Kan ikke få to XP til at se hinanden, har ~
Fra : P Kaasing

Dato : 09-11-04 12:10

Hej

Jeg har en Linksys router WRT54G, hvor der med kabel er tilsluttet en
computer med SX SP2, og med trådløs er der koblet en computer med SX SP1 på.

De er begge i samme workgroup, firewall er slået fra, jeg har delt mapper på
begge computere, og de kan pinge hianden.
Jeg kan også se begge computerne, når jeg klikker på "vis
arbejdsgruppecomputere", men når jeg så klikker på en af computerne, får jeg
besked om at computeren ikke er tilgængelig, og at jeg muligvis ikke har
tilladelse til at bruge denne netværksressource.

Hvad går der galt, og hvordan løser jeg problemet?

/Poul

Fra : P Kaasing

Dato : 09-11-04 12:14

Lige et tillæg. VNC kan heller ikke se den anden computer, og jeg har stavet
rigtigt.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-11-04 18:15

P Kaasing wrote:
> Lige et tillæg. VNC kan heller ikke se den anden computer, og jeg har
> stavet rigtigt.

Hvordan med brugernavne ?

Hvis brugernavnet er det samme på begge computere - så burde de kunne se
hinanden - hvis brugernavnene er forskellige - så kan du oprette bruger fra
PC1 på PC2 og omvendt.

Du kan også prøvet at åbne gæstekontoen på begge computere.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : P Kaasing

Dato : 11-11-04 09:21

> [...]
> fra PC1 på PC2 og omvendt.
>
> Du kan også prøvet at åbne gæstekontoen på begge computere.

Hej,
brugernavnet er det samme, det virker heller ikke med gæstekontoen. VNC er
begyndt at virke heldigvis.
Kan det have noget at gøre med at den ene har trådløst netkort, og den anden
med kabel?

/Poul

Fra : JJ

Dato : 11-11-04 23:46

"P Kaasing" <nogen@microsoft.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> begyndt at virke heldigvis.
> Kan det have noget at gøre med at den ene har trådløst netkort, og den

Er der Firewallen i WinXP eller Routeren der er slået fra?

JJ

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-04 11:02

"P Kaasing" <nogen@microsoft.dk> wrote in

> [...]
> muligvis ikke har tilladelse til at bruge denne netværksressource.
>
> Hvad går der galt, og hvordan løser jeg problemet?

Har du WinXP Professional? Jeg har fundet en opskrift, som virker til
mit behov i hvert fald. Håber jeg husker rigtigt, da jeg _har_ foretaget
ændringerne ;)

1. Aktivér gæste-kontoen.

2. Åbn "Administration" i Kontrolpanel, og derefter "Lokal
sikkerhedspolitik".

3. Under "Lokale politikker/Tildeling af brugerrettigheder" vælger du
"Forbyd adgang til denne computer fra netværket" og fjerner gæstekontoen
i dialogboksen.

4. Også under "Lokale politikker/Tildeling af brugerrettigheder" skal
du, hvis jeg husker rigtigt, ligeledes vælge "Få adgang til denne
computer fra netværket" og tilføje enten gæste-kontoen eller "Alle" i
dialogboksen.

Hvis det var det, der var problemet, skulle du nu kunne få adgang til
computeren via netværket. Du skal selvfølgelig også sikre, at du deler
mapperne med tilstrækkelige tilladelser, og ikke mindst at rettighederne
i filsystemet (hvis du bruger NTFS) er tilstrækkelige; det vil sige
inkluderer læse- (evt. skrive-) adgang til gæste-kontoen eller blot
"Alle".

Venlig hilsen
Christian Larsen

Fra : LostInSpace

Dato : 16-11-04 00:33

Og du har huske fildelings klienten og at dele dine mapper eller diske....

Fra : Dan

Dato : 16-11-04 17:18

"LostInSpace" <shivaFJERN@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Og du har huske fildelings klienten og at dele dine mapper eller diske....

Jeg deler mine mapper og diske, men hvad er findelings klienten? den ved jeg
ikke om jeg har husket........

mvh. Dan