MS Windows
briani 27239
Hvad er seneste ServicePack til Win98 SE?
Fra : Jakob G.

Dato : 09-11-04 21:16

Hej!

Ja, se emnet...
Jeg synes jeg har læst noget om SP4, men kan det passe? Når jeg Googler får
jeg en hel masse omkring SP1 og 2.

--
Hilsen Jakob

Fra : Jakob G.

Dato : 09-11-04 21:24

Øh, hej igen.

Jeg har fundet hos Microsoft, men det er åbennbart ikke bare sådan at gøre,
eller hvad?
Kan man ikke bare hente den seneste SP og så være opdateret, eller skal man
selv vælge hvad man vil opdatere? For det har jeg ikke forstand på...

--
Hilsen Jakob

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-11-04 21:31

"Jakob G." skriver:

> [...]
> Kan man ikke bare hente den seneste SP og så være opdateret, eller skal man
> selv vælge hvad man vil opdatere? For det har jeg ikke forstand på...

Hvad siger windowsupdate.com til din computer ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jakob G.

Dato : 09-11-04 21:36

> Hvad siger windowsupdate.com til din computer ?

- Nåh, er det bare sådan man gør med Win98 også...? Takker!
Den maskine jeg er ved at installere er ikke på nettet endnu, men det må jeg
hellere se at få gjort.

--
Hilsen Jakob

Fra : Sune Storgaard

Dato : 09-11-04 22:41

Jakob G. wrote:

> - Nåh, er det bare sådan man gør med Win98 også...? Takker!
> Den maskine jeg er ved at installere er ikke på nettet endnu, men det
> må jeg hellere se at få gjort.

Der findes vist en uofficiel samlet servicepack, som indeholder de
opdateringer der ligger mellem en standard 98 og dem som WUpdate tilbyder.
Der bliver selvfølgelig lidt mere at hente hvis man vælger IE6.x, fremfor
5.5sp2.

Hvis nu bare jeg lige kunne huske hvad den hed..

Fra : Lone Groes

Dato : 10-11-04 00:36

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 5.5sp2.
>
> Hvis nu bare jeg lige kunne huske hvad den hed..

I forbindelse med jeg skulle hjælpe en veninde med w98, fandt jeg frem
til at man kan få tilsendt en cd fra Microsoft (gratis) med alle opdateringer
frem til oktober 2003. Kan bestilles her:
www.microsoft.com/athome/security/protect/cd/order.mspx

Mon det er den du tænker på? (den er sæføli ikke uofficiel...:)

--
vh Lone

Fra : Hans Paulin

Dato : 10-11-04 06:50

Lone Groes skrev:

> [...]
> til at man kan få tilsendt en cd fra Microsoft (gratis) med alle
> opdateringer frem til oktober 2003. Kan bestilles her:

"The Windows Security Update CD is no longer available"
Hans

Fra : Lone Groes

Dato : 10-11-04 10:15

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> "The Windows Security Update CD is no longer available"

Det kan man da kalde et tomt svar, hva'?
Det var vist for sent på natten jeg fik det forslag sendt afsted, så
jeg tjekkede ikke linket inden.....:) Det var da ærgerligt, men nogen
må jo ligge inde med den cd - mener ikke det er mere end en månedstid
siden den ku' hentes dér.....

--
vh Lone

Fra : Gnistn

Dato : 10-11-04 07:40

Sune Storgaard wrote:

> Der findes vist en uofficiel samlet servicepack, som indeholder de
> opdateringer der ligger mellem en standard 98 og dem som WUpdate
> tilbyder. Hvis nu bare jeg lige kunne huske hvad den hed..

Den kaldes simplenhen bare:
UNOFFICIAL Windows98 Second Edition Service Pack

Men den er kun til en engelsk Windows 98SE

http://www.majorgeeks.com/download4131.html

--
Venlig hilsen
Gnistn

Fra : Gnistn

Dato : 10-11-04 08:21

Jeg kan se på forfatterens hjemmeside at den findes i andre sprog, men ikke
dansk.
http://exuberant.ms11.net/98sesp.html

Det kunne ellers være fedt hvis en dansker med god indsigt i de dele
kontaktede Alper Coskun med henblik på udarbejdelse af en dansk version.

Jeg synes det er skuffende at Microsoft ikke laver en officiel SP til Win 98
som kan downloades fra deres hjemmeside. Der er masser af folk der stadig
bruger Win 98 og har tænkt sig at gøre det lang tid frem over, også selv om
de måske har Win XP på en anden PC, det kan der være forskellige grunde til
f.eks. hardwarebegrænsninger på en gammel PC eller man har nogle gamle
programmer man holder meget af og som kun kan afvikles i et ægte Win 98
miljø.

--
Venlig hilsen
Gnistn

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-11-04 09:03

"Gnistn" <email@com.invalid> writes:

> Jeg synes det er skuffende at Microsoft ikke laver en officiel SP til Win 98
> som kan downloades fra deres hjemmeside. Der er masser af folk der stadig

Det sælger de jo ikke nyt af.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Jakob Griffel

Dato : 10-11-04 10:12

>Men den er kun til en engelsk Windows 98SE

Kan den så slet ikke installeres i en dansk version af Win98,
eller vil det bare resultere i en god blanding af sprogene?

--
Hilsen Jakob

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-11-04 09:02

"Jakob G." <nogen@emialadresse.dk> writes:

> - Nåh, er det bare sådan man gør med Win98 også...? Takker!
> Den maskine jeg er ved at installere er ikke på nettet endnu, men det må jeg
> hellere se at få gjort.

Certifikaterne i Win98 er udløbet så windowsupdate.com virker ikke
(det gjorde det ihvertfald ikke da jeg rodede med det sidste).

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-11-04 16:10

Thorbjoern Ravn Andersen skrev:

>Certifikaterne i Win98 er udløbet så windowsupdate.com virker ikke

Man kan stadig opdatere på
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp
--
Knud