Virex 7.5.1 - nok en advarsel
Fra : Erik Richard

Dato : 09-11-04 22:48

Hej

På vegne af betateamets mailgruppeleder, Rafi Shaik, hos Virex skal jeg
hermed gøre opmærksom på, at den Virex 7.5.1rc1, der ligger på
www.versiontracker.com *ikke* er frigivet af NAI/Virex, og at NAI derfor
heller ikke er ansvarlig for de skader, det måtte medføre, hvis
programmet downloades og bruges.

Det er altså 100% på brugerens eget ansvar, risiko og regning for evt.
mistede data, forretningsdata, kundeprojekter m.v..

Det er stadig en Beta 2 Release Candidate 1, og der er _mange_ fejl, der
kan medføre et totalt systemsammendbrud på OS X 10.2.x - 10.3.6.

mvh. KMLDenmark
Erik Richard Sørensen
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 10-11-04 00:24

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
> www.versiontracker.com *ikke* er frigivet af NAI/Virex, og at NAI derfor
> heller ikke er ansvarlig for de skader, det måtte medføre, hvis

NAI vil altså ikke kendes ved:
<http://download.nai.com/products/naibeta-download/virex/751/vrx751rc.dm
g>?

> [...]
>
> Det er stadig en Beta 2 Release Candidate 1, og der er _mange_ fejl, der
> kan medføre et totalt systemsammendbrud på OS X 10.2.x - 10.3.6.

Beta er vel beta.
<http://www.nai.com/us/downloads/beta/virex/Virex751RC.htm>
--
Michael Tysk-Andersen
Rønne, <tysk-andersen.dk>

Fra : Erik Richard

Dato : 10-11-04 00:58

Hej Michael

Michael Tysk-Andersen wrote:

> NAI vil altså ikke kendes ved:
> <http://download.nai.com/products/naibeta-download/virex/751/vrx751rc.dm
> g>?

Det bliver de nødt til.. da det er deres officielle download side
for betaprogrammer. Men Rafi har påstået, at den var lagt ud på en
3.-parts server, hvilket jeg nu har gjort ham opmærksom på, den _ikke_
er, så en eller anden, - og det er _IKKE_ mig, - har sendt en link til
versiontracker.com, og jeg har også en fornemmelse af, hvem det er, men
det er en hel anden sag....

> Beta er vel beta.
> <http://www.nai.com/us/downloads/beta/virex/Virex751RC.htm>

Beta er beta ja! - men en 'release' er noget andet. Og normal går man ud
fra, at programmet er offentlig, når først det er på versiontracker, da
den bruges af mange firmaer som 'official release site'.

Så advarslen gælder stadig. NAI har _IKKE_ frigivet noget som helst.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-11-04 01:47

> Beta er beta ja! - men en 'release' er noget andet. Og normal går man ud
> fra, at programmet er offentlig, når først det er på versiontracker, da
> den bruges af mange firmaer som 'official release site'.

gu gør det ej...

> Så advarslen gælder stadig. NAI har _IKKE_ frigivet noget som helst.

jeps og mon ikke at størstedelen af gruppen har fattet at du ikke
synes om Virex. Hvorfor gidder du overhovedet beskæftige dig med det
ensige deltage i deres testprogram?

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 10-11-04 09:00

> [...]
> den bruges af mange firmaer som 'official release site'.
>
> Så advarslen gælder stadig. NAI har _IKKE_ frigivet noget som helst.

Når alle og enhver kan gå ind på NAI's hjemmeside og hente en beta
udgave af Virex vil jeg mene at den er offentlig tilgængelig.
--
Michael Tysk-Andersen
Rønne, <tysk-andersen.dk>

Fra : Erik Richard

Dato : 10-11-04 15:48

Hej Michael

Tja, du kan selvfølgelig godt sige, at den er offentlig, men i så fald
er det en ulovlig offentliggørelse. Det er ikke NAI/Virex Team, der har
offentliggjort den, men som jeg har svaret andetsteds - en tredieperson,
der åbenbart har et eller andet mod NAI, og som jeg også skrev, så har
jeg en vis fornemmelse af, at jeg véd, hvem det er. Jeg kan desværre
ikke bevise det. Det eneste, jeg med sikkerhed kan sige om ham, er, at
han sidder ved en rimelig stor PC med WinXP og MSOE 6.0(xxxx)
et-eller-andet build nr.

På intet tidspunkt har han afgivet noget testresultat fra en Mac! -
underligt i en Mac testgruppe.....

Vi er nu officielt blevet bedt om fra NAI/Virex teamet om at advare mod
7.5.1, da den indeholder kode, der kan få systemet til at crashe i visse
tilfælde. Det gælder for:
- Mac OS X 10.2.0, 10.2.4, 10,2.8
- Mac OS X 10.3.0, 10.3.2, 10.3.3, 10.3.4, 10.3.5 OG 10.3.6 !!

