Gladiator 45 min. kortere i videoudgaven?~
Fra : ottesen

Dato : 16-05-01 18:05

ER det sandt, at Gladiator er 45 min. kortere på video end
biografversionen??? Og hvordan kan man vide om en film er klippet til i
videoversionen???

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 16-05-01 20:46

"ottesen" <ottesen@sol.dk> wrote in message news:9dubl8$9oc$1@sunsite.dk...
> ER det sandt, at Gladiator er 45 min. kortere på video end
> biografversionen??? Og hvordan kan man vide om en film er klippet til i
> videoversionen???

Nej, det er vist ikke helt rigtigt. Hvem har fortalt dig det?

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-05-01 08:11

> Nej, det er vist ikke helt rigtigt. Hvem har fortalt dig det?

Det var ham gutten, nede i Granada video i Århus, der fortalte mig det....
Jeg var også rimelig skeptisk, men på den anden side....

/Ottesen

Fra : John Hinge

Dato : 18-05-01 10:31

Jesper Nielsen wrote:

> Det var ham gutten, nede i Granada video i Århus, der fortalte mig det....
> Jeg var også rimelig skeptisk, men på den anden side....

Nu er der både gode og knap så gode gutter i Granada :)

Eksempel på knap så gode :

Jeg lejede Blinkede Lygter på DVD.. ok.. jeg kan li den, so sue me..
Efter at ha prøvet mange gange, måtte jeg indse at mit DVD drev
ikke vil spille den film..
Jeg går tilbage, brokker mig, hvorefter ekspedienten siger øhhhbøøh
bruger 15 minutter på at finde ud af hvordan man tilslutter en
dvd afspiller (han siger selv han ikke har check på dvd, og jeg
må ikke hjælpe ham, der ku jo gå noget galt siger han)
selvfølgelig virker filmen fint på hans panasonic udlejnings
dvdafspiller maskine, som han da tilbyder at jeg jo bare kan
leje formedelest et depositum på 500 spæn.

At der siden har været adskillige indlæg i denne gruppe fra folk
der har oplevet problemer med B-L i region 2, er jo bare... sjovt.

Jeg synes det er lisså sjovt at ekspedienten var totalt ligeglad
med min påpegelse at det er den eneste film jeg til dato ikke
har kunnet afspille på mit drev. men hvad..

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Love hurts baby..." Spike, Buffy tVs

Fra : Deaster

Dato : 18-05-01 13:17

"John Hinge" <shayera_gimmenospam_@cutey.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> med min påpegelse at det er den eneste film jeg til dato ikke
> har kunnet afspille på mit drev. men hvad..

Kender det godt, havde samme oplevelser med nogle film, som var lejet i
Fistfucker Video, og de kunne heller ikke afspilles i mit dvd drev, så jeg
tog til sidst springet og købte en stationær og den æder simpelthen alt,
også ridsede og skrammede leje dvd'er.

Jesper (Deaster)
Bare fordi man er paranoid og bange kan
man godt have ret i, at der er nogen efter en.

Fra : Kenny Jensen

Dato : 20-05-01 15:04

> [...]

> dvdafspiller maskine, som han da tilbyder at jeg jo bare kan
> leje formedelest et depositum på 500 spæn.

I BB sætter de bare pengene ind på dit kort uden spørgsmål det er da
service, når nu alle de andre padder der låner film ikke kan finde ud af der
ikke skal danses disko på skiven bare fordi den er lejet.

Kenny Jensen
www.skydebanen.net/~kenny

Fra : John Hinge

Dato : 21-05-01 13:05

Kenny Jensen wrote:

> "John Hinge" <shayera_gimmenospam_@cutey.com> skrev i en meddelelse

<snip mit eget klynk over blinkende lygter på leje dvd>

> I BB sætter de bare pengene ind på dit kort uden spørgsmål det er da
> service, når nu alle de andre padder der låner film ikke kan finde ud af der
> ikke skal danses disko på skiven bare fordi den er lejet.

Joe.. nu er der bare det at :
Jeg var den første der lejede skiven (den var funklende fri for ridser)
Samt der hvor jeg boede før, var jeg faktisk tester for den lokale
videbiks, når folk brokkede sig over dvd skiver, fik jeg dem hjem til
gennemsyn, og Blinkende er den første skive jeg slet ikke har ku læse.

Desuden er der længere hen til BB end til Granada

Fra : Christian Andersen

Dato : 21-05-01 13:21

John Hinge wrote:

>Desuden er der længere hen til BB end til Granada

Ja, men 7-11 ligger lige i nærheden

--
Mvh, Christian

Bliv fri for spam! - http://www.sneakemail.com

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 16-05-01 21:50

"ottesen" <ottesen@sol.dk> skrev i en meddelelse news:9dubl8$9oc$1@sunsite.dk...
> ER det sandt, at Gladiator er 45 min. kortere på video end
> biografversionen??? Og hvordan kan man vide om en film er klippet til i
> videoversionen???

Se den i biffen. Ikke at se en film som Gladiotor i Imperial er
at snyde sig selv.

Kom an widescreen/DVD freaks

Mark Thomas Gazel

Fra : Thïngmand

Dato : 17-05-01 08:02

> Se den i biffen. Ikke at se en film som Gladiotor i Imperial er
> at snyde sig selv.

Jaaa - det rykkede!

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 17-05-01 09:04

> Se den i biffen. Ikke at se en film som Gladiotor i Imperial er
> at snyde sig selv.

Øhh, Gladiator har vist ikke gået i Imperial i nogle uger efterhånden
jeg tror at han må nøjes med video-versionen....

