Kobling til 405 Mi16
Fra : Ukendt

Dato : 09-11-04 15:13

Da min gearkasse er røget sig en tur og skal skiftes med en anden, har jeg
besluttet mig for at skifte koblingen. Da der gerne snart skulle ske lidt
effektmæssigt ved bilen skal jeg have fingrene i en forstærket kobling.

Mit umiddelbare bud er en OMP racerkobling, som jeg kan få for ca. 3000 kroner fra
England. Er der nogen der har bedre bud eller evt kender steder hvor OMP-koblingen
kan findes billigere?

Bilen er en Mi16 1.9

/Claus

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:212.242.60.45)

Fra : Torben E

Dato : 09-11-04 15:25

<Claus Fabritius> skrev i en meddelelse
> [...]
> besluttet mig for at skifte koblingen. Da der gerne snart skulle ske lidt
> effektmæssigt ved bilen skal jeg have fingrene i en forstærket kobling.

Det er et ? om du har brug for det, skal den tryklades ?

Torben E

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-04 16:02

"Torben E" <mailto:topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Kobling til 405 Mi16"

> Det er et ? om du har brug for det,

Det har jeg.

> skal den tryklades ?

No comment ;)

Fra : Torben E

Dato : 09-11-04 16:18

> No comment ;)

Så får du brug for det

Torben E

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-04 16:35

"Torben E" <mailto:topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Kobling til 405 Mi16"

> Så får du brug for det

Det er jo det jeg siger :) Der er dog ingen planer om sygeligt høj effekt. Bare så
den kan følge trafikken og lidt til :)

/Claus Fabritius

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:212.242.60.45)

Fra : John Sahl

Dato : 09-11-04 18:13

Torben E wrote:
> Det er et ? om du har brug for det, skal den tryklades ?

Trykladning forever!

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-04 18:22

"John Sahl" <mailto:spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Kobling til 405 Mi16"

> Trykladning forever!

Har designet et klistermærke til en kammerat, som er uenig :)

http://www.fabritius.nu/temp/turbopiss.gif

Trist at hans bil løs tør for gas i går på feltet. Den nåede at trække 300+NM og
så var flasken tom :( Målingen viste lidt over 220 heste, men gassen slap om ved
5000 RPM. Uden gas nåede han 186,6 heste og 201 NM. Ganske fint i en Citroen ZX.

Men det må jeg kunne gøre bedre uden brug af gas :)

Fra : John Sahl

Dato : 09-11-04 19:01

Claus Fabritius wrote:
> Men det må jeg kunne gøre bedre uden brug af gas :)

Ellers kan du jo altid smide gas oveni

Fra : Martin P.

Dato : 09-11-04 19:29

> Ellers kan du jo altid smide gas oveni

Hvor meget tryk skal der på din Pug? Kører med standard kobling på min
Almera.

- Martin

Fra : Claus Fabritius

Dato : 09-11-04 22:31

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor meget tryk skal der på din Pug? Kører med standard kobling på min
> Almera.

Jeg ved det ikke helt endnu. Regner ikke med at skulle meget over 250 heste.
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Martin P.

Dato : 09-11-04 23:42

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse
> "Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved det ikke helt endnu. Regner ikke med at skulle meget over 250
> heste.

:P Ja ok så skal du have en forstærket kobling.

- Martin

Fra : Claus Fabritius

Dato : 10-11-04 00:04

> :P Ja ok så skal du have en forstærket kobling.

Godt så. Så mangler jeg bare et svar på om det skal være OMP'en og om den
kan findes billigere en 260 pund leveret i DK :)

Hvad laver Nissan'en egentlig af heste?

Fra : Martin P.

Dato : 10-11-04 17:07

> "Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad laver Nissan'en egentlig af heste?

215HK

-Martin

Fra : Martin P.

Dato : 10-11-04 21:16

> [...]
>
> Godt så. Så mangler jeg bare et svar på om det skal være OMP'en og om den
> kan findes billigere en 260 pund leveret i DK :)

Hey Claus, jeg har forresten en Garrett T28 på lager hvis du skal bruge
sådan en til dit projekt.

- Martin

Fra : Claus Fabritius

Dato : 10-11-04 21:41

> Hey Claus, jeg har forresten en Garrett T28 på lager hvis du skal bruge
> sådan en til dit projekt.

Mangler følgende:

Motorstyring
Kobling

Og så kan jeg egentlig ikke rigtigt komme på andet. Ellers tak.

Fra : John Sahl

Dato : 10-11-04 21:47

Claus Fabritius wrote:
> Mangler følgende:
>
> Motorstyring
> Kobling
>
> Og så kan jeg egentlig ikke rigtigt komme på andet. Ellers tak.

More money?

Fra : Claus Fabritius

Dato : 10-11-04 22:01

> More money?

Som altid :) Der skal jo også bruges penge på 18" dæk til foråret, undervogn
og bremser, så jeg har rigeligt at bruge dem på :)

Er det foresten meget at lade med 900 PSI? :)
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : John Sahl

Dato : 10-11-04 22:07

Claus Fabritius wrote:
> Er det foresten meget at lade med 900 PSI? :)

Du skal nok ikke over 6-7 stykker

Fra : Claus Fabritius

Dato : 10-11-04 22:21

> Du skal nok ikke over 6-7 stykker

Den bil jeg var med oppe og få rullet i mandags kørte bare 900 PSI i tryk :)
--
Claus Fabritius
Snevejr

Fra : John Sahl

Dato : 10-11-04 22:39

Claus Fabritius wrote:
> Den bil jeg var med oppe og få rullet i mandags kørte bare 900 PSI i
> tryk :)

rundt regnet 62 bar, det er sgu en slat

Fra : Claus Fabritius

Dato : 10-11-04 22:52

> rundt regnet 62 bar, det er sgu en slat

Det kunne også ses på grafen. Sådan noget gas er vist rimelig hidsigt, når
det hældes i en motor :)

Fra : Martin P.

Dato : 10-11-04 22:16

> "Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse
> Motorstyring
> Kobling

Skal du køre med EFI eller tilskudssystem?

- Martin

Fra : John Sahl

Dato : 10-11-04 22:20

Martin P. wrote:
> Skal du køre med EFI eller tilskudssystem?

Han er en kylling så det bliver vist tilskudssystemet

Fra : Claus Fabritius

Dato : 10-11-04 22:23

> Skal du køre med EFI eller tilskudssystem?

Beslutningen er ikke endeligt taget endnu, men hælder lidt imod tilskud, da
det er lidt billigere at bygge op, og er brugbart til de heste jeg regner
med at få ud af projektet.
--
MVH
Claus Fabritius

Al magt til smølferne

Fra : Martin P.

Dato : 10-11-04 22:39

> [...]
> da
> det er lidt billigere at bygge op, og er brugbart til de heste jeg regner

Nemlig. Kan godt anbefalee det - jeg kører selv med SMT6. Ja hvis man ikke
selv kan køre en EFI ind kan det hurtigt løbe op i rigtig rigtig mange timer
= penge ;)

- Martin