Brugerrettigheder XP SP2
Fra : C. Carlsen

Dato : 10-11-04 00:55

"User 1" er oprettet som "bruger". På skrivebordet ligger gennemveje der
henviser til programmer i kataloget "Programmer" og "Program Files".
Der er ingen problemer i, at kører programmer, der er installeret i
"Programmer"
Programmer der ligger i "Program Files" kan ikke kørers, og ikonet er ikke
udfyldt. Der kommer en fejlmeddelse "Windows kan ikke få adgang til den
agivende enhed, sti eller fil. Du har muligvis ikke rettigheder...........".
Jeg har under "user 0" (administrator) omhyggeligt kopieret og tilpasset
rettigheder således, at de er nøjagtig ens for kataloget "Programmer" og
"Program Files". [Denne computer, egenskaber, sikkerhed, etc....]
Er der andre steder der skal rettes eller hvor går jeg galt i byen.
Jeg kan jo selvfølgelig ændre "user 1" til "administrator", men det var ikke
ligesom det der var meningen.
mvh
Claus

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-04 11:13

"C. Carlsen" <C-F-Cfosgrau@mail.dk(fjern C-F-C)> wrote in

> [...]
> rettes eller hvor går jeg galt i byen. Jeg kan jo selvfølgelig ændre
> "user 1" til "administrator", men det var ikke ligesom det der var

Det her er bare en mulighed. Hvis du under fanen sikkerhed for mappen
klikker på Avanceret, står der så for alle brugere under "Anvend på":
"Denne mappe, undermapper, og filer"? Du kan også samme sted afkrydse
"Erstat tilladelsesposter på alle underobjekter med de viste poster, der
gælder for underobjekter". Så er du sikker på, at rettighederne gælder for
alle underordnede filer og mapper. Sidst men ikke mindst skal du
selvfølgelig sikre, at de brugere, der skal kunne køre programmerne har
rettighed til "Læsning og kørsel".

Venlig hilsen
Christian Larsen

Fra : C. Carlsen

Dato : 10-11-04 22:09

"Erstat tilladelesposter på alle ......." havde en god effekt
Tak for hjælpen

mvh
Claus