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Ole Alm

Dato : 17-05-01 10:29

> Se den i biffen. Ikke at se en film som Gladiotor i Imperial er
> at snyde sig selv.
>
> Kom an widescreen/DVD freaks

Køb dig et større TV

mvh Ole

Fra : Hulubulu

Dato : 17-05-01 23:36

> Se den i biffen. Ikke at se en film som Gladiotor i Imperial er
> at snyde sig selv.
>
> Kom an widescreen/DVD freaks

Okey.....

Se den hjemme på DVD, med storskærm, og DTS, hvor billedet er 3 m. bredt, i
din egen brede sofa, du er placeret ideelt, lige midt foran skærmen, og
midt blandt højtalerne, så det synsfelt er fuldt dækket af filmen, og lyden
passer perfekt og har et lydstryk så du ikke kan høre naboernes banken.

Tilføj rigelige forsyninger af din favorit drik på bordet, uden nogen
idioter til at side foran og rasle med slik/popcorn/chips poser eller boblen
i cola-spande.....

Jo det er tæt på, hvis ikke i nogen tilfælde bedre end biografen..... (c:

Men ellers har du ret, "Film skal ses i biografen"........

(c: Bo

Fra : Thïngmand

Dato : 18-05-01 08:40

> [...]
lyden
> passer perfekt og har et lydstryk så du ikke kan høre naboernes banken.

Har du sådan et udstyr?

Jeg har tit stået og savlet over en storskærms projekter, men har været i
tvivl om det vil være overkill at installere sådan en i en standard stue...

...eller om det være
enormt fedt!

Fra : Jens Thomsen

Dato : 18-05-01 09:39

Hulubulu <hulubulu@snotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:2qYM6.1457$Zv.195801@news101.telia.com...

> [...]
lyden
> passer perfekt og har et lydstryk så du ikke kan høre naboernes banken.

Bah. Selv en storskærm med progressive scan er LANGT under den estimerede
opløsning i biografen. Jeg har gjort det til vane at besøge
reprisebiograferne her i Kbh., når de viser noget interessant - selvom man
har set det nok så mange gange før. En slidt, gammel kopi afslører langt
flere detaljer end en storskærm nogensinde ville kunne. Og så er det da fedt
at se Alien, Blade Runner el. James Bond (Gloria er din ven), som de skal
ses...

MVH
Jens

Fra : Hulubulu

Dato : 18-05-01 11:33

> Bah. Selv en storskærm med progressive scan er LANGT under den estimerede
> opløsning i biografen.

Du har fuldstændig ret, dog er det sådan at mange af dem jeg har set bruge
storskærm, har brugt NTSC fremvisere, som uanset hvad de kunne klare på
indgangen, altid kun har vist 380 billedlinier i praksis, dette giver visse
problemer..... og er meget "grimt" at kigge på i længden.
Der findes dog modeller som kan vise 550 linier eller mere, min egen viser
550, og det hjælper kraftigt på billedkvaliteten, specielt hvis man udgår
læreder større end lige 3 meter i breden.
(og så kostede den kun 6000,- på auktionen (c: )

Min erfaring er også at alt det der med progresiv scan osv. ikke er det helt
rigtige, du skal have lige så mange linier til rådighed i billedet, som dit
medie kan vise, så det er klart biografbilledet bliver flottest, der er også
nemmere adgang til væsentligt kraftigere belysning af billedet i biografen
end i hjemmebioen, det kan der dog kompenceres en del for gennem effektiv
mørklægning.

> [...]
fedt
> at se Alien, Blade Runner el. James Bond (Gloria er din ven), som de skal

Hvor ligger den, det lydder som et spændende sted, selvom jeg nu også får
set en del på storskærm, som desværre ikke er at finde i biograferne,
Woodstock - Directors cut i den nye udgave, streets of fire, easy rider, for
slet ikke at nævne de tyske werne tegnefilm, som desværre ikke kommer i de
danske biografer.......

> MVH
> Jens

Lige en hilsen til Thingmand, det behøver ikke være dyrt at stable
hjemmebioen på benene, start med at finde dig en god, men brugt projekter
til en fornuftig pris.

Lærreder findes brugt rundt omkring på skoler, og uddannelsessteder, eller
hos nedlagte biografer 8) til meget små penge. (Lad være med at prøve med
skolernes aflagte landkort, det duer ikke !)

Forstærkeren fås også "second hand" for nogle tusser, og højtalerne kan med
fordel bestå af alt andet, end det der sælges som "sourround sæt", det er
mere et spørgsmål om hvor tollerant din samlever er, og så bør højtalerne
være ens, undtagen center højtaleren, som godt må være af en god kaliber (og
den er tit billig at få, når noget har svedet en forstærker, ryger der tit
også en højtaler, og hvad skal de så med den anden....).
Mit samlede system har stået i lige under 14.000,- incl.en brugt JVC
S-VHS-maskine, og en DVD.
Der er stadig garanti på både forstærker og projektor, selvom det er købt
brugt. DVD'en købte jeg dog af ny, med 2 års garanti i tyskland, og så har
jeg selv gjort den kodefri ;)

Nå, men nu er jeg vidst lidt off-topic.

God weekend !

Bo

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 18-05-01 21:55

Inde ved Rådhuspladsen, se http://www.gloria.dk/

--
Anders Ebbesen
Web Developer

Fra : Jette H.

Dato : 18-05-01 20:09

> ER det sandt, at Gladiator er 45 min. kortere på video end
> biografversionen??? Og hvordan kan man vide om en film er klippet til i
> videoversionen???

Nu har jeg, ganske vist med flere måneders mellemrum, set 'Gladitator i
henholdvis biograf- og videoudgave, og jeg kunne altså ikke se nogen
forskel.

Mvh Jette