Re. Øv..NMT er død, hvad nu.
Fra : JBH

Dato : 16-05-01 17:29

Hej.

Jeg har lige modtaget et brev fra Teledk, som hævder de fra marts 2002 ikke
længere vil udbyde NMT900. Som en form for kompensation vil de i stedet
for tilbyde/forære mig en Ericsson A2628 som skulle være en "attraktiv
løsning" Nu er Teledk jo ikke ligefrem kendt for at forære noget væk så
derfor kunne jeg da godt lige tænke mig at høre andres mening om denne
telefon… Er det en skod telefon ??

Jeg har i forvejen også Nokia 5110m. taletid, som udmærket opfylder mit
behov for SMS ( bruger ikke telefonen til tale) Skulle jeg i stedet vælge
at "konvertere "min nokia på taletid" til et fast abonnement. Uanset
hvilken løsning kommer jeg jo til at acceptere den høje minuttakst på GSM
..frem for mit nuværende NMT-fritidsabonnement som ellers har passet mig
helt fint, da jeg ikke bruger mobiltelefonen i normal arbejdstid.

En enkelt fordel ser jeg dog, fremover skal jeg kun have en telefon med.

mvh
JBH

PS: En anden ting , jeg stoler ikke helt på betalings sikkerheden for GSM.
jeg har oplevet at få kortet" lænset" for 180 kr's taletid ØV ØV..

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-05-01 17:38

JBH skrev:

>Jeg har lige modtaget et brev fra Teledk, som hævder de fra marts 2002 ikke
>længere vil udbyde NMT900.

Yup, det har der været tale om længe... og den er nu god nok.

> [...]
>løsning" Nu er Teledk jo ikke ligefrem kendt for at forære noget væk så
>derfor kunne jeg da godt lige tænke mig at høre andres mening om denne

Jeg kender den ikke - den er vist ret ny. Det er efterfølgeren til
A2618s - som der er delte meninger om. Der er vist bl.a. rigtig WAP i
2628. Hvad der ellers er af ændringer, det ved jeg ikke. Nokia har jo
også netop lanceret en 3330 som ligner deres 3310 utroligt meget.
Umiddelbart vil jeg mene at 26x8 er Ericssons svar på Nokias 33x0.

>Jeg har i forvejen også Nokia 5110m. taletid, som udmærket opfylder mit
>behov for SMS ( bruger ikke telefonen til tale) Skulle jeg i stedet vælge
>at "konvertere "min nokia på taletid" til et fast abonnement.

Det kan du vel prøve dig frem med, du får vel 2628eren under alle
omstændigheder?

> [...]
>.frem for mit nuværende NMT-fritidsabonnement som ellers har passet mig
>helt fint, da jeg ikke bruger mobiltelefonen i normal arbejdstid.

Er der ikke noget der hedder fritidsabonnement med GSM hos TDC?

>PS: En anden ting , jeg stoler ikke helt på betalings sikkerheden for GSM.
>jeg har oplevet at få kortet" lænset" for 180 kr's taletid ØV ØV..

Lyder mærkeligt. Jeg tror ikke det har noget med GSM/NMT at gøre - det
er udbyderens faktureringssystem der sikkert er gået i ged. Har du
snakket med dem?

PS! Hvorfor starter dit indlæg med "Re." - jeg undrede mig lige...

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-05-01 18:06

"JBH" <JBH@12move.dk> skrev i en meddelelse
> PS: En anden ting , jeg stoler ikke helt på betalings sikkerheden for GSM.
> jeg har oplevet at få kortet" lænset" for 180 kr's taletid ØV ØV..

Sikkerheden i GSM er generel utrolig høj, så det forstår jeg ikke.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-05-01 19:19

"JBH" <JBH@12move.dk> wrote in message
> [...]
> løsning" Nu er Teledk jo ikke ligefrem kendt for at forære noget væk

> derfor kunne jeg da godt lige tænke mig at høre andres mening om denne

Jeg kan ikke se at det er særligt attraltivt... Specielt ikke for dem,
som har indstalleret dyre håndfri 8 watt´s telefoner.. fx. på lastbil..

Den der ericsson,,, Jeg fatter ikke hvordan de kan levere en sådan
"skod" telefon. til kunder der mindst har været kunder i ca. 4 år hos
TeleDK

Den telefon, er den billigste telefon der kan opdrives... det var fx.
den telefon www.wanna-save.com startede med at levere kvit og frit...
inklusiv et ½ års gratis Telia abonnement..

Desuden er den ret klodset, af en mobil at være...

Jeg kunne forstå hvis de tilbød en valgfri telefon... fx. til max. 3000
kroner.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-05-01 19:18

Bjarke Hansen skrev:

>Den telefon, er den billigste telefon der kan opdrives... det var fx.
>den telefon www.wanna-save.com startede med at levere kvit og frit...
>inklusiv et ½ års gratis Telia abonnement..

