MS Windows
briani 27239
Internet Explorer kan ikke få forbindelse
Fra : cazonmobil_w

Dato : 09-11-04 13:33

Kære alle
Jeg har en winXP maskine hvor der har været gevaldigt meget spyware på. Når
jeg fjerner dette virker Internet Explorer ikke længere. dvs. Den starter
op, men kan ikke få forbindelse. MSN kører i baggrunden og virker- den har
fin forbindelse ud af huset. Norton antivirus er opdateret (og kan
opdateres) og kører fint. Der er scannet for virus uden der er fundet noget.
Når jeg sammeligner indstillingerne med en anden komputer på samme net, kan
jeg umiddelbart ikke se at der skulle være forskel i
netværksindstillingerne.
Jeg har TDC bredbånd, samt en Linksys router med DHCP sat op.

Jeg har forsøgt at ligge MSIE sp1 ind oven i den eksisterende uden held (
ingen forskel)

WinXP sp2 kan jeg umiddelbart ikke installere da det resultere i en fjel,
hvor der til sidste komme en hulens masse (over 400) ens små vinduer hvor
der i headeren ikke står andet end "IE Fejl"

Det er en HP maskine med recovery disk- men indtil videre vil jeg gerne
kunne benytte de gemte data på maskinen. HP recovery sletter hvad jeg kan se
alt.
Jeg har ingen winXP disk da den ligger på recovery disken.

Den eneste der umiddelbart ikke fungere er IE 6.0.

Nogen gode forslag til en løsning?

Carsten

Fra : Michael

Dato : 09-11-04 14:07

> Den eneste der umiddelbart ikke fungere er IE 6.0.
>
> Nogen gode forslag til en løsning?

Check din firewall. Har du en særskilt firewall, så deaktiver Windows'
indbyggede firewall.

Hilsen Michael

Fra : cazonmobil_w

Dato : 09-11-04 14:47

> Check din firewall. Har du en særskilt firewall, så deaktiver Windows'
> indbyggede firewall.

Hej Michael

Windows egen firewall er deaktiveret, og norton's er helt slettet......

så nope- det var ikke det... men tak alligevel.

Carsten

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 09-11-04 18:19

cazonmobil_w wrote:
> Jeg har en winXP maskine hvor der har været gevaldigt meget
> spyware på.

Hvad har du slettet det med?
- Er du helt sikker på det er helt væk?
- Er der defragmenteret og kørt scandisk?
- Er IEs midlertidige internet filer slettet?

> Når jeg fjerner dette virker Internet Explorer ikke længere. dvs.
> Den starter op, men kan ikke få forbindelse.

Har du testet med en anden browser?
- Fx FireFox? http://www.mozilla.org/products/firefox/

> WinXP sp2 kan jeg umiddelbart ikke installere da det resultere
> i en fjel, hvor der til sidste komme en hulens masse (over 400)
> ens små vinduer hvor der i headeren ikke står andet end "IE Fejl"

Dette tyder på en softwarefejl, prøv mine tidligere forslag og
vend derefter tilbage.

> Det er en HP maskine med recovery disk- men indtil videre vil
> jeg gerne kunne benytte de gemte data på maskinen.

Så gem dem, fx brænd dem på en CD.

> HP recovery sletter hvad jeg kan se alt.

Ja, det er da en løsning.

> Den eneste der umiddelbart ikke fungere er IE 6.0.

Der er flere ting, fx kan du jo heller ikke installerer SP2 til XP!

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : cazonmobil_w

Dato : 09-11-04 20:00

> Hvad har du slettet det med?

Soyware stormer
> - Er du helt sikker på det er helt væk?
Sikker er man vel aldrig, men meget (for meget?) blev slettet
> - Er der defragmenteret og kørt scandisk?
Ja!
> - Er IEs midlertidige internet filer slettet?
ja!

> Har du testet med en anden browser?
> - Fx FireFox? http://www.mozilla.org/products/firefox/

jeg prøvede netop med FireFox- og den virker fint.

....så hvad nu?

Carsten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-11-04 21:30

cazonmobil_w wrote:

> jeg prøvede netop med FireFox- og den virker fint.
> ...så hvad nu?

Så bruger du selvfølgelig bare Firefox fremover.
(undskyld, den var så oplagt, at jeg ikke kunne lade være)
--
Mvh. Kim Ludvigsen
33 tips og tricks til Internet Explorer

Fra : cazonmobil_w

Dato : 09-11-04 22:02

> Så bruger du selvfølgelig bare Firefox fremover.
> (undskyld, den var så oplagt, at jeg ikke kunne lade være)
> --
hæ... helt i orden. Tænkte det faktisk selv efter at have skrevet det.....

Fra : El Guapo

Dato : 10-11-04 19:50

cazonmobil_w wrote:
> [...]
> hvad jeg kan se alt.
> Jeg har ingen winXP disk da den ligger på recovery disken.
>
> Den eneste der umiddelbart ikke fungere er IE 6.0.

Hvis alt andet svigter:
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=318378

Fra : cazonmobil_w

Dato : 10-11-04 22:28