommer "om lidt"

Her er noget i samme stil, omend min er lidt mindre
peppet - den viste havde 500 hk inden motorskifte:
www.autoatlas.dk/bilbase/?did=112230&cid=31701

Fra : Mogens

Dato : 17-11-04 21:21

www.tkrath.dk/forum/dfb/cam001.jpg
www.tkrath.dk/forum/dfb/cam002.jpg
www.tkrath.dk/forum/dfb/cam003.jpg
www.tkrath.dk/forum/dfb/cam004.jpg

Fra : John Sahl

Dato : 17-11-04 21:31

Mogens wrote:
> www.tkrath.dk/forum/dfb/cam001.jpg
> www.tkrath.dk/forum/dfb/cam003.jpg
> www.tkrath.dk/forum/dfb/cam004.jpg

Jeg forstår slet ikke den forlygtemontering, er der nogen
yderligere funktion ved den dybe montering?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Mogens

Dato : 17-11-04 21:36

> Jeg forstår slet ikke den forlygtemontering, er der nogen
> yderligere funktion ved den dybe montering?

"Amerikansk" i en nøddeskal vil jeg tro
("udtryk" frem for funktion...)

Jeg parkerede ved siden af næste generation idag.
Den ser knap så "ond" ud, fordi lygterne er plan med
hjelmen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 17-11-04 22:45

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev :

>"Amerikansk" i en nøddeskal vil jeg tro
>("udtryk" frem for funktion...)

Den er da nydelig - kan det passe jeg så den krydse ring 3 forleden
ved knap 11 tiden ?

Lygterne - hmmmmm........ det kunne de have klaret fiksere imo, men
ok, sådan er modellen

(Jeg er iøvrigt slet ikke imponeret af lygterne på 'kanere, generelt)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Mogens

Dato : 17-11-04 22:44

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Den er da nydelig - kan det passe jeg så den krydse ring 3 forleden
> ved knap 11 tiden ?

Nix - jeg kører sjældent midt på dagen.

> Lygterne - hmmmmm........ det kunne de have klaret fiksere imo, men
> ok, sådan er modellen

Jeg er helt vild med udtrykket - og "lykkelig" over,
at jeg valgte "den gamle" udgave. Trods "tabet"
af ca. 25 hk/50 Nm.

> (Jeg er iøvrigt slet ikke imponeret af lygterne på 'kanere, generelt)

Nej, de når ikke europæisk standard...

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 17-11-04 22:55

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev :

>Jeg er helt vild med udtrykket - og "lykkelig" over,
>at jeg valgte "den gamle" udgave. Trods "tabet"
>af ca. 25 hk/50 Nm.

25Hk/50Nm betyder da ikke noget..... når man har nok i forvejen ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Mogens

Dato : 17-11-04 22:55

> 25Hk/50Nm betyder da ikke noget..... når man har nok i forvejen ;)

Præcis :)

Fra : BJ

Dato : 17-11-04 22:55

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> 25Hk/50Nm betyder da ikke noget..... når man har nok i forvejen ;)

Kan man nogen sinde få TRYK nok..?..:)

--
Bjørn J.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 17-11-04 23:20

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev :

>Kan man nogen sinde få TRYK nok..?..:)

Ja.

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : BJ

Dato : 17-11-04 23:26

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja.

Nå.

--
Bjørn J.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 17-11-04 23:58

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev :

>Nå.

netop ;)

Med 350+ under hjælmen er det jo nærmest en detalje ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : BJ

Dato : 17-11-04 23:56

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Med 350+ under hjælmen er det jo nærmest en detalje ;)

Tjaee ... det samme må han/hun med 550 hk under hjælmen så bestemt også
mene..:)

--
Bjørn J.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 18-11-04 00:05

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev :

>Tjaee ... det samme må han/hun med 550 hk under hjælmen så bestemt også
>mene..:)

Som taget ud af en reklame for Rolls-Royce

HP : Enough ...........

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : BJ

Dato : 17-11-04 22:16

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]

Nice..

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 17-11-04 22:18

> Nice..

Takker - en skam billederne er uden lyd

Fra : BJ

Dato : 17-11-04 22:20

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Takker - en skam billederne er uden lyd

Ha, det er da bare at løfte skruen ud af vandet....))

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 17-11-04 22:25

> Ha, det er da bare at løfte skruen ud af vandet....))

He, he - du kender det :)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 17-11-04 23:32

> www.tkrath.dk/forum/dfb/cam001.jpg
> www.tkrath.dk/forum/dfb/cam002.jpg
> www.tkrath.dk/forum/dfb/cam003.jpg
> www.tkrath.dk/forum/dfb/cam004.jpg

Den er rigtig flot.

Den er ond på den amerikanske måde..

Tillykke med den.

/Jan W Nielsen.

Fra : Mogens

Dato : 17-11-04 23:52

> Den er rigtig flot. Den er ond på den amerikanske måde..
> Tillykke med den.

Tak skal du ha'

Fra : Hans Paulin

Dato : 10-11-04 08:10

Mogens skrev:

> Man lister blot omkring
> stille og roligt og nyder de enorme kræfter, der bobler
> under hjælmen.

Tillykke!
Hans

Fra : Mogens

Dato : 10-11-04 18:20

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Tillykke!

Thanx!

Du lever endnu

Fra : Hans Paulin

Dato : 10-11-04 20:27

Mogens skrev:

> "Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Thanx!
>
> Du lever endnu

Har fået andre guder
Hans

Fra : John Sahl

Dato : 10-11-04 21:07

Hans Paulin wrote:
> Har fået andre guder

Hvad hedder hun? Og hvor kan vi se hende? ;c)

Fra : Mogens

Dato : 10-11-04 21:18

> Hvad hedder hun? Og hvor kan vi se hende? ;c)

LOL - læste godt, at det var sket med ham,
ligesom et hus krævede sin attention

Fra : Hans Paulin

Dato : 11-11-04 09:29

Mogens wrote:

> ligesom et hus krævede sin attention

"Det er hårdt at være styrtende rig", som Steffen Brandt sang
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 11-11-04 09:28

John Sahl wrote:

> Hvad hedder hun?

