MS Windows
briani 27239
Service Pack 2
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 09-11-04 23:23

Hej,
Jeg sidder pt. på en win xp pro med sp1, men jeg er så meget i tvivl om jeg
skal installere sp2...
Nogen der har noget erfaring med sp2, inden jeg springer ud i det?

Mvh.
Thomas Lunde

Fra : emj

Dato : 09-11-04 23:45

On Tue, 9 Nov 2004 23:22:49 +0100, "Thomas Pedersen"
<junk@thomaslunde.dk> wrote:

>Jeg sidder pt. på en win xp pro med sp1, men jeg er så meget i tvivl om jeg
>skal installere sp2...
>Nogen der har noget erfaring med sp2, inden jeg springer ud i det?

Nej, der er ingen, der har erfaring med sp2. Hvordan kan du dog tro
det? Der skrives jo næsten ikke om andet her i gruppen - vel?
Hilsen emj

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 10-11-04 00:45

Thomas Pedersen wrote:

> Jeg sidder pt. på en win xp pro med sp1, men jeg er så meget i tvivl
> om jeg skal installere sp2...
> Nogen der har noget erfaring med sp2, inden jeg springer ud i det?

Spring ud i det. Det ser ud til at dem der slipstreamer og geninstaller
har de færreste problemer.
http://www.autopatcher.com/autostreamer.html
Jeg har installeret SP2 oven på min windows, hvor der er hældt en SP1
på. Udover lidt bøvl med OE går det nu fint.

mvh
Henning

Fra : Søren V. Pedersen

Dato : 10-11-04 01:30

Jeg sidder her og er dybt frustreret over, at jeg installerede SP2!!

SP2 løste nogle problemer jeg havde, men til gengæld introducerede den
andre.

Jeg er kun i stand til at logge på internet hver anden gang. jeg har ikke
problemer med at logge på minmail, men jeg kan ofte ikke komme på nettet -
jeg får at vide, at serveren ikke er tilgængelig. Så kan jeg åbne en mail
indeholdende et link, og så er der ingen problemer - men dte går ikke
direkte fra Explorer! Yderst mystisk!

Jeg har prøvet at slå firewall fra - ingen effekt!

Mvh
Søren

Fra : ///JJ

Dato : 10-11-04 02:54

Søren V. Pedersen wrote:
> [...]
> jeg åbne en mail indeholdende et link, og så er der ingen problemer -
> men dte går ikke direkte fra Explorer! Yderst mystisk!

Prøv at opdatere dine netkort-drivere - det hjalp hos mig.

///JJ

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 10-11-04 22:06

Thomas Pedersen wrote:
> Jeg sidder pt. på en win xp pro med sp1, men jeg er så meget
> i tvivl om jeg skal installere sp2...
> Nogen der har noget erfaring med sp2, inden jeg springer ud i det?

Scan/fjern evt. spyware og virus.
Kør Scandisk (med genoprettelse).
Defragmentér.
Trim IE (dvs. fjern midlertidige internetfiler mv.).

Dette er efter min erfaring bedst i alle tilfælde, SP2 har fx store
problemer med at installeres på maskiner med virus eller
spyware.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Gunnar

Dato : 11-11-04 08:46

> [...]
>
> Dette er efter min erfaring bedst i alle tilfælde, SP2 har fx store
> problemer med at installeres på maskiner med virus eller

Husk også at lave et nyt gendannelsespunkt, så kan du gå tilbage hvis noget
ikke virker.
Gunnar

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-11-04 10:05

Gunnar skriver:

> Husk også at lave et nyt gendannelsespunkt, så kan du gå tilbage hvis noget
> ikke virker.

Ikke nødvendigt da man kan afinstallere pakken.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-11-04 23:06

Gunnar wrote:
> Husk også at lave et nyt gendannelsespunkt, så kan du
> gå tilbage hvis noget ikke virker.

Fin idé, men de fleste af de maskiner jeg har set med
problemer ifbm. SP2 kunne slet ikke komme ind i Windows
efter installationen (enkelte kunne dog i fejlsikret tilstand).

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 13-11-04 16:02

På min ældste maskine, Amitech, AMD 800 på gigabyte ga-7ixe fra 1999,
gik det fint med XP Pro. Den var dog ædende langsom efter første
opstart, men efter en genstart kørte det fint.

Den anden PC, en bambus med athlon 1700 og soltek 75 rev. 5 bundkort,
vil ikke boote, kun til fejlsikker tilstand. Heldigvis kunne jeg gå
tilbage til et gendannelsespunkt, så nu kører jeg uden sp2 på den. En
dag, når jeg får en dvd-brænder og kan lave total backup, sletter jeg
alt og starter forfra.

Forslag:

Formatér din harddisk, installér en ren windows, skynd dig at opdatere
til sp1 og sp2 uden at installere noget som helst andet. Så kører det
bare ok (pc 3 med en amd 400 på et asus p5ab)

VH
Finn A. Hansen

Fra : El Guapo

Dato : 14-11-04 10:58

Hansen & Bennetsen wrote:
> [...]
> til sp1 og sp2 uden at installere noget som helst andet. Så kører det
> bare ok (pc 3 med en amd 400 på et asus p5ab)

Du behøver ikke at installere SP1 først.
SP2 indeholder også alle rettelserne/tilføjelserne fra SP1.

E.G.

Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 23-11-04 20:32

El Guapo wrote:

> Du behøver ikke at installere SP1 først.
> SP2 indeholder også alle rettelserne/tilføjelserne fra SP1.
>
> E.G.

Tja, når man gør det på nettet og bruger windowsudate, sker det i den
rækkefølge... Den samlede størrelse er nok den samme, mon ikke?

VH
Finn A. Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-11-04 21:05

Hansen & Bennetsen skriver:

> Tja, når man gør det på nettet og bruger windowsudate, sker det i den
> rækkefølge... Den samlede størrelse er nok den samme, mon ikke?

Jo.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-11-04 11:07

Hansen & Bennetsen wrote:
> Formatér din harddisk, installér en ren windows, skynd dig at
> opdatere til sp1 og sp2 uden at installere noget som helst andet.

SP2 er nok.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 23-11-04 20:34

Undertegnede skrev selv:
> [...]
> tilbage til et gendannelsespunkt, så nu kører jeg uden sp2 på den. En
> dag, når jeg får en dvd-brænder og kan lave total backup, sletter jeg

hvorefter pc'en et par dage senere sagde farvel med et drøn fra
harddisken. Så installation fra bunden, og så røg sp2 på uden problemer...

VH