Desuden kan 7.5.1 i visse tilfælde _slette_ XWindows programmer som fx.
OpenOffice, OpenOffice DarwinEdition 1.10.

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard

Dato : 10-11-04 15:53

Hej Michael

Jeg glemte lige at tilføje, at den også under visse omstændigheder kan
slette Entourage _helt_, - kom i tanker om det, da jeg så et andet
indlæg om Entourage...

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 10-11-04 20:44

Dvs at tredieperson har adgang til NAI's webserver. Denne person kan
redigere en webside sammen om beta programmet for Virex. Derudover har
han adgang til beta udgaven af Virex som han så ligger på NAI's server!

Hmm. Jeg tror nu vedkommende er ansat i firmaet!

> Jeg glemte lige at tilføje, at den også under visse omstændigheder kan
> slette Entourage _helt_, - kom i tanker om det, da jeg så et andet
> indlæg om Entourage...

Ville det ikke være nemmere at poste ovenstående på NAI's hjemmeside om
beta udgaven af Virex?
--
Michael Tysk-Andersen
Rønne, <tysk-andersen.dk>

Fra : Erik Richard

Dato : 10-11-04 23:45

> Dvs at tredieperson har adgang til NAI's webserver. Denne person kan
> redigere en webside sammen om beta programmet for Virex. Derudover har
> han adgang til beta udgaven af Virex som han så ligger på NAI's server!

Linket hos versiontracker.com er et direkte link, og nøjagtig samme
link, hvor jeg selv hentede den oprindeligt, så der er ikke 'placeret'
noget på deres hjemmeside.

> Hmm. Jeg tror nu vedkommende er ansat i firmaet!

Det tror jeg så ikke. Jeg tror nærmere, det er en person fra et
konkurrerende firma - ikke Norton, men én af de rigtig store i branchen
på PC fronten. Jeg forbinder ihvertfald navnet på den pågældende med det
firma. - Og han har heller ikke 'tist' sig på listen siden
offentliggørelsen, - så man kan jo gøre sig sine tanker...

> Ville det ikke være nemmere at poste ovenstående på NAI's hjemmeside om
> beta udgaven af Virex?

Jo, men så vil det jo netop se ud, som om det var NAI/Virex, der selv
har været 'synderen. - Som lederen skrev til os - 'sket er sket, og så
må vi få det bedste ud af det', og de ville lægge noget info ind på FAQ
siderne til Virex 7.5. Og så vil der nok komme et nyt adgangssystem til
betagruppen, - formentlig noget med brugernavn + password i hvert enkelt
download, så alene det burde kunne stoppe fx. det der er sket med
versiontracker.com.

- Og så har jeg lige fået en melding mere ind om, at der er en, der har
fået smadret sit 10.3.6, så han er nødt til at reinstallere OS X..!

Men sådan er det jo, når folk rider på flere heste... Jeg tænker på ham,
der har sendt meldingen til versiontracker...

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 11-11-04 09:54

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Linket hos versiontracker.com er et direkte link, og nøjagtig samme
> link, hvor jeg selv hentede den oprindeligt, så der er ikke 'placeret'
> noget på deres hjemmeside.

Det er altså temmeligt forvirrende at du påstår at der ikke er noget
placeret på deres hjemmeside. Michael postede linket
"http://download.nai.com/products/naibeta-download/virex/751/vrx751rc.dm
g" og du bekræftede selv rigtigheden og ville endda gøre denne hersens
over-udvikler opmærksom på det.

Om det er deres hjemmeside eller ej er da lige gyldigt. Ovenstående link
beviser da at NAI selv har lagt betaversionen ud til fri afhentning på
en af deres servere, så er det da noget vrøvl at påstå andet!

Iøvrigt tror jeg at versiontracker får sine links fra udviklerne selv,
men jeg kender ikke den præcise procedure.

Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Erik Richard

Dato : 11-11-04 11:49

Hej Stig

Stig Leerbeck wrote:

> [...]
> "http://download.nai.com/products/naibeta-download/virex/751/vrx751rc.dm
> g" og du bekræftede selv rigtigheden og ville endda gøre denne hersens

Hov! Du misforstår. Det jeg sagde nej til, er, at det er trediemand, der
har lagt linket ud og ikke, at der ikke skulle være noget på deres
betaside. - Selvfølgelig er der da det, ellers kan vi andre jo heller
ikke få fat i noget... Og jeg _har_ gjort dem opmærksom på det, og der
kommer et nyt system, der skulle gøre det umuligt uden 'log-in' at kunne
downloade betaversioner.

> Om det er deres hjemmeside eller ej er da lige gyldigt. Ovenstående link
> beviser da at NAI selv har lagt betaversionen ud til fri afhentning på
> en af deres servere, så er det da noget vrøvl at påstå andet!