Zofia

> Og hvor kan vi se hende? ;c)

Ved siden af mig
Hans

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-11-04 08:41

> Min nye pendlerbil er en:
> Sort Chevrolet Camaro Z28 aut. fra 31/12 1997, kørt 61.500 km.

Tillykke - det må sgu være en sjov bil at eje.

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 10-11-04 18:21

> Tillykke

Thanx

> det må sgu være en sjov bil at eje.

Man tror, man ved, hvodden det er - men det
er langt bedre end det. Smilet dækker hele
fjæset :)

Fra : John Sahl

Dato : 10-11-04 09:54

Mogens wrote:
> Min nye pendlerbil er en:
> Sort Chevrolet Camaro Z28 aut. fra 31/12 1997, kørt 61.500 km.

Hvide eller gule plader?

Og tillykke

Fra : Mogens

Dato : 10-11-04 18:16

> Hvide eller gule plader?

Camaro findes i DK i 2 versioner:
1) Een hvor den skrå bagrude er fjernet og er stattet
af en lodret bagrude samt et overdækket bagagerum
der er "råt" og utæt (pick-up)
2) Een hvor samme indgreb som ovenstående i princippet
er foretaget, men uden at fjerne den skrå bagrude og
bagagerumsindmad. Sidstnævnte betyder bl.a. at den
har beklædning samt holdere til targataget.

2'eren er mage til en udgave på hvide plader, men mangler
naturligvis bagsæderne. Min er en "2'er-udgaven"

> Og tillykke

Thanx :)
(inkl for hjælp med "lygten")

Fra : John Sahl

Dato : 10-11-04 18:22

Mogens wrote:
> Thanx :)
> (inkl for hjælp med "lygten")

No problemos

Fra : phk

Dato : 10-11-04 10:38

> [...]

> 275 hk/420 Nm - 0-100 km/t på 6.5 sek og 240 på toppen!
> Og jeg som troede, min Omega 3.0i-24 var hurtig i mellem-

Hvad vejer sådan en så, Mogens? Prøv at kikke lige bag venstre fordør, der
står det garanteret. Du skal trække tallet foran L´et fra tallet foran T´et
;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Leonard

Dato : 10-11-04 11:02

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:

>Hvad vejer sådan en så, Mogens? Prøv at kikke lige bag venstre fordør, der
>står det garanteret. Du skal trække tallet foran L´et fra tallet foran T´et
>;)

Og skulle det være vasket af, så tallet efter T'et sandsynligvis 2025

--
Leonard

Fra : Mogens

Dato : 10-11-04 18:24

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Og skulle det være vasket af, så tallet efter T'et sandsynligvis 2025

Den vejer 1.550 kg
2.025 total...

Er der noget, jeg ikke ved i dén sammenhæng?

Fra : Leonard

Dato : 10-11-04 19:13

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

>Den vejer 1.550 kg
>2.025 total...
>
>Er der noget, jeg ikke ved i dén sammenhæng?

Næh, det tror jeg ikke, men totalvægt på 2025 betyder jo en lavere
reg.afgift, men højere ejerafgift (alt efter året for 1. reg.)
Derfor er alle de gulplade-amerikanere jeg har set på 2025 kg total.

--
Leonard

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-04 11:48

> Hvad vejer sådan en så, Mogens? Prøv at kikke lige bag venstre fordør, der
> står det garanteret. Du skal trække tallet foran L´et fra tallet foran
T´et
> ;)

He-he...

Hvorfor ikke købe den på gule plader, hvis man har muligheden..? Alt andet
ville da være den rene idioti.

Personligt ville jeg til ENHVER tid hellere købe en Camaro, Porsche eller
anden 2+2 til 1/3 af prisen, hvis jeg havde muligheden for det.

Så ville jeg grine hele vejen ned til banken bag rattet af min luksusbil og
så i øvrigt fryde mig over, at det ikke var mig, de fik plukket denne gang.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-11-04 17:21

Jan W Nielsen skrev:

> Så ville jeg grine hele vejen ned til banken bag rattet af min luksusbil
> og så i øvrigt fryde mig over, at det ikke var mig, de fik plukket denne
> gang.

Nemlig ja.

Alt andet er at ride på janteloven hvis man har ondt i røven over at
naboen har købt en på gule plader.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-11-04 17:34

> Alt andet er at ride på janteloven hvis man har ondt i røven over at
> naboen har købt en på gule plader.

Jeg kunne ikke være mere enig.....

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 10-11-04 18:10

> Jeg kunne ikke være mere enig.....

NU må vi se - der er ikke så mange på gule
plader i gaden (kun een mere). Hér i gruppen
har nogle jo ytret sig om netop en Camaro
på yellow plates! :)

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 10-11-04 22:33

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev :

>Hér i gruppen
>har nogle jo ytret sig om netop en Camaro
>på yellow plates! :)

Arhhh du - det gik vist mest på det latterlige i at skjule den
forreste plade længst muligt inde under snotten, så folk ikke
umiddelbart så "man" arriverede i billig_versionen ;)

hvorfor skulle man ellers anstrenge sig for at skjule pladen ?

(Here we go again)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Mogens

Dato : 10-11-04 22:30

> Arhhh du - det gik vist mest på det latterlige i at skjule den
> forreste plade længst muligt inde under snotten, så folk ikke
> umiddelbart så "man" arriverede i billig_versionen ;)

OK

> hvorfor skulle man ellers anstrenge sig for at skjule pladen ?

