fjernadministration af en lokal win2k mask~
Fra : Jakob

Dato : 09-11-04 12:28

Hej!
Jeg har en stationær win2k maskine kørende som filserver på mit trådløse
netværk og har derudover en laptop med WinXP Pro som er den maskine jeg
bruger i det daglige. Det irriterer mig at jeg skal hen til den
stationære hver gang jeg skal ændre noget opsætning på den. Hvordan kan
jeg nemmest betjene den fra min laptop, på en sikkerhedsmæssigt
fornuftig måde. Der bliver ikke tale om at filserveren skal kunne tilgås
"udefra".

Hilsen Jakob

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 09-11-04 13:31

> [...]
> jeg nemmest betjene den fra min laptop, på en sikkerhedsmæssigt
> fornuftig måde. Der bliver ikke tale om at filserveren skal kunne tilgås

Jeg bruger VNC til sådanne formål. Jeg anvender selv http://www.realvnc.com

Niels Dybdahl

Fra : Calle.

Dato : 09-11-04 14:11

Jakob wrote:
> [...]
> Hvordan kan jeg nemmest betjene den fra min laptop, på en
> sikkerhedsmæssigt fornuftig måde. Der bliver ikke tale om at

VNC og lad service mode køre på serveren
--
Calle.

Fra : kenth hvam

Dato : 10-11-04 23:42

> VNC og lad service mode køre på serveren

har prøvet dette med XP home som "server". Hvad skal der til før service
mode kan køre uden at bruger X har logget ind og startet det?

/kenth

Fra : Calle.

Dato : 11-11-04 08:53

kenth hvam wrote:

> har prøvet dette med XP home som "server". Hvad skal der til før
> service mode kan køre uden at bruger X har logget ind og startet det?

service mode starter selv op inden nogen logger på. men du skal lige have
user-mode startet en enket gang ved install, da den så spørger om adgang i
SP2 firewallen, der gør service mode nemlig ikke. Det kan være det er derfor
du ikke tror den er startet.
--
Calle.

Fra : Allan

Dato : 09-11-04 14:59

hvad har remote desktop i xp gjort siden det ikke kommer på tale :)

_Allan

Fra : Allan

Dato : 09-11-04 15:01

rd til win2000
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/tools/rdclientdl.mspx
-Allan

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-11-04 15:17

On Tue, 9 Nov 2004 14:58:49 +0100, "Allan" <Allan@brevboksen_fjern.dk>
wrote:

> hvad har remote desktop i xp gjort siden det ikke kommer på tale :)

Der er ikke Remote Desktop ('server'-siden) i W2K, som spørgsmålet går
på. Man kan (jf dit andet indlæg) få en *klient* til W2K, men vil gøre
det den anden vej.

-A

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-11-04 13:05

Jakob wrote:

> Hvordan kan jeg nemmest betjene den fra min laptop, på en
> sikkerhedsmæssigt fornuftig måde. Der bliver ikke tale om at
> filserveren skal kunne tilgås "udefra".

Samba og ssh for Cygwin.

Jesper G. Poulsen