strøm på USB på Soltek MB
Fra : Brizz

Dato : 09-11-04 17:40

Har et Soltek SL-75DRV MB hvor jeg så har en usb strømskinne som skulle
slukke for hvad jeg nu har sat til den strømskinne. Mit problem er bare at
der er konstant strøm på min usb og jeg kan ikke finde ud af at slå det fra.
Nogen der kan hjælpe?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Søren Andersen

Dato : 09-11-04 18:36

Brizz wrote:
> [...]
> problem er bare at der er konstant strøm på min usb og jeg kan ikke
> finde ud af at slå det fra. Nogen der kan hjælpe?

Hvorfor virker elspareskinnen ikke altid?
Elspareskinnen er tilsluttet computerens USB-port, og når computeren er
slukket, er der normalt ikke strøm på USB-porten, og det får elspareskinnen
til at slukke.

Desværre er der en del nyere computere, som ikke slukker for USB-porten,
selv om computeren er slukket. Det skyldes en særlig funktion kaldet
Wake-On-USB, som kan starte computeren, når en USB-enhed giver et signal.
Det er smart, hvis man vil have, at et USB-modem tænder computeren, når
nogen ringer. Eller at computeren tændes ved et tryk på en tast på et
USB-tastatur.

Ulempen med Wake-On-USB er, at flere og flere producenter slår denne
mulighed til som standard. Nogle af dem laver det endda sådan, at det slet
ikke kan slås fra. Det sker, selv om de fleste brugere aldrig vil bruge
muligheden. De står så med en computer, der ikke virker sammen med
elspareskinnen. Tilmed bruger computeren lidt ekstra strøm, når den er
slukket.

Kilde: http://www.sparel.dk/article.asp?DocumentID=337

Se om det er muligt at slå Wake-On-USB fra på din PC...

--
-- Hvad er forskellen på uvidenhed og ligegyldighed?
-- Det ved jeg ikke og jeg er også ligeglad.

Fra : Brizz

Dato : 09-11-04 19:31

> Kilde: http://www.sparel.dk/article.asp?DocumentID=337
>
> Se om det er muligt at slå Wake-On-USB fra på din PC...

Tror kun jeg har wake on lan. MEn er da ikke sikker.

Takker for linket.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Brizz

Dato : 10-11-04 21:59

> Se om det er muligt at slå Wake-On-USB fra på din PC...

Der er IKKE wake-on-usb på mit bundkort og kan ikke finde noget der ellers
kan slå det fra så jeg må nok bare leve med det som det er...

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Søren Andersen

Dato : 10-11-04 22:46

Brizz wrote:
> Der er IKKE wake-on-usb på mit bundkort og kan ikke finde noget der
> ellers kan slå det fra så jeg må nok bare leve med det som det er...

Du kunne købe et PCI USB-kort - det slukkes når 'puteren slukkes ;)

Der er også en mulighed for at klippe USB stikket af, og derefter lodde de 2
ledere fast til en af de røde og sorte ledninger
fra strømforsyningen - men elektronik og mig er ikke de bedste venner, så
måske er der nogle der kan hjælpe med detaljerne...?

Fra : Brizz

Dato : 12-11-04 20:14

> Du kunne købe et PCI USB-kort - det slukkes når 'puteren slukkes ;)

Tror jeg vælger den løsning...Kan nemlig godt bruge 2 usb stik mere

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : BC

Dato : 15-11-04 10:57

Jeg har set at man kan købe en lignende strømskinne, bare uden USB, den
aktiverer de andre stik når den registrerer et vist forbrug, er det evt
noget der kunne bruges

Fra : Brizz

Dato : 18-11-04 10:17

> Jeg har set at man kan købe en lignende strømskinne, bare uden USB, den
> aktiverer de andre stik når den registrerer et vist forbrug, er det evt
> noget der kunne bruges

Ja men hvordan kan den registrerer et forbrug hvis der er slukket for de
stik der sidder i?
Og anden ting er nu har jeg fået den skinne også vil jeg da gerne se om den
kan komme til at virke. Men smid et link eller noget til den anden skinne
der

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : BC

Dato : 18-11-04 12:30

> Ja men hvordan kan den registrerer et forbrug hvis der er slukket for de
> stik der sidder i?

den har et enkelt stik med en "føler" som styrer de andre stik i skinnen
jeg har endnu ikke selv prøvet den.

http://silvan.sp3.dk/dansk/uge47_151104-281104rht/pdf/DK47_.pdf

den skulle være på side 7

Mvh Brian