Fartkontrol?
(camera)

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 10-11-04 23:13

>Fartkontrol?
>(camera)

Det er da kun de fjollehoveder der tror betjenten i vognen er limet
fast til en stol, og ikke kan dreje hovedet ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-11-04 18:49

jan skrev:

> hvorfor skulle man ellers anstrenge sig for at skjule pladen ?

Har du ikke et billede af sådan en?

Som jeg husker den så er den ikke placeret der bevist for at skjule den
men bare som en del af designet.

> (Here we go again)

Yup

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 11-11-04 23:33

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev :

>Har du ikke et billede af sådan en?

Jeg har ikke fået taget det endnu da, men skal prøve at huske det

>Som jeg husker den så er den ikke placeret der bevist for at skjule den
>men bare som en del af designet.

Nummerplader skal da vist anbringes synlig foran og bagpå et køretøj,
ikke nedenunder og nærmest usynligt

>Yup

Herligt ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Mogens

Dato : 12-11-04 06:43

> Jeg har ikke fået taget det endnu da, men skal prøve at huske det
> Nummerplader skal da vist anbringes synlig foran og bagpå et køretøj,
> ikke nedenunder og nærmest usynligt

Min sidder i fronten, så den kan ses klart og tydeligt...

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-11-04 19:46

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev :

>Min sidder i fronten, så den kan ses klart og tydeligt...

oki - men du ser mange, hvor man enten har "glemt" at montere pladen ,
eller hængt den længere inde

At man på visse Alfa'er ikke montere pladen af æstetiske hensyn, kan
jeg dælme godt se, og den der ramme der kommer med, se sgu'da helt
aparte ud .....

at ma nså skulle skrive en tekst "Fuck Told&Skat = Kør på gule plader"
er jo en anden herlig sag ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Mogens

Dato : 12-11-04 19:49

> oki - men du ser mange, hvor man enten har "glemt" at montere pladen ,
> eller hængt den længere inde

Jow jow - een af "emnerne", jeg kiggede på, havde
"pladen" langt inde under bilen...

> At man på visse Alfa'er ikke montere pladen af æstetiske hensyn, kan
> jeg dælme godt se, og den der ramme der kommer med, se sgu'da helt
> aparte ud .....

Rolig nu - at placere en plade på dén måde
kræver sgu sin mand (grænseoverskridende)

> at ma nså skulle skrive en tekst "Fuck Told&Skat = Kør på gule plader"
> er jo en anden herlig sag ;)

Det er der jo ret mange, der efterhånden har fundet ud af!

Fra : Leonard

Dato : 10-11-04 11:01

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

>Min nye pendlerbil er en:
>Sort Chevrolet Camaro Z28 aut. fra 31/12 1997, kørt 61.500 km.

Er det ikke kun et par dage siden du skrev noget en gulplade BMW og en
Lupo 3L?
- der er da pokker til forskel.

--
Leonard

Fra : Mogens

Dato : 10-11-04 18:19

> Er det ikke kun et par dage siden du skrev noget en gulplade BMW og en
> Lupo 3L?

Det var et eksempel på, hvad man kunne vælge.
BMW'en er ikke med automatic, ligesom maski-
nen er ustabil (og derfor valgt fra indtil videre)

> der er da pokker til forskel.

Det tror jeg nu ikke - omkostningerne er ikke
mindre på en M5 ift. en Camaro)

Iøvrigt er Camaro'en 3.000 kr billigere end
Omega'en vedr. den årlige udgift til vægtafgift
og forsikring...

Fra : Leonard

Dato : 10-11-04 19:15

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

>Det tror jeg nu ikke - omkostningerne er ikke
>mindre på en M5 ift. en Camaro)

Måske ikke rent omkostningsmæssigt, men der er da meget mere motor,
lyd, følelse, bil i Z28 end i M5 + 3L

--
Leonard

Fra : Mogens

Dato : 10-11-04 19:21

> Måske ikke rent omkostningsmæssigt, men der er da meget mere motor,
> lyd, følelse, bil i Z28 end i M5 + 3L

OK - dét er så rigtigt.

Man ved ikke hvordan det er at eje en amerikaner
før man har prøvet. Jeg troede ,jeg vidste, men det
er langt bedre end det

Fra : Leonard

Dato : 10-11-04 20:43

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

>Man ved ikke hvordan det er at eje en amerikaner
>før man har prøvet. Jeg troede ,jeg vidste, men det
>er langt bedre end det

Ja, jeg har kun haft en V8er båd, men der nød vi også at sejle stille
rundt i fjorden med motorkassen en lille smule åben, så vi rigtig
kunne høre den dejlige pludren

Men hvis jeg en dag synes jeg har råd, så vil jeg have en stor åben
flyder ...

--
Leonard

Fra : Mogens

Dato : 10-11-04 21:19

> Ja, jeg har kun haft en V8er båd, men der nød vi også at sejle stille
> rundt i fjorden med motorkassen en lille smule åben, så vi rigtig
> kunne høre den dejlige pludren

Elsker at høre på de både m/V8, hvor udstødningerne
er lagt over vandet

> Men hvis jeg en dag synes jeg har råd, så vil jeg have en stor åben
> flyder ...

Gutten, jeg købte bilen af, havde flere V8'ere
stående - blandt andet en '89 Camaro cabriolet!

Fra : Leonard

Dato : 10-11-04 21:29

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

>Elsker at høre på de både m/V8, hvor udstødningerne
>er lagt over vandet

Ja, men det er desværre ikke alle der er vilde med det og da vi bruger
bådene i en vandskiklub er der gjort meget ud af at dæmpe lyden (som
andre kalder støj). Og en moderne båd siger ikke meget, men den gamle
jeg havde var med karburator og kunne give den helt rigtige lyd inde i
båden

>Gutten, jeg købte bilen af, havde flere V8'ere
>stående - blandt andet en '89 Camaro cabriolet!

