problemer med router og ftp
Fra : Calle.

Dato : 10-11-04 06:17

Jeg kan ikke få cerberus ftp til at fungere med XP home SP2 og D-link 804
router.
Hvis jeg fjerner routeren fungerer det fint.
Og hvis jeg sætter routeren på, virker det på LAN, men ikke WAN.
Det mærkelige er, at før havde jeg sambar (serverprg) kørende på win 98
gennem routeren uden problemer.
Hvad er det lige der gå galt for mig?

--
Calle.

Fra : ///JJ

Dato : 10-11-04 07:27

Calle. wrote:
> [...]
> Og hvis jeg sætter routeren på, virker det på LAN, men ikke WAN.
> Det mærkelige er, at før havde jeg sambar (serverprg) kørende på win

Når du tester WAN, så husk at du helst skal sidde på internet og teste
"udefra".

///JJ

Fra : Calle.

Dato : 11-11-04 08:49

///JJ wrote:

> Når du tester WAN, så husk at du helst skal sidde på internet og teste
> "udefra".

Det gør jeg også, fra en helt anden husstand
--
Calle.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-11-04 08:06

Calle. wrote:

> Hvad er det lige der gå galt for mig?

Aktiv/passiv ftp ?

Jesper G. Poulsen

Fra : Calle.

Dato : 11-11-04 08:50

Jesper G. Poulsen wrote:

> Aktiv/passiv ftp ?

aktiv, vil jeg mene
--
Calle.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-11-04 10:31

Calle. wrote:

> aktiv, vil jeg mene

Sæt den til passiv.

Jesper G. Poulsen

Fra : Calle.

Dato : 11-11-04 16:39

Jesper G. Poulsen wrote:

> Sæt den til passiv.

Hvad er forskellen igrunden?
--
Calle.

Fra : Jan F. Niebuhr

Dato : 10-11-04 09:24

Har du i Firewall og Router åbnet for port 21 ??

Jan

Fra : Calle.

Dato : 11-11-04 08:50

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-11-04 10:32

Calle. wrote:

> Ja

Hvis aktiv ftp skal virke skal også åbne for port 20, SVJH.

Jesper G. Poulsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-11-04 10:53

On 11 Nov 2004 09:31:39 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

> Hvis aktiv ftp skal virke skal også åbne for port 20, SVJH.

Nej. 20/TCP er serverens *source*-port for datastrømmen, og altså ikke
noget, der statisk skal mappes *ind* til serveren.

Men hvis man kører aktiv, og klienten sidder bag en hjernedød NAT, der
ikke forstår FTP, kan klienten være nødt til at åbne port 20/TCP.

-A

Fra : Calle.

Dato : 11-11-04 16:42

Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
>
> Men hvis man kører aktiv, og klienten sidder bag en hjernedød NAT, der
> ikke forstår FTP, kan klienten være nødt til at åbne port 20/TCP.

Har prøvet at åbne både port 20 & 21, dog uden held.
Det undrer mig bare, at da jeg kørte sambar på en 98 gik det fint igennem
routeren.
Har nu prøvet at fjerne routeren, så virker det, men så kan jeg jo ikke
bruge PC 2. Er det XP og min router der ikke kan enes.
routeren er en d-link 804
--
Calle.

Fra : René Jensen

Dato : 10-11-04 10:35

Calle. wrote:
> [...]
> Og hvis jeg sætter routeren på, virker det på LAN, men ikke WAN.
> Det mærkelige er, at før havde jeg sambar (serverprg) kørende på win 98

Det lyder som om at dine port-forwards ikke passer med den IP-adresse
din Windows XP maskine kører med. Prøv lige at tjek om de er forwardet
til den rigtige IP-adresse.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Calle.

Dato : 11-11-04 08:51

René Jensen wrote:
> Det lyder som om at dine port-forwards ikke passer med den IP-adresse
> din Windows XP maskine kører med. Prøv lige at tjek om de er forwardet
> til den rigtige IP-adresse.

Det er den også!
--
Calle.