Oprettelse af flere e-mailadresser
Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 16-05-01 21:53

Har lige fået NetExpress ADSL.
Kan det passe, at man kun har én postkasse og at al post derfor går til alle computere på netværket.
Det har jeg fået oplyst af TDC-support!!
Kan man ikke oprette 5 uafhængige adresser med hver deres password, og i givet fald hvor og hvordan?
--
Mvh.
Jørgen

Fra : Rea721

Dato : 16-05-01 23:01

"Jørgen Thorsgaard" <joergen.thorsgaard@privat.dk> skrev

> Har lige fået NetExpress ADSL.

Tillykke.

> Kan det passe, at man kun har én postkasse

Ja.

>og at al post derfor går til alle computere på netværket.

Det afhænger jo af hvordan du sætter dit netværk eller evt mailserver op.

> Det har jeg fået oplyst af TDC-support!!

Hvorfor er du så i tvivl?? De ved jo den slags.

> Kan man ikke oprette 5 uafhængige adresser med
> hver deres password, og i givet fald hvor og hvordan?

Nej..

Jeg har selv netexpress..og savner også "Ægte" pop3 kontoer hos TDC Men
hvorfor spørger du ikke i de interne TDC grupper..det er derfor de er der.

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.

Fra : tan

Dato : 17-05-01 10:28

"Jørgen Thorsgaard" <joergen.thorsgaard@privat.dk> wrote in message
> [...]
> Det har jeg fået oplyst af TDC-support!!
> Kan man ikke oprette 5 uafhængige adresser med hver deres password, og i

Jeg mener at der til hvert email addresse er tilknyttet et 12 cifret
kundenummer.
Jeg har stadig et kundenummer som jeg ikke har brugt siden julen 1999. Men
jeg kan stadig bruge den gennem webmail.
Derfor vil jeg mene, at man godt kan oprette flere email addresser.
Du opretter simpelthen flere af de 12 cifrede kundenumre. For at det også
skal være gratis, opretter du Netbasis.
Så længe du ikke ringer op med kundenummeret og kun sender og modtager
email, så skulle det ikke koste noget.
Alternativt er at oprette en konto hos WOL, eller en anden med POP access.
Der findes utallige steder hvor man kan oprette emails.
Prøv fx. www.altavista.com og søg på 'free pop account'.

Fra : tan

Dato : 17-05-01 10:50

"tan" <qwert@mail.hell> wrote in message

> [...]
> Alternativt er at oprette en konto hos WOL, eller en anden med POP access.
> Der findes utallige steder hvor man kan oprette emails.

Jeg glemte vel at sige, at hos TDC der bruger du det 12-cifrede kundenummer
som login til din email account.
Et 12 cifret tal er lige i overkanten af hvad jeg kan huske i hovedet.
Opretter man flere, så er det vel lige før man skal være autist for at kunne
huske dem allesammen. Emails login og password er noget man har i hovedet,
og ikke på papir.

Fra : Finn Møgelmose

Dato : 17-05-01 17:29

Du kan bestille en Netsetup som koster 30,- pr mail-box indtil 10 stk herefter koster de 27,- pr stk indtil 20,-
Priserne er pr kvt.
Her får du et mail-hotel hos TDC Zillion, som du selv kan styre og være administrator på..
Kræver dog domæne ved TDC Zillion læs mere på
http://www.zillion.dk/produkter/hosting/netsetup/

Prøv det evt på https://www.netsetup.dk/demo/

Finn Møgelmose
www.xr2.subnet.dk
"Jeg arbejder for TDC Teledanmark Telecom Erhverv A/S, men taler her for egen regning og risiko"

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 17-05-01 20:13

Tak for svarene.
--