Tjah, men ligenu skal pengene og tiden bruges på at bygge en gammel
stald om til værksted og så har jeg lige et projekt med en VW Buggy,
der også skal bygges inden der skal slås flere projekter igang.
Og en '89 er alt for ny, jeg vil hellere have en der er gammel nok til
at være eller blive veteran.

--
Leonard

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 10-11-04 11:29

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev :

>Nuvel - sådan kører man slet ikke. Man lister blot omkring
>stille og roligt og nyder de enorme kræfter, der bobler
>under hjælmen.

Åehhh - du har set lyset ;)

>Kommer man forbi et P-hus, runder man lige dét - til stor
>fornøjelse for een selv samt de mennesker, der måtte væ-
>re dér!

Så ved du hvorfor "nogen" kan luske rundt med et smørret grin !

folk reaktioner på V8 bulder, er ganske enkelt herlige

>Og jeg som troede, min Omega 3.0i-24 var hurtig i mellem-
>accelerationerne...

Mjoehhhh - med en ordentlig krabat under motorhjælmen, føles tingene
lidt mere .... well, du ved det nu
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Mogens

Dato : 10-11-04 18:26

> Så ved du hvorfor "nogen" kan luske rundt med et smørret grin !

He, he :)

> folk reaktioner på V8 bulder, er ganske enkelt herlige

Jep

> Mjoehhhh - med en ordentlig krabat under motorhjælmen, føles tingene
> lidt mere .... well, du ved det nu

Jow jow, men alligevel:
Omega 3.0i-24 = kg/hk på ca. 6,2 kg/hk
Camaro Z28 = ca. 5.6 kg/hk

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 10-11-04 22:15

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev :

>Jow jow, men alligevel:
>Omega 3.0i-24 = kg/hk på ca. 6,2 kg/hk
>Camaro Z28 = ca. 5.6 kg/hk

du kan sige jow jow herfra og til helvede fryser til is - 8 pedaler
tramper anderledes en 6 (eller 4) ;)
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Mogens

Dato : 20-12-04 18:51

> du kan sige jow jow herfra og til helvede fryser til is - 8 pedaler
> tramper anderledes en 6 (eller 4) ;)

Damm det er godt, der er antispin. Med sne på vejen
skal man dælme være opmærksom, idet den laver
hjulspin hele tiden!

Som du skriver et andet sted: æg mellem fod og pedal :)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-11-04 18:48

Mogens wrote:

> Min nye pendlerbil er en:
> Sort Chevrolet Camaro Z28 aut. fra 31/12 1997, kørt 61.500 km.

Tillykke med den.
Er det ikke sådan en "grisebil" (som de gamle ElCamino'er og Ranchero'er
blev kaldt i gamle dage) ?
Men måske en kende mere moderne.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 10-11-04 18:53

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:41925443$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Tillykke med den.
> Er det ikke sådan en "grisebil" (som de gamle ElCamino'er og
Ranchero'er
> blev kaldt i gamle dage) ?

Kan du *så* gå ud og vaske din mund i sæbe !
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-11-04 18:58

Fra : Mogens

Dato : 10-11-04 19:23

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke med den.

Thanx - du var jo en anlese "forloaded"

> Er det ikke sådan en "grisebil" (som de gamle ElCamino'er og Ranchero'er
> blev kaldt i gamle dage) ? - Men måske en kende mere moderne

Haloo! - hva' har du gang i... :)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-11-04 22:19

Mogens wrote:

> Haloo! - hva' har du gang i... :)

He he, ja de var jo meget populære engang i min ungdom, de store V8'er
ladvogne

Én af mine kammerater havde en El Camino der var kanon flot, med
motivlakering over alt.
En dag vi var ude at køre (jeg kørte lige foran ham), "fandt" han en lille
klat sne på vejen, med det resultat at han slog flere koldbøtter med bilen
ud på en mark
For ham var pletvis glat føre og automatgear ikke en god kombination.
Heldigvis skete der hverken noget med ham eller hans kæreste (og det på
trods af at ingen af dem havde sele på).
Jeg tror faktisk at jeg har nogle billeder liggende af den, men kun efter
skaden.
En anden kammerat havde en gang en Ranchero, den havde han og en andne
kammerat, en aften været ude og hente en V8 motor med gearkasse i, de "smed"
den bare op på ladet, og så var det hjemad.
Da de nåede næsten hjem, var der en der kørte ud foran dem, så de blev nødt
til at bremse hårdt op.
Det resulterede i at gearkasse halsen (fra den gearkasse/motor der stod på
ladet) gik gennem bagvæggen og ind gennem sæderyglænet og ramte
instrumentbordet.
Heldigvis var det lige i midten af bilen, så ingen af dem blev ramt.
Men det korte af det lange er, at dengang blev de ikke kaldt andet en
"grisebiler" i min omgangskreds

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens

Dato : 10-11-04 22:23

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> He he, ja de var jo meget populære engang i min ungdom, de store V8'er
> ladvogne

Jow jow...

> [...]
> ud på en mark
> For ham var pletvis glat føre og automatgear ikke en god kombination.

Min Camaro har anti-spin, der kan afbrydes, hvis man ønsker dét

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-11-04 17:36

Mogens wrote:

> Min Camaro har anti-spin, der kan afbrydes, hvis man ønsker dét

He he, jeg tror sq også at min Sierra har anti-spin, jeg kan dog ikke slå
det fra

BTW så har jeg lige postet lidt billeder i dk.binaer.motor med den gamle
totalskadede El Camino.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens

Dato : 11-11-04 18:15

> BTW så har jeg lige postet lidt billeder i dk.binaer.motor med den gamle
> totalskadede El Camino.

