Toyota Starlet
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 09-11-04 22:51

Hej!
Jeg overvejer at investere i en Toyota Starlet til små
70000 kr. Er der nogen ejere af ovennævnte biltype der har lyst til at dele
de erfaringer de har gjort med bilen med mig ?
Venlig hilsen Carsten.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 10-11-04 07:42

"Carsten Nielsen" <cvb@mail.dk> wrote in message
> [...]
> dele
> de erfaringer de har gjort med bilen med mig ?

Min kæreste har en ´97 1.3 som hun købte for snart 2 år siden. Alt i alt har
den fungeret ok. Hun købte den af en værksmester hos Toyota.
Det første der skete, var at motoren mistede trækkraften - iflg.
værksmesteren var det tændstifterne som ikke tålte den motorvask de havde
givet bilen inden hun fik den...

Andre ting der har været med den: udstødningen løsnede, meget rust i nedkant
af bagklappen, somme tider problemer med at få bilen i revers, meget højt
olieforbrug, låsen i førerdøren fungerede ikke - blev smurt op og har
fungeret siden men holder neppe i mange år (kostnad for nye låser ligger
vistnok omkring små 5-7.000,- kr her i Norge).

De 75 hestekræfter er ikke mere, end bilen må have - den holder fint følge
med trafikken, men ikke mere. Hun klager over at den er noget ustabil ved
kurvekørsel i højere hastighede (og her hjemme er "høj hastighed" defineret
som alt over 70 km/t ;))

Ellers en praktisk lille bil, relativt økonomisk i drift, starter altid og
får dig fra A til B uden problemer. Motoren opnår hurtight driftstemperatur
= hurtig varmt inde i vognen. Det er dejligt nu når vinteren står for døren.

Den skal til serviceeftersyn om ca. 4.000 km - så skal olieforbruget til
livs (jeg mistænker ventiltætningerne, selv om det er tidligt efter ca.
100.000 km). Lige nu er den hos et antirustværksted og får en omgang Tectyl
(i mellemtiden har jeg glæden af at køre henne til og fra arbeide, hun
arbejder delt skift = 240 km om dagen... argh! ;) )

--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com