MS Windows
briani 27239
Vågne pc automatisk fra dvale
Fra : Anders pedersen

Dato : 09-11-04 23:51

Hvordan sætter jeg min til at vågne automatisk fra dvale automatisk

Jeg har i et tidligere indlæg i denne gruppe for nogen måneder siden
fået oplyst at det kune gøres i planlagte opgaver

Men hvordan?
Samt om det er muligt at styre shutdown.exe til lukke på et bestemt
tidspunkt(gerne fra planlagte opgaver)
istedet for at indstille mere flere tusinde sek.

Skal bruges hvis man foreksembel skal optage tv udsendelser.

--
Med venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : Per

Dato : 10-11-04 00:56

"Anders pedersen" <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> istedet for at indstille mere flere tusinde sek.
>
> Skal bruges hvis man foreksembel skal optage tv udsendelser.

Til at slukke din PC på et given tidspunkt kan jeg anbefale timed shutdown:

http://www.snapfiles.com/get/tshutdown.html

Bruger det selv og er meget tilfreds. Kan også indstilles til at gå i dvale.

Mvh. Per!

Fra : Edmund

Dato : 11-11-04 17:24

Anders pedersen wrote:
> [...]
>
> Jeg har i et tidligere indlæg i denne gruppe for nogen måneder siden
> fået oplyst at det kune gøres i planlagte opgaver

Mit tv program har en Scheduler som selv tilføjer en opgave under
kontrolpanel / Planlagte opgaver.
På den højreklikke jeg og sætter kryds i væk computer for at udføre
denne opgave
http://home20.inet.tele.dk/edworks/p2/opgave.PNG

Har du ikke en Scheduler laver du bare selv en ny opgave
Du kan f.eks bare starte en txt fil, test.txt

Du kunne også state en bat fil som slukker pc´en
Skriv dette i notepad og gem som luk.bat

shutdown -s -t 3600 -f

3600 er sekunder, altså en time

Det kan være rart at kunne afbryde denne shutdown, det gøre du med
shutdown -a
F.eks i en bat fil fortryd_luk.bat

I stedet for Planlagte opgaver.kan du få pc´en til at starte via biosen,
og så komme luk.bat ind i start / programmer / start
--
Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 11-11-04 17:25

Edmund wrote:

> På den højreklikke jeg og sætter kryds i væk computer for at udføre
> denne opgave
> http://home20.inet.tele.dk/edworks/p2/opgave.PNG

Virker jo både med dvale og standby

--