Uf - ser ikke så godt ud med taget.
Hvad har ramt det?

Iøvrigt var jeg mere vild med Ranchero'en

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-11-04 18:20

Mogens wrote:

> Uf - ser ikke så godt ud med taget.
> Hvad har ramt det?

Den rullede bare rundt nogle gange ude på en jordmark og landede med hjulene
i vejret.
Begge personer i bilen havde ikke sele på og bortset fra lidt smårifter og
blå mærker, så kom ingen noget til.
De var dog begge en anelse rystede bagefter, specielt chaufføren.

> Iøvrigt var jeg mere vild med Ranchero'en

Det er jo også en Ford

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 11-11-04 20:47

> He he, jeg tror sq også at min Sierra har anti-spin, jeg kan dog ikke slå
> det fra

Kan du da slå spin til på den ;-?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 13-11-04 22:55

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Kan du da slå spin til på den ;-?

det bruger man da højre pedal til

spin, og i snakker om sping .... så sku' i eddermug<beeep> prøve at
høvle Spirilen af hen over regnvåde brosten

500mtr. koger på tid ;)

(Men karossens retning bagefter er lidt - well - diffus)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-11-04 14:01

> det bruger man da højre pedal til

Så hut jeg visker, så er den pedal ikke SÅ effektiv igen på omtalte køretøj
(sorry Peer, fact is fact)

> spin, og i snakker om sping .... så sku' i eddermug<beeep> prøve at
> høvle Spirilen af hen over regnvåde brosten

Ville gerne prøve, men hverken dig eller mig tør nok (med mig bag rattet

> 500mtr. koger på tid ;)

Altså denne: Hvor hurtigt kan 500m bringes i kog?

> (Men karossens retning bagefter er lidt - well - diffus)

En forkert karosseri retning, kan hurtigt medføre behov for karosseri
opretning

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-11-04 16:46

Uffe Bærentsen wrote:

> Så hut jeg visker, så er den pedal ikke SÅ effektiv igen på omtalte
> køretøj (sorry Peer, fact is fact)

Hov hov, den virker skam ganske glimrende og jeg fik den også til at lave
spin i dag (jeg var i skoven )

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-11-04 18:18

> Hov hov, den virker skam ganske glimrende og jeg fik den også til at lave
> spin i dag (jeg var i skoven )

OK, hvis de rigtige forudsætninger er tilstede, så er det muligt.
(men så er det da også helt i skoven

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Mikael L

Dato : 10-11-04 19:45

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse >
> Min nye pendlerbil er en:
> Sort Chevrolet Camaro Z28 aut. fra 31/12 1997, kørt 61.500 km.

Tillykke med dyret
Nu kommer du da_aldrig i en Lupo 3L.

> Bilen er udstyret med en 5.7 liters V8, som har ca.
> 275 hk/420 Nm - 0-100 km/t på 6.5 sek og 240 på toppen!
> Og jeg som troede, min Omega 3.0i-24 var hurtig i mellem-
> accelerationerne...

Har du tegnet et sponsorat med din lokale tankstation? Jeg glæder mig til
beretninger om benzinøkonomien, det er der jo mange der går op i her i
gruppen

> Nuvel - sådan kører man slet ikke. Man lister blot omkring
> stille og roligt og nyder de enorme kræfter, der bobler
> under hjælmen.

Ja man bliver vel ikke voldsomt fristet til at kaste den rundt på de små
landeveje.

> Kommer man forbi et P-hus, runder man lige dét - til stor
> fornøjelse for een selv samt de mennesker, der måtte væ-
> re dér!

Her kan jeg anbefale Hvidovre hospital, men her kommer folk direkte ud fra
døren og midt på vejbanen, men skulle det gå galt er hjælpen jo nær.
Hvis vi så skal være lidt alvorlige, så tag et smut til Kastrup, jeg kan
ikke huske P nummeret men under Hilton i lufthavnen, der er ofte tomt og en
god akustik til den slags
Fik jeg en bil med en rigtig v8 lyd tror jeg at jeg ville bo den første
weekend i en P-kælder.

Mikael

Fra : Mogens

Dato : 10-11-04 20:03

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke med dyret

Thanx

> Nu kommer du da_aldrig i en Lupo 3L.

He, he - det var for "sammenligningens skyld" at den bil
blev nævnt. Sus (min frue) vil ikke se en Lupo i garagen!

> Har du tegnet et sponsorat med din lokale tankstation?

Sjovt nok er du ikke den eneste, der har nævnt det idag :)

Nuvel - ingen tvivl om, at en V8 (uanset model) kræver
noget til føden, men du skal vide, at man kører ganske
anderledes i den end i en anden (eksempelvis Omega).

Automatgearet gør sit til den droslede fremfærd - kender
det også fra andre modeller!

> Jeg glæder mig til beretninger om benzinøkonomien,
> det er der jo mange der går op i her i gruppen

Jow jow - nu er jeg jo vant til en 232 hk's Alfa Romeo,
som ikke var "gratis" at køre i. Min umiddlebare vur-
dering vil være, at Camaro'en ligger mellem Alfa og
Omega'en, brændstoføkonomisk set...

> Ja man bliver vel ikke voldsomt fristet til at kaste den rundt på de små
> landeveje.

Den styrer nu meget præcist. ligesom undervognen
er fast. Meeen jeg tror ikke, at en der skabt til dét
miljø

> Her kan jeg anbefale Hvidovre hospital

Kender det ikke

> Hvis vi så skal være lidt alvorlige, så tag et smut til Kastrup, jeg kan
> ikke huske P nummeret men under Hilton i lufthavnen, der er ofte tomt og
en
> god akustik til den slags

Okay -> ja den kommer jo til holde i lufthavnen, idet
jeg fra tid til anden jobmæssigt er sydpå med fly.
www.cph.dk/cph/dk/main/til+og+fra+lufthavnen/parkering.htm

> Fik jeg en bil med en rigtig v8 lyd tror jeg at jeg ville
> bo den første weekend i en P-kælder.