Linket, der er opgivet på versiontracker, er 'cracket' på den måde, at
der gås udenom NDA 'agreement' siden, _før_ man kommer til download. Som
du ikke kan, _før_ du har fået en email tilsendt med downloadlinket på.
Og det er lige netop _det_ link, der er henvist til på versiontracker.
Det _er_ altså den officielle download site hos NAI.

Du kan bare ikke komme ind på den via deres hjemmeside, så derfor er der
en tredie person, der har videregivet linket.

> Iøvrigt tror jeg at versiontracker får sine links fra udviklerne selv,
> men jeg kender ikke den præcise procedure.

Korrekt. www.versiontracker.com får lige netop for 99%s vedkommende
deres oplysninger _direkte_ fra producenten / udvikleren. Derfor plejer
versiontracker også altid at være til at stole på.

Derfor er det også, som jeg siger, - en tredie person, der åbenbart er
med som 'ulven' iblandt betatesterne, der har videregivet linket til
versiontracker. Og jeg siger, at jeg har en rimelig god formodning om,
hvem det er. Jeg har bl.a. hans IP, så han er til at spore, hvis det er
det, man vil. Den er også videregivet til NAI med samt hans mailadresse.

Det sørgelige er, at manden "rider på to heste" - altså er ansat i et
andet konkurrerende firma, der også arbejder med sikkerhedsproblamer! Og
det er endnu mere sørgelig at måtte sige, at han formentlig også er
dansker! _Hvis_ det er ham, så er det virkelig et grimt forsøg på at
miskreditere NAI!

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Michael Petersen

Dato : 11-11-04 14:13

> [...]

> det er endnu mere sørgelig at måtte sige, at han formentlig også er
> dansker! _Hvis_ det er ham, så er det virkelig et grimt forsøg på at

Flyver du i UFO frem og tilbage fra arbejde - der må være langt til den
planet du bor på...

Mvh, Michael Petersen

Fra : Erik Richard

Dato : 11-11-04 18:28

Hej Michael

Nej, men jeg *VÉD* nu, hvem det er! Og jeg véd også, hvor han er ansat...
mvh. Erik Richard

Fra : Michael Petersen

Dato : 11-11-04 21:32

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Hej Michael
>
> Nej, men jeg *VÉD* nu, hvem det er! Og jeg véd også, hvor han er ansat...
> mvh. Erik Richard

Ka' vi så ikke få det at vide - det lyder jo drøn spændende. Jeg vil
gerne have flere afsnit i denne føljeton og man kan jo ikke bare slutte
en krimigåde uden at fortælle hvem morderen er (ja, altså - så vidt går
jeg ikke ud fra at det gået endnu, men du forstår sikkert.)

Mvh, Michael

Fra : Erik Richard

Dato : 12-11-04 00:05

Michael Petersen wrote:

> Ka' vi så ikke få det at vide - det lyder jo drøn spændende.

Nej, så ussel er jeg ikke, at jeg hænger ham ud med navns nævnelse!

> [...]
> ikke bare slutte en krimigåde uden at fortælle hvem morderen er
> (ja, altså - så vidt går jeg ikke ud fra at det gået endnu,

Skal der komme et retsligt efterspil, så må det være op til NAI. Jeg er
gået så langt, som jeg agter at gå. Jeg synes faktisk, at alene det, at
jeg er kommet med advarslen mod programmet og derved omgået en NDA, er
lige til den streg, hvor jeg trækker grænsen. Og så må du selv lave en
slutning på 'mordgåden'.

- Der kommer _ikke_ mere fra mig i den her sag, kun hvis det er rent
programfagligt, nu hvor programmet alligevel er sluppet ud, så må vi jo
forsøge at begrænse evt. skader bedst mulig.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Niels Boegh

Dato : 12-11-04 00:12

Tak for endu et komisk indslag. Bliv ved, ved og ved. En dag _må_
verden anerkende din undervurderede vigtighed.

Fra : Michael Petersen

Dato : 12-11-04 09:49

> [...]

> programfagligt, nu hvor programmet alligevel er sluppet ud, så må vi jo
> forsøge at begrænse evt. skader bedst mulig.

Ok - tak. Hold os endelig underettet om andre konspirationer som du
støder på og hils på MI6 når du er på kontoret næste gang. See ya in
space

Fra : Carsten & Uni Vous O~

Dato : 16-11-04 20:19

Jeg har en glimrende lille udvidelse (det hedder det vist ikke mere i OSX)
der heder LiteSwitch som bl.a har en applicationswitcher funktion, vha
opt.-tab. OSX har jo indbygget Cmd-tab i samme funktion, men netop den
tatsturkobination var jeg meget glad for i FileMaker til at skifte mellem de
enkelte poster.

Er der nogen der ved om - og i givet fald hvordan - man kan slå OSX
Finderens Cmd-tab funktion fra, så jeg kan bruge LiteSwitch's Opt-tab til at
skifte mellem programmer og FileMakers Cmd-tab til at skifte mellem poster.

Vh
Carsten