Apple Mail og Exchange server - vedhæftede~
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-11-04 16:38

Min evighedshistorie om Apple Mail og en Exchange 2000 server er ikke
slut endnu. Vi har nu fået migreret hele vores DTP-afdeling over på
Mac OS X og bruger Apple Mail til at hente mail fra vores Exchange
2000 server.

Det virker nogenlunde, men nogen gange kan vi ikke se de vedhæftede
filer. De er helt forsvundet i mailen. Andre gange kan vi kun se én ud
af to...

Er der nogen der har oplevet det og evt. har et løsningsforslag? Det
er et ret stort problem! Hvis vi dog bare vi havde en Mac OS X Server til
mailen!

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk

Fra : Jesper

Dato : 09-11-04 17:59

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen der har oplevet det og evt. har et løsningsforslag? Det
> er et ret stort problem! Hvis vi dog bare vi havde en Mac OS X Server til

Noget tyder på at Exchange serveren ikke er korrekt sat op. Mig bekendt
understøtter Apples Mail fuldtud POP3, IMAP og SMTP protokolen. Giv
BOFHen et los i røven!
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-11-04 19:01

> Noget tyder på at Exchange serveren ikke er korrekt sat op. Mig bekendt
> understøtter Apples Mail fuldtud POP3, IMAP og SMTP protokolen. Giv
> BOFHen et los i røven!

Nu kender vores ekstern administrator ikke specielt meget til Mac, så
han vil nok være lidt blank. Det var lidt af et mirakel, at vi fik det
til at virke overhovedet.

Det undrer mig, at problemet ikke er der altid.

Fra : Jesper

Dato : 09-11-04 19:20

> [...]

> til at virke overhovedet.
>
> Det undrer mig, at problemet ikke er der altid.

Han behøver ikke at vide nogetsomehelst om Mac for at sætte den server
korrekt op, han skal bare sørge for at serveren er sat op så den 100%
understøtter protokollerne, så skal Apples Mail nok gøre resten!
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Peter Kiil

Dato : 09-11-04 19:37

Jesper - spambuster@users.toughguy.net on 09/11/04 19:20 wrote:

> Han behøver ikke at vide nogetsomehelst om Mac for at sætte den server
> korrekt op, han skal bare sørge for at serveren er sat op så den 100%
> understøtter protokollerne, så skal Apples Mail nok gøre resten!

Er det noget du har konkret erfaring med, eller gætter du bare på at det er
Exchange serveren der er forkert sat op?

--
/peter

Fra : Jesper

Dato : 09-11-04 20:34

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Er det noget du har konkret erfaring med, eller gætter du bare på at det er
> Exchange serveren der er forkert sat op?

Jeg ved at Exchange understøtter POP3, IMAP og SMTP, så hvis ikke det
virker, så må serveren være sat forkert op!
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-11-04 22:32

> Han behøver ikke at vide nogetsomehelst om Mac for at sætte den server
> korrekt op, han skal bare sørge for at serveren er sat op så den 100%
> understøtter protokollerne, så skal Apples Mail nok gøre resten!

Men hvad kan det være? Det virker jo nærmest 90%, så der må jo være en
lille switch et eller andet sted, eller hvad?

Fra : Jesper

Dato : 10-11-04 03:49

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Men hvad kan det være? Det virker jo nærmest 90%, så der må jo være en
> lille switch et eller andet sted, eller hvad?

Ja, formentligt!
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 10-11-04 23:00

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Men hvad kan det være? Det virker jo nærmest 90%, så der må jo være en
> lille switch et eller andet sted, eller hvad?

Selv om følgende handler om Entourage og Exchange 2000, så bør den
nævnte opsætning også virke med Mail:

<http://www.entourage.mvps.org/exchange/exup_entx.html>

Har selv eksperimenteret med Exchange 2003 og Mail med godt resultat,
men havde problemer med Address Book. Vi er endvidere afhængige af en
fungerende (ikke perfekt, men bare fungerende) kalenderfunktionalitet og
af at målrette supporten mod et enkelt produkt, så har vi valgt
udelukkende at understøtte Entourage X og 2004 mod Exchange-serveren.
Det er naturligvis en særlig fordel at man som uddannelsesinstitution
kan få Office-licenserne i en noget anden prisklasse end almindelige
dødelige.

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-11-04 23:19

Thomas Tvegaard <tvegaard@*ud*myrealbox.com> wrote:

> Selv om følgende handler om Entourage og Exchange 2000, så bør den
> nævnte opsætning også virke med Mail:
>
> <http://www.entourage.mvps.org/exchange/exup_entx.html>

Det må jeg tage et kig på når jeg kommer tilbage fra ferie.

> [...]
> Det er naturligvis en særlig fordel at man som uddannelsesinstitution
> kan få Office-licenserne i en noget anden prisklasse end almindelige

Ja, for jeg har selvfølgelig eksperimenteret med Entourage og det
snakker altså bedre sammen med vores Exchange-server end Mail gør. Vi
har dog kun én Mac-licens og det vil være overkill at investere i
Office til alle vores Mac'er.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 09-11-04 20:30

René Frej Nielsen wrote:
> [...]
> Det virker nogenlunde, men nogen gange kan vi ikke se de vedhæftede
> filer. De er helt forsvundet i mailen. Andre gange kan vi kun se én ud

Sært. På arbejdet har jeg brugt et mailprogram på Linux og det har
snakket fint sammen med vores Exchange-server (5.5) via IMAP, som ikke
er specifikt for hverken Linux eller Microsoft eller andet. Det samme
kan vel siges om Apple Mail. Med andre ord: Mystisk at det ikke virker
hos dig.

Janus

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-11-04 22:31

Janus Sandsgaard <spamthis@janus.dk> wrote:

> [...]
> er specifikt for hverken Linux eller Microsoft eller andet. Det samme
> kan vel siges om Apple Mail. Med andre ord: Mystisk at det ikke virker

Det er også underligt, når det virke nogen gange. Nogle filer slipper
igennem, andre mails manger alle vedhæftede filer og andre igen
mangler måske én ud af to.

De er alle videresendt intern fra LAN fra Outlook på Windows. Med
Outlook Web Access og en rigtig Outlook klient fra Windows kan man
fint se filerne, så de er der altså.