He, he - ruden ryger ofte ned i løbet af en dag

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 10-11-04 22:18

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev :

>der er ofte tomt og en god akustik til den slags

Hehe - da vi kørte hjem med Spirilen , blev den eddermuggene skudt af
under klisterkanalen ........

Onde tunger påstår at det kunne høres helt ovre hvor en af vore
nordlige skribenter (Nørgård) bor ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Mikael L

Dato : 10-11-04 23:02

> Hehe - da vi kørte hjem med Spirilen , blev den eddermuggene skudt af
> under klisterkanalen ........
>
> Onde tunger påstår at det kunne høres helt ovre hvor en af vore
> nordlige skribenter (Nørgård) bor ;)

Det tror jeg gerne, men det er lidt billigere at fyre kamelen af under P7 i
Kastrup

Mikael

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 10-11-04 23:18

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev :

>Det tror jeg gerne, men det er lidt billigere at fyre kamelen af under P7 i
>Kastrup

Mjoehhhh.... men nu skulle vi jo fra Hjørring til Stevns, så lå
hullet jo nærmest på vejen ;)

(Mit livs hidtil fedeste køretur !)

(og dyreste)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Mikael L

Dato : 10-11-04 23:32

> Mjoehhhh.... men nu skulle vi jo fra Hjørring til Stevns, så lå
> hullet jo nærmest på vejen ;)

Flot Mikael! Jeg tog lige en overgang fejl af hvilken tunnel du mente, jeg
tænkte på den som ligger for enden af Kastrup som leder os til hinsidan.

> (Mit livs hidtil fedeste køretur !)
>
> (og dyreste)

Hvor mange liter?

Mikael

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 10-11-04 23:49

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev :

>Flot Mikael! Jeg tog lige en overgang fejl af hvilken tunnel du mente, jeg
>tænkte på den som ligger for enden af Kastrup som leder os til hinsidan.

du er da tilgivet - omend jeg skrev klisterkanalen ;)

det er et godt spørgsmål, jeg fuldtankede i Hjørring, og så måtte vi
tanke igen i Vig - såehh det ... øehh... var en sjov tur ;)

(den æder på den gale side af 90 liter, den tank)

Min daværende sierra kørte turen Hjørring tur/retur på under 1 tank -
det prøvede vi et par gange i rap.

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 10-11-04 23:50

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> (Mit livs hidtil fedeste køretur !)
>
> (og dyreste)

Nu skal du jo ikke regne bilens pris og 'tickets' med til turens pris, vel?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Henrik B.

Dato : 10-11-04 21:28

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Small block hedder det vist nok

Jeg synes nu at 5,7 er BIG.

> Min nye pendlerbil er en:
> Sort Chevrolet Camaro Z28 aut. fra 31/12 1997, kørt 61.500 km.

Te'løk'. Du skal vist have samme klistermærke i bagruden, som min ex-svoger
havde bagpå Mustang'en:
"Jeg bruger den benzin, du sparer..." *LOL*

--
M.v.h.
------------------------------

Fra : Mogens

Dato : 10-11-04 21:46

> Jeg synes nu at 5,7 er BIG.

He, he - men sådan er det ikke indenfor sagkundskaben :)

> Te'løk'.

Thanx :)

> Du skal vist have samme klistermærke i bagruden, som
> min ex-svoger havde bagpå Mustang'en:
> "Jeg bruger den benzin, du sparer..."

Nu må vi se, hvad der sker - jeg skal til Holland
om en 14 dages tid, hvor jeg vil måle lidt på dens
fuel consumption. Men folk, der kører V8 uanset
mærke, er jo godt klar over, at dét ikke er gratis!

Min umiddelbare måling efter 300 miles er et
forbrug, der ligger mellem min Alfa og Omega.
Det er okay, selvom man pr natur kører helt an-
derledes roligt i en Camaro aut. end de 2 andre!

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 10-11-04 22:21

> [...]

>forbrug, der ligger mellem min Alfa og Omega.
>Det er okay, selvom man pr natur kører helt an-
>derledes roligt i en Camaro aut. end de 2 andre!

et forsigtigt gæt - knap 7 på literen ?
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Mogens

Dato : 10-11-04 22:22

> et forsigtigt gæt - knap 7 på literen ?

ALtså et forbrug mellem Alfa og Omega
er i så fald mellem 8.5 og 10, Jan.

En kollega i Jylland ('97 Camaro Z28) skriver følgende:
"Ved hastighed på 110-120 km/t og normal kørsel,
kan den rent faktisk køre 11 km/l"

Men det er jo ikke noget emne...

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 10-11-04 23:14

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev :

>ALtså et forbrug mellem Alfa og Omega
>er i så fald mellem 8.5 og 10, Jan.

Nu forventer du jo, at jeg kan huske alle dine biler, og deres
forbrugsmøsnter ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 10-11-04 22:20

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev :

>Jeg synes nu at 5,7 er BIG.

Naehhh... ;)

det er da "kun" en 3½'er ..... <grin>

Men krabaten fylder sgu' godt dernede i hallen.

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Mogens

Dato : 10-11-04 22:17

> Men krabaten fylder sgu' godt dernede i hallen.

Ja, der er fyldt helt og aldeles ud!
Iøvrigt er maskinen trukket godt tilbage ift. torpedoen...