Den telefon wanna-save startede med var en 3210, derefter kom A2618s.
Den telefon TDC vil forære til nuværende NMT-kunder er A2628s - altså
efterfølgeren til A2618s.

>Jeg kunne forstå hvis de tilbød en valgfri telefon... fx. til max. 3000
>kroner.

Det er jo ellers noget af en slat penge. Desuden vil det helt sikkert
være dyrere for dem at give valgfrihed, de har jo nok fået et godt
tilbud fra Ericsson, når du nu køber ens telefoner til alle deres
NMT-kunder.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-05-01 19:37

> [...]
> tilbud fra Ericsson, når du nu køber ens telefoner til alle deres
> NMT-kunder.installeres desuden i Nokia 3210.

Men alligevel.. Jeg ville da ikke blive spillet af med en skod telefon.
Hvis man havde ofret 10 kilo på fast indstallation...

Desuden ville jeg ikke eje den Ericsson selvom jeg fik en kasse øl
med... Jooeee maybe, hvis jeg smed den sammen med toilet affaldet...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-05-01 19:43

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> wrote in message

> Men alligevel.. Jeg ville da ikke blive spillet af med en skod
telefon.
> Hvis man havde ofret 10 kilo på fast indstallation...

I det mindste kunne de da inkludere et orginalt indstallations sæt... Da
sikkert mange NMT kunder, bruger den i bilen...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-05-01 19:45

Bjarke Hansen skrev:

>Men alligevel.. Jeg ville da ikke blive spillet af med en skod telefon.
>Hvis man havde ofret 10 kilo på fast indstallation...

Nu er der vel ikke nogle der de sidste par år har købt NMT-telefoner,
man har jo vist lang tid, at NMT ville blive udfaset.

En 8 watts telefon du snakker om, det kender jeg ikke noget til. Hvad
er det lige det er? Kan det noget som GSM-nettet ikke kan eller hvad?

>Desuden ville jeg ikke eje den Ericsson selvom jeg fik en kasse øl
>med... Jooeee maybe, hvis jeg smed den sammen med toilet affaldet...

No comments.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : jan steen sørensen

Dato : 16-05-01 21:00

Lasse Hedegaard skrev i meddelelsen
<7ii5gt03vqm0cvsr5gptme916f6dq1283p@news.inet.tele.dk>...
> [...]

Der findes også i dag telefoner til fast installation / montering - De gamle
NMT'er var på 6 W - de nye GSM 900 (singel band) er på 8 W, dette har ingen
praktisk forskel, vælg i stedet for en god Dual-Band bærbar mobiltelefon,
med mulighed for det udstyr du har behov for og ønsker.
Du får bedre lyd, nummervisning - og masser af telefon for pengene!!

> [...]
>
>En 8 watts telefon du snakker om, det kender jeg ikke noget til. Hvad
>er det lige det er? Kan det noget som GSM-nettet ikke kan eller hvad?

Den virker over det meste af landet, (også over det meste af østersøen) +
Norge + Sverige + Polen?

Den er udmærket - lydkvaliteten er god, ekstraudstyr fåes, betjening er som
resten af Ericsson serien - personligt foretrækker jeg Ericsson.
Køb hvad du har brug for.

Jan

Fra : Jogge

Dato : 16-05-01 20:47

> Jeg kunne forstå hvis de tilbød en valgfri telefon... fx. til max. 3000
> kroner.

Hvem er det lige som skulle betale de 3000? Hvorfor skal TDC betale for at
ministeret har trukket licenserne tilbage? jeg syntes det er mægtig flinkt
gjort at de tilbyder dig en ny telefon kvit og frit

Fra : jan nielsen

Dato : 16-05-01 21:44

ANG. Ericsson A2628

Jeg købte en af disse på forbrugerliv for 20 kr + 6 mdr af 80 kr ved telia.
Umiddelbart er det en smart telefon i nokia 3330 prisklassen men med lidt
flere funktionerne vil jeg mene, den er dog ikke så lille og smart som de
andre.
Dens styrker er i mine øjne: WAP 1.1, Taleopkald, Dualband og en glimrende
menu.

Med venlig hilsen
Saxon

Fra : Jane & Otto

Dato : 22-05-01 21:18

> [...]
> flere funktionerne vil jeg mene, den er dog ikke så lille og smart som de

Som man kan bruge til hvad?

>Taleopkald,

Som man kan bruge til hvad?

>Dualband

WHEEE! Den bliver svær at slå!

og en glimrende
> menu.

Det kan selvfølgelig diskuteres. Problemet i den sammenligning er, at netop
"lille og smart" har førsteprioritet hos størstedelen af kunderne. (så kan
Ericsson-fansene komme med deres
"jamen-ikke-for-mig-jeg-syntes-det-er-vigtigere-at..." lige så tosset i vil.
Jeg ved bare, hvad kunderne spurgte efter.)

Mvh. otto