Når nu AVM.de ikke kan så kan i vel?
Fra : Tim

Dato : 16-05-01 16:48

Hej Gruppe

Jeg har lidt problemer med at få et svare fra AVM.DE. om Fritz!x PC, så jeg
prøver og spørge jer, jeg håber i kan hjælpe.

Mit system som jeg håber det kommer til at se ud:
En ISDN line med tre MSN nummer, til tre familier analog telefoner.
En proaccess ISDN, derfor er Internet trafik lige så vigtig som
telefontrafik.

1. Kan i sige mig hvordan administrer Internet trafik i forhold til telefon
trafik, kan man altid komme på Internettet med en kanal, selv om der er
nogen der prøver og ring eller ringer?

2. Kan man Bundle to kanaler med Fritz!x PC (128bps)?

3. Er der nogen der umeldbart se nogen problemer i min beskrevet opsætning?

Tak for hjælpe

--
Tim Pedersen
tim@vibeholm.dk

Fra : Anders Larsson \(Rem~

Dato : 16-05-01 19:38

"Tim" <Tim@vibeholm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
telefon
> trafik, kan man altid komme på Internettet med en kanal, selv om der er

Hvis du abonnerer på "banke på" hos TDC (billigst ved Favorit abb. da det er
en del heraf), lægges den anden linie automatisk hvis der bundles.

> 2. Kan man Bundle to kanaler med Fritz!x PC (128bps)?

Så vidt jeg ved, kan man vælge enten at køre 1 linie ELLER 2 linier - ikke
automatisk åbning af linie 2 (BOD)
Det er derfor et spørgsmål om Fritz'en understøtter at lægge 1 linie hvis du
vælger at bruge 2 linier - jeg ved det ikke.

> 3. Er der nogen der umeldbart se nogen problemer i min beskrevet
opsætning?

Du kan ikke få TDC til at åbne linien til dig, hvis nogen udefra tar fat i
din IP - og du ikke selv har kaldt op til internettet.
Dette kræver en router - uanset hvilket ISDN modem du bruger, da Pro@ccess
benytter CHAP til logon. Alle ISDN modems mig bekendt kan kun bruge CHAP ved
opkald, og ikke til modtagelse af opkald.

Jeg er nok ikke den bedste til at rådgive dig ang. Fritz (hvad andet bør et
tysk produkt hedde , da jeg kun sjældent har brugt den til internet.
Jeg er en MEGET glad bruger af Fritz'en, men bruger den kun som omstillings
anlæg- - det alene er alle pengene værd..
Til internet bruger jeg et andet ISDN modem - Zyxel Omni LCD, som i
modsætning til Fritz'en kan køre STAC kompression. Ja - jeg benytter selv
Pro@ccess ISDN, og har ikke oplevet problemer med STAC - selvom de officielt
kun understøtter dette til Cisco routere.

Anders Larsson
Alle udtalelser er ubetinget mine egne...
.... undtagen i de tilfælde hvor andre gør indsigelse...
.......eller hvor de blot er uvederhæftige.....

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-05-01 20:28

On Wed, 16 May 2001 17:47:40 +0200, "Tim" <Tim@vibeholm.dk> wrote:

-------------cut---------------
>1. Kan i sige mig hvordan administrer Internet trafik i forhold til telefon
>trafik, kan man altid komme på Internettet med en kanal, selv om der er
>nogen der prøver og ring eller ringer?
Ved min kan jeg kun bruge en linje ud når jeg er på internettet. og
der kan ikke ringes ind på mere end en linje. Så det ser ud til at
internet trafik har første ret.

>2. Kan man Bundle to kanaler med Fritz!x PC (128bps)?
Kun med V2 udgaven. Jeg har V1.

>3. Er der nogen der umeldbart se nogen problemer i min beskrevet opsætning?
Nej. Men jeg kan have misforstået dig.
CAPI interfacet går i stå ved internettrafik. Men det har kun
betydning hvis du vil benytte det.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-05-01 20:33

> Ved min kan jeg kun bruge en linje ud når jeg er på internettet. og
> der kan ikke ringes ind på mere end en linje. Så det ser ud til at
> internet trafik har første ret.

et hvilkensomhelst kald vil have forret overfor nye kald

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855