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 10-11-04 23:15

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev :

>Ja, der er fyldt helt og aldeles ud!
>Iøvrigt er maskinen trukket godt tilbage ift. torpedoen...

det er de jo nødt til med den lave snude ;)

Høj, den ikke er !

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 10-11-04 23:01

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Small block hedder det vist nok
>
> Min nye pendlerbil er en:
> Sort Chevrolet Camaro Z28 aut. fra 31/12 1997, kørt 61.500 km.

Hmmmm.
Pendlerbil? Det lyder mere om legetøj

> [...]
>
> Nuvel - sådan kører man slet ikke. Man lister blot omkring
> stille og roligt og nyder de enorme kræfter, der bobler

Forskellen mellem at prøve for at se om man kan
og så bare at vide at man KAN

> Kommer man forbi et P-hus, runder man lige dét - til stor
> fornøjelse for een selv samt de mennesker, der måtte væ-
> re dér!

Det er godt at ekko'et er opfundet

TILLYKKE med den 'lille' ny

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Mogens

Dato : 10-11-04 23:23

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hmmmm - Pendlerbil? Det lyder mere om legetøj

He, he - det er jo min hobby. Og så ryger jeg jo ikke!

> Forskellen mellem at prøve for at se om man kan
> og så bare at vide at man KAN

Jep - nu forstår jeg pludselig dem,
der kører Jag V12 og som har nævnt
dette i klubben

> TILLYKKE med den 'lille' ny

Thanx

Fra : BJ

Dato : 14-11-04 17:03

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Bilen er udstyret med en 5.7 liters V8, som har ca.
> 275 hk/420 Nm - 0-100 km/t på 6.5 sek og 240 på toppen!

Tillykke med skrumlet..

Den klarer nok ikke de berømte 11 km pr. liter sprit..

Bjørn Jørvad

Fra : Mogens

Dato : 14-11-04 17:35

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke med skrumlet..

Tak - meget skrummel er der nu ikke over den.

> Den klarer nok ikke de berømte 11 km pr. liter sprit

Bilen kører på blyfri 95, og brændstoføkonomien ser ud
til at ligge på et niveauet, der matcher mine 2 sidste biler...

:)

/Mogens

Fra : BJ

Dato : 14-11-04 17:50

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tak - meget skrummel er der nu ikke over den.

Er den da på hvide plader ... altså uden grisekasse..?...

> Bilen kører på blyfri 95, og brændstoføkonomien ser ud
> til at ligge på et niveauet, der matcher mine 2 sidste biler...

Utroligt.... og så med automatgearkasse.

Volvo må sgú have gjort noget forkert med T6'eren...;-(

Bjørn Jørvad

Fra : Mogens

Dato : 14-11-04 17:57

> Er den da på hvide plader ... altså uden grisekasse..?...

Prøv at beskrive forskellen - udover at bagsæderne er væk.
OG hvorfor fan tror du, reglerne blev ændrede

> Utroligt.... og så med automatgearkasse.
> Volvo må sgú have gjort noget forkert med T6'eren...

Ja - det må de ha' gjort.

LOL, mand

Fra : Mogens

Dato : 14-11-04 17:59

> Ja - det må de ha' gjort.

Jeg skal til Holland på fredag - så ser vi Bjørn.
Men folks i vor alder kigger vel ikke så meget
på "det"

Fra : BJ

Dato : 14-11-04 18:14

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg skal til Holland på fredag - så ser vi Bjørn.

Rigtig god tur.

> Men folks i vor alder kigger vel ikke så meget
> på "det"

Njaee ... det har i hvert fald været omtalt en del ifbm. Omega'en..

Bjørn Jørvad

Fra : Mogens

Dato : 14-11-04 19:19

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> Rigtig god tur.

Tak for det :)

> det har i hvert fald været omtalt en del ifbm. Omega'en

Ja, den bil har været genstand for/til meget

> Tjaee ... jeg har jo kun erfaring med forbruget i en hedengangen
> 5.7 liters V8 med EFI.

Hvilken bil havde du?

> Her var ikke engang automatgearkasse med direkte "kontakt".

Min Camero har 5 trins automatic!

> Det formelig pisløb igennem den...

Der "er ingen/skal ikke være" tvivl om, at en V8'er er dyrere
end mindre motorer. Imidlertid er kørestilen en noget anden,
nrå man kører automatic. Derfor er dif. mellem min nuværende
og de 2 tidligere (især Alfa'en) mindre...

Fra : BJ

Dato : 14-11-04 21:19

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvilken bil havde du?

Det var ingen bil, men en jolle.

> [...]
> nrå man kører automatic. Derfor er dif. mellem min nuværende
> og de 2 tidligere (især Alfa'en) mindre...

I dag er der en flow-måler på motoren (5.0 V8 220 hk)

Det er fandme uhyggeligt du...

Bjørn Jørvad

Fra : Mogens

Dato : 17-11-04 22:37

> I dag er der en flow-måler på motoren (5.0 V8 220 hk)
> Det er fandme uhyggeligt du...

Jeg har lige siddet og regnet lidt på det.
Resultatet er overraskende!

25.000 km årligt - vægtafgift/forsikring/benzin
Omega R6 24V (10 km/l) -> 4.920 - 6.500 - 21.250 = 32.670 kr
Alfa V6 24V (9 km/l) -> 4.920 - 10.500 - 23.604 = 39.024 kr
Camaro V8 (8 km/l) -> 3.000 -> 6.000 - 26.562 = 35.562 kr

Reservedelspriser for Camaro'en (+moms)
lydpotte - 1.185 kr
oliefilter - 88 kr
styrekugle - 395 kr
Brembo skive, for - 1.585 kr (i Holland skal jeg give 500 kr + forsendelse!)
forlygte - 532 kr
(jeg har alle regninger for de sidste 4 år...)

