Hvor mange km i en Nissan Primera 2.0 97/9~
Fra : Troja

Dato : 08-11-04 22:51

Hvor mange km kan man forvente at trække ud af sådan en bil, når nu den
allerede er på 240.000 ?

Hvad skal man holde øje med mekanisk ?

Ruster de ?

+/- ved sådan en bil ?

Den står til 70kilo er det en ok pris... eneste synlige fejl, er en ridse i
bagkofangeren.

Fra : Olesen

Dato : 08-11-04 23:21

"Troja" <hotSLETTES@SLETTES_OGSÅcool.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor mange km kan man forvente at trække ud af sådan en bil, når nu den
> allerede er på 240.000 ?

Svær at sige.
Kan stå af i morgen.
Om 10 år....

> Hvad skal man holde øje med mekanisk ?

Alt der slides naturligt.

> Ruster de ?

Ja. Det gør de fleste biler.
Du kan finde 2 biler, samme årgang mv.,
den ene rådden, den anden som ny.
Gælder alle mærker.

> +/- ved sådan en bil ?

Overset ?

> Den står til 70kilo er det en ok pris... eneste synlige fejl, er en ridse

70.000 ER mange penge. Og især for en bil
som snart har gået en kvart million. Ikke
at det behøver være et problem, men hvornår
er der skiftet kobling ? Støddæmpere ??? osv...

Fra : Troja

Dato : 08-11-04 23:46

Olesen tastede følgende
> Overset ?

Ikke forstået ?

> 70.000 ER mange penge. Og især for en bil
> som snart har gået en kvart million. Ikke
> at det behøver være et problem, men hvornår
> er der skiftet kobling ? Støddæmpere ??? osv...

Kobling og fjedre + dæmpere er lige skiftet... står derfor oxo lidt højt

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-11-04 05:57

Troja skrev:

> Olesen tastede følgende
>
> Ikke forstået ?

At den kan være svær at komme af med da det er en overset model som folk
ikke er interesseret i.

Ikke at det gør den dårlig.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Olesen

Dato : 09-11-04 18:17

> Olesen tastede følgende
>
> Ikke forstået ?

Det er vel også ligemeget, men jeg synes altid, Nissan
har været ret overset, sådan totalt set.
Måske pga. manglen af specialmodeller,
og de fleste er jævnt kedelige hverdagsmodeller,
hvor design aldrig har været noget de bevidst
har gjort det helt store ud af.

Fra : Martin P.

Dato : 09-11-04 19:31

> og de fleste er jævnt kedelige hverdagsmodeller,
> hvor design aldrig har været noget de bevidst
> har gjort det helt store ud af.

Sådan er det desværre at køre mellemklasse japaner bil fra 90'erne ... de er
ikke specielt sprælske i designet. Man skal bare lære at holde af dem, så
kan man godt se det kønne i dem

- Martin

Fra : Martin P.

Dato : 09-11-04 13:52

"Troja" <hotSLETTES@SLETTES_OGSÅcool.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor mange km kan man forvente at trække ud af sådan en bil, når nu den
> allerede er på 240.000 ?

Det kommer helt an på hvordan den er blevet kørt. Den har kædetræk, så
tandrem skal du ikke bekymre dig om.

Generelt er den SR20DE motor der sidder i den meget sejlivet, men alt kan jo
smadres hvis man f.eks pisker motoren når den er kold.

> Hvad skal man holde øje med mekanisk ?

Nu er det en nyere årgang, men du skal alligevel kigge efter rust. Jeg ville
finde en der havde fået en ordentlig gang PAVA som ung.

Lyt efter dunkelyde når du kører over småbump.

> Ruster de ?

Ikke mere end andre biler.

> +/- ved sådan en bil ?

Overset bil, men rigtig lækker alligevel.

Vil dog mene at den skal 10k ned i pris.

- Martin

Fra : Martin P.

Dato : 09-11-04 19:32

"Troja" <hotSLETTES@SLETTES_OGSÅcool.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor mange km kan man forvente at trække ud af sådan en bil, når nu den
> allerede er på 240.000 ?

Synes forresten du lige bør stille dit spørgsmål på nissanklubben.dk, da der
er mange Primera ejere der.

- Martin