Bassist på "Nu Rap"?
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 08-11-04 23:51

Jeg sad og så et program i TV (DR2) hvor "Nu Rap" blev vist.
Elbassen på nummeret lyder godt i mine ører, men hvem spiller den?

--
Steen Suder

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 08-11-04 23:53

Steen Suder, privat wrote:
> Jeg sad og så et program i TV (DR2) hvor "Nu Rap" blev vist.
> Elbassen på nummeret lyder godt i mine ører, men hvem spiller den?

Den hedder måske "Rap Nu", men under alle omstændigheder er det den med
Gunnar "Nu" Hansen. Der synges de kendte ord: "We're red, We're white,
We're Danish Dynamite!".

--
Steen Suder

Fra : Ralph

Dato : 09-11-04 15:45

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg sad og så et program i TV (DR2) hvor "Nu Rap" blev vist.
> Elbassen på nummeret lyder godt i mine ører, men hvem spiller den?

Mussa Diallo (stavemåde??)

--
Venligst
Ralph

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 09-11-04 17:54

Ralph wrote:
> "Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse

> Mussa Diallo (stavemåde??)

Moussa Diallo.

Jeg synes det lød som ham, men jeg syntes ikke det lignede ham. På den
anden side stod han også i skygge på optagelsen og det er mange år siden.

Men hvem andre kunne spille sådan på elbas i Danmark dengang?

--
Steen Suder

Fra : Sune Salminen

Dato : 09-11-04 19:46

Steen Suder, privat wrote:

> Moussa Diallo.
>
> Jeg synes det lød som ham, men jeg syntes ikke det lignede ham. På den
> anden side stod han også i skygge på optagelsen og det er mange år
> siden.

Var det ikke i 1986?

> Men hvem andre kunne spille sådan på elbas i Danmark dengang?

Det ved jeg ikke, men jeg er da ret sikker på at det f.eks. ikke er
Moussa der spiller slagbassen på Rundfunk med Shu Bi Dua.
Det er selvfølgelig også 10 år tidligere, eller noget i den stil.
Er der forresten en der har den plade som lige gider se hvem det er der
spiller bas på Rundfunk?

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Kim Riber

Dato : 09-11-04 19:55

> Var det ikke i 1986?

Tror ikke du har ret, RAP NU kom til EM 1984 (frankrig) i 1986 kom den
re-sepp-ten

Kim Riber

Fra : Sune Salminen

Dato : 09-11-04 19:57

Kim Riber wrote:

> Tror ikke du har ret,

Det var et spørgsmål, ikke en konstatering!

RAP NU kom til EM 1984 (frankrig) i 1986 kom den
> re-sepp-ten

Nemlig, det var den jeg forvekslede den med.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Karina Hjorth

Dato : 09-11-04 22:02

> [...]
> Det er selvfølgelig også 10 år tidligere, eller noget i den stil.
> Er der forresten en der har den plade som lige gider se hvem det er der

Du har ret - det er ikke Moussa Diallo på Rundfunk. Jeg har pladen(pladerne)
fra dengang, men jeg behøver ikke tjekke. Jeg VED, det er Kim Daugaard, der
spiller bassen på det nummer. Et af de få Shubidua numre, hvor bassen
virkelig får lov at spille igennem!

Mvh
Karina

--
http://www.shubidua.nu - dedicated to the best band ever
http://www.freestyledesign.dk - my webdesign company

Fra : -V-

Dato : 09-11-04 22:11

Karina Hjorth wrote:

> [...]
> det er Kim Daugaard, der spiller bassen på det nummer. Et af de få
> Shubidua numre, hvor bassen virkelig får lov at spille igennem!

Jeg ventede på sagkundskaben, men er naturligvis enig med dig.

Er der overhovedet andre end Tandlægen, som har spillet bas på de første 10
albums (som for mig er de eneste komplette SBD-plader værd at lytte til)?

-V-

Fra : Karina Hjorth

Dato : 10-11-04 01:26

> Er der overhovedet andre end Tandlægen, som har spillet bas på de første
10
> albums (som for mig er de eneste komplette SBD-plader værd at lytte til)?

Ja, det er der! De startede oprindeligt med en bassist, der hed Niels
Grønbech (ikke at forveksle med ham fra Nordjylland). Han var med på SBD
1-4, men rejste derefter til Polen for at arbejde som ingeniør. På
sommertouren 77 var Kim Daugaard med på bas, og han blev så fast medlem fra
78'eren og har været med lige siden.

Mvh
Karina

Fra : -V-

Dato : 10-11-04 23:09

Karina Hjorth wrote:

> [...]
> sommertouren 77 var Kim Daugaard med på bas, og han blev så fast
> medlem fra 78'eren og har været med lige siden.

Sagkundskaben har talt.

Tazahaa.

-V-

Fra : Karina Hjorth

Dato : 11-11-04 03:32

> Tazahaa.

Wasserlet! Sku' det være en anden gang.

Mvh
Karina

Fra : -V-

Dato : 11-11-04 08:45

Karina Hjorth wrote:

> Wasserlet!

LOL!

-V-

Fra : Sune Salminen

Dato : 10-11-04 00:35

Karina Hjorth wrote:

> [...]
> det er Kim Daugaard, der spiller bassen på det nummer. Et af de få
> Shubidua numre, hvor bassen virkelig får lov at spille igennem!

Jeg tænkte at bassisten nok også var gæstemusiker (som Kenneth Knudsen,
strygerne og blæserne), men der kan man bare se!

Nu jeg har dig kan du nævne andre Shu Bi Dua numre med slagbas på?

Tænk hvis det er Kim Daugaard der spiller bas på Gunnar Nu rap..

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Karina Hjorth

Dato : 10-11-04 01:21

> Nu jeg har dig kan du nævne andre Shu Bi Dua numre med slagbas på?

Ja, der er slagbas på Dallas fra 8'eren, og frit fra huskeren også på WWW
fra 17'eren. Vist nok også flere, men de to træder lige først frem i
hukommelsen.

> Tænk hvis det er Kim Daugaard der spiller bas på Gunnar Nu rap..

Det tror jeg ikke... Så ville jeg have vist det*G*

Mvh
Karina

Fra : Ralph

Dato : 09-11-04 20:06

> Men hvem andre kunne spille sådan på elbas i Danmark dengang?

Det er frit fra huskeren, har ingen links, men jeg mener bestemt at Henrik
Milling (Mysterie-P3) havde en "alletiders-fodboldsange-spørgsmål" engang
inden for det sidste ½ års tid.

--
venligst
Ralph

Fra : Ralph

Dato : 09-11-04 20:07

> Men hvem andre kunne spille sådan på elbas i Danmark dengang?

SP kunne godt, men jeg tror ikke han var "opdaget" endnu.

--
venligst
Ralph

Fra : Lars Frandsen

Dato : 10-11-04 05:29

> [...]
> anden side stod han også i skygge på optagelsen og det er mange år siden.
>
> Men hvem andre kunne spille sådan på elbas i Danmark dengang?

Lars Danielsson?
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 11-11-04 13:01

Steen Suder, privat wrote:

<KLIP>

> Men hvem andre kunne spille sådan på elbas i Danmark dengang?

Hvad med Rasmus Kærså?
Han spiller (spillede?) også Warwick ganske som Moussa Diallo og har
dermed den samme varme lyd.

--
Steen Suder