Ingen internet via GPRS - kræver yderliger~
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 09-11-04 17:15

Hej.

Er dette virkelige det rigtige svar (fra Sonofon kundeservice):

For at få Internetforbindelse via GPRS, kræver det, at du har Sonofon
Internet via mobil, som du så benytter som modem. Dette er et
tillægsabonnement.

På dette spørgsmål:

Jeg prøver at etablere internet-forbindelse fra min computer via GPRS. Den
spørger efter brugernavn og adgangskode, og siger jeg skal få dem fra
udbyderen: i dette tilfælde jer... Hvad skal jeg skrive der?

--

Jeg troede at GPRS _var_ internet - jeg kan jo eks. wappe fra telefonen via
GPRS uden videre...?

Mvh. Rasmus Nielsen.

Fra : Hauge

Dato : 09-11-04 18:16

Hejsa

"Rasmus Nielsen" <postmaster@FJERNDETTErasmusn.dk> wrote in message
> Er dette virkelige det rigtige svar (fra Sonofon kundeservice):

Skal da nok passe, sådan er det at vælge forkert

Nej seriøst. Ved TDC skal man fx. tilmelde sig, så får man en opsætnings-sms
som mobilen bruger til at, ja underligt nok, sætte mobilen op til GPRS.
Så mon ikke det også er sådan med Sono? Men ok, lavprisselskaberne skal jo
nok have ekstra for det også.

/Hauge

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 09-11-04 20:30

> Så mon ikke det også er sådan med Sono? Men ok, lavprisselskaberne skal jo
> nok have ekstra for det også.

Jeg har allerede fået sat telefonen op til GPRS via en SMS. Mit problem er
hvor jeg bruger telefonens GPRS-forbindelse til at gå på nettet fra min
bærbare - og det siger Sonofon jeg skal oprette noget ekstra for at gøre?

Mvh. Rasmus Nielsen.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 09-11-04 21:03

On Tue, 9 Nov 2004 20:29:46 +0100, "Rasmus Nielsen"

> [...]
>hvor jeg bruger telefonens GPRS-forbindelse til at gå på nettet fra min
>bærbare - og det siger Sonofon jeg skal oprette noget ekstra for at gøre?

Fis. Det burde kunne lade sig gøre uden.
Flemming Jacobsen

Fra : KS

Dato : 09-11-04 21:20

GPRS er en tillægsydelse der hos nogle selskaber koster abonnement, men hos
alle en pris pr MB trafik. Fx 10-20 kr pr MB.

Hvis nu du er så heldig allerede at have GPRS aktiveret, så angiv følgende
for at bruge et Sonofon abbonement som Internet Service Provider:

user: sonofon (alle bogstaver er små)

pass: <intet> (altså, feltet er tomt !)

Det virker på mit abonnement !

Mvh

KS

Fra : Hauge

Dato : 09-11-04 21:44

Hejsa

"KS" <aalborg72@mail.dk> wrote in message
> GPRS er en tillægsydelse der hos nogle selskaber koster abonnement, men
> hos
> alle en pris pr MB trafik. Fx 10-20 kr pr MB.

Men ret ofte 25 kr. også ved Sono.

/Hauge

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 10-11-04 09:03

Jeg tror din APN adresse står til " WAP".... ! Der skal stå internet. Du
skal gå ind i din GPRS indstillinger og kontrollere dette...

Dennis

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 10-11-04 11:19

> Jeg tror din APN adresse står til " WAP".... ! Der skal stå internet. Du
> skal gå ind i din GPRS indstillinger og kontrollere dette...

Hvad er det nu liiige du svarer på..? :)

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 10-11-04 14:07

LOL,,, svarer jo bare i Øst når der spørges i vest... LOL

Dennis

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 10-11-04 09:50

"Rasmus Nielsen" <postmaster@FJERNDETTErasmusn.dk> writes:

> [...]
>
> For at få Internetforbindelse via GPRS, kræver det, at du har Sonofon
> Internet via mobil, som du så benytter som modem. Dette er et

sådan var det i hvert fald da jeg fik GPRS (da de lige var startet).
Internet abb. var et gratis tillægsprodukt, som jeg fik med da jeg fik
ISDN fra dem. Er internet abbonementet virkeligt ikke gratis længere?

> Jeg troede at GPRS _var_ internet - jeg kan jo eks. wappe fra telefonen via
> GPRS uden videre...?

Nej nej, GPRS er bare en måde at transportere data på. Som regel går
din WAP forbindelse gennem en WAP gateway der står hos Sonofon, og du
kommer derfor ikke direkte ud på internettet med din mobiltelefon.
Jeg kan forestille mig, at Sonofon vil have nogle ekstra kontraktlige
ansvarsfraskrivelser, inden de slipper dig helt ud på internettet.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 10-11-04 11:13

> For at få Internetforbindelse via GPRS, kræver det, at du har Sonofon
> Internet via mobil, som du så benytter som modem. Dette er et
> tillægsabonnement.

Det er forkert. Du skal blot lave en opkaldsforbindelse på din computer, og
ringe op til *98# eller *99#, og bruge brugernavnet "sonofon", ingen
password. Så skulle det virke. Jeg har ikke tid til uddybning lige nu, men
spørg hvis du har flere spørgsmål :).

Fra : Jan

Dato : 10-11-04 14:47

Det er nemlig korrekt. Dog skal du lige overveje, om det kan betale sig at
få et Mobildata abonnement, da Mb-prisen så falder. Men du kan som sagt
sagtens komme på, hvis du har "gratisproduktet" GPRS2Go på dit abonnement i
forvejen.

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 10-11-04 14:04