Fra : BJ

Dato : 17-11-04 22:44

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har lige siddet og regnet lidt på det.
> Resultatet er overraskende!

Det må man sige.

Måske jeg også skulle gå tilbage til gul plade.

Der er jo altid nogen som har så forbandet ondt i røven over Volvo'ens
bagsæde og det på trods af 2 ekstra privatbiler.

> (jeg har alle regninger for de sidste 4 år...)

Fornemt og dæk kan du jo købe billigt i Tyskland.

Jeg ved af erfaring at reservedelspriserne er endnu dyrere til Mercruiser,
men heldigvis kan samtlige sliddele købes som "bilmotorreservedele" på nær
marineudstødningen.

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 17-11-04 22:51

> Det må man sige.

:)

> Måske jeg også skulle gå tilbage til gul plade.

Min overvejelse og derefter pludselige indskydelse.

> Der er jo altid nogen som har så forbandet ondt i røven over Volvo'ens
> bagsæde og det på trods af 2 ekstra privatbiler.

He he...

> Fornemt og dæk kan du jo købe billigt i Tyskland.

....hvis ikke jeg køber dem i DK. Den tidligere ejer
købte den 18/12 2002 et sæt i Århus, hvor stykprisen
på dækkene var 796 kr +moms (Michelin 245/50x16)

> Jeg ved af erfaring at reservedelspriserne er endnu dyrere til Mercruiser,
> men heldigvis kan samtlige sliddele købes som "bilmotorreservedele" på nær
> marineudstødningen.

Jep - jeg gjorde det samme med min Volvo Penta maskine
i motorbåden... (Volvo B18)

Fra : Mogens

Dato : 22-11-04 18:11

> Rigtig god tur.

Det var så det

Gennemsnitligt forbrug på de 1.885 km blev: 8,85 km/l
Bedste resultat mellem 2 tankninger blev 9,26 km/l
("ren" motorvej uden kø)

Min bankmand kører Audi A6 2,4 - den kører 9-10 km/l
Såh det !

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-04 20:34

> Bedste resultat mellem 2 tankninger blev 9,26 km/l
> ("ren" motorvej uden kø)

Target speed - og antallet af nedbremsninger..?

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 22-11-04 20:41

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

> Target speed - og antallet af nedbremsninger..?

Jeg ved sgu ikke, hvor mange nedbremsninger jeg havde.
Man kører bilen på en noget anden måde end med så mange
andre biler. Du ved -> fartpilot

Modsat andre dele af turen var ovenstående 475 km uden
kø af nogen art - og fartpiloten stod på 140 km/t jvf. GPS.
Det blev overskredet nogen gange, hvis man lige skulle "ud"
eller lukke "et hul", som en 540i måske havde udset sig

Fra : BJ

Dato : 24-11-04 18:26

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Gennemsnitligt forbrug på de 1.885 km blev: 8,85 km/l
> Bedste resultat mellem 2 tankninger blev 9,26 km/l
> ("ren" motorvej uden kø)

Flot.

> Min bankmand kører Audi A6 2,4 - den kører 9-10 km/l
> Såh det !

Jeg ved blot at kører jeg med klampen i bund, klarer jeg ca. 500 km på 80
liter benzin.

--
Bjørn J.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-11-04 18:20

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal til Holland på fredag - så ser vi Bjørn.
> Men folks i vor alder kigger vel ikke så meget
> på "det"

Nej det er først om nogle år, at I måske kigger på dét.

Vi andre har flere år til den slags overvejelser

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 14-11-04 19:42

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Nej det er først om nogle år, at I måske kigger på dét.

>Vi andre har flere år til den slags overvejelser

I mellemtiden må "vi" jo trille rundt med et smil fra øre til øre ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Mogens

Dato : 14-11-04 19:42

> I mellemtiden må "vi" jo trille rundt med et smil fra øre til øre ;)

He, he...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-11-04 21:04

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> I mellemtiden må "vi" jo trille rundt med et smil fra øre til øre ;)

Jeg smiler da også når jeg er ude og køre i dytten

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 14-11-04 22:44

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

><jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg smiler da også når jeg er ude og køre i dytten

Jeg smiler i min DOHC, bredere i den 6benede, og fra øre til øre i
Spirilen ..... stik den ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : BJ

Dato : 14-11-04 23:09

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg smiler i min DOHC, bredere i den 6benede, og fra øre til øre i
> Spirilen ..... stik den ;)

Pas I nu bare på I ikke går hen og dør af grin med alt det smilen..:)

Bjørn Jørvad

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-11-04 13:51

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg smiler i min DOHC, bredere i den 6benede, og fra øre til øre i
> Spirilen ..... stik den ;)

Ha!
Jeg har også en cykel!
<sagde_manden_og_skyndte_sig_hen_i_hjørnet_og_kryber_sammen_der.avi)

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC og cykel

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-04 16:37

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> I mellemtiden må "vi" jo trille rundt med et smil fra øre til øre ;)

Her luller vi da rundt med V8 2.8 - 32 ventiler

--
Tom
mondeo 1.8

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 15-11-04 16:54

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Her luller vi da rundt med V8 2.8 - 32 ventiler

Åehh herregud da ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : BJ

Dato : 14-11-04 18:13

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Prøv at beskrive forskellen - udover at bagsæderne er væk.
> OG hvorfor fan tror du, reglerne blev ændrede

Hmmm .... fordi der kun var plads til pattegrise i grisekassen..?...)

> Ja - det må de ha' gjort.

Tjaee ... jeg har jo kun erfaring med forbruget i en hedengangen 5.7 liters
V8 med EFI.

Her var ikke engang automatgearkasse med direkte "kontakt".

Det formelig pisløb igennem den, men så havde den også kun 250 hk...

> LOL, mand

Jow, jow.

Bjørn Jørvad