MS Windows
briani 27239
Hvad sker der her
Fra : Stone

Dato : 09-11-04 17:41

Hej Hjælp mig!!!!

når min Win 98 starter op kommer der en boks frem med den meddelse

Run-time error' 48
File not found : PSAPI .dll

og trykker jeg enter kommer der bare en grøn skærm, så kan jeg ikke gøre
andet end at ctrl+alt+del

men ved godt jeg kan slette hhd men så mister jeg alt mit dokumenter hvad
skal jeg gøre er det en fil den mangler eller er det virus

Mvh Steen

Fra : John

Dato : 09-11-04 18:34

"Stone" skrev i en meddelelse

> når min Win 98 starter op kommer der en boks frem med den meddelse
>

> Run-time error' 48
> File not found : PSAPI .dll

Prøv om du kan starte op i 'fejlsikker tilstand' (tryk F8 under opstart), og
(evt med pil-taster) navigére til Scandisk.

Mvh John

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-11-04 20:20

Hej Stone, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> når min Win 98 starter op kommer der en boks frem med den
> meddelse

> men ved godt jeg kan slette hhd men så mister jeg alt mit
> dokumenter

Hvis Johns ide ikke virker (fejlsikret tilstand), kan du i det mindste
starte i DOS (F8 under opstart og vælge 'Kun MS-DOS prompt'. Har du
andre logiske drev end C:, kan du smide dine datafiler o.l. over på
dette/disse, inden du formaterer.

Nemmere er det, hvis du kan nøjes med at 'installere oveni'. Dvs. smid
en startdiskette i diskettedrevet, boot vha. denne og vælg 'installer'
på DOS-menuen.
Vil den det og uden bivirkninger bagefter, beholder man sine data, det
meste af sin opsætning etc.

> File not found : PSAPI.dll

> hvad skal jeg gøre er det en fil den mangler eller er det virus

Jeg bruger Win98 SE, og filen er ikke på min maskine. Men måske hører
den til noget software, du har installeret.

--
Hygge fra Århus - Rudi