FDM Test af 19 stk H7 pærer
Fra : ///JJ

Dato : 08-11-04 20:03

Her kommer et kort sammendrag fra mit dugfriske "Motor" blad.

Der er testet 19 H7 pærer under (hvad jeg vil kalde) prof. forhold hos
Philips i Aachen (Tyskland). Philips pærerne blev taget med fra DK så ingen
snyd kunne ske.

F.O.M er et beregnet tal der siger noget om pærens lystyrke målt på
forskellige afstande og vinkler.

Top 3 blev:
****** H7 Vision Plus fra Philips med F.O.M på 108 - pris 352,-
***** H7 GT150 fra Philips med F.O.M på 103 - pris 481,-
***** H7 Premium fra Philips med F.O.M på 98 - pris 192,-

Bund 3 blev:
** H7 Super White fra Bio Light med F.O.M. på 57 - pris 99,95
* H7 Standard fra Satex med F.O.M på 67 - pris 39,90
* H7 Ultra Blue fra Auto Lamp med F.O.M på 44 - pris 139,95

Prisen er for to pærer.
De to dårligste har anmærkning omkring målepunkter der er ude af tolerance,
men jeg kan ikke læse om det er pærens eller opstillings skyld....
Philips dominerer kraftigt, men er også dyre.
Osram ligger i øverste del af feltet med stjerner fra tre til fem.
Bosch ligger i nederste del af feltet med stjerner fra to til tre.
I kåringen er der også taget højde for blænding, hvor specielt de dårligst
placerede pærer blænder meget.
De to dårligste pærer er købt i Bilka/Kvickly...
De dårligst placerede pærer lyser ikke ens pr. par.
De nævner ikke rigtig noget om levetiden for pærene.

Jeg tager ingen ansvar for tallenes rigtig eller betydning - ville bare
bringe "lys" for sagen

///JJ

Fra : Martin Vollert

Dato : 09-11-04 05:55

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> wrote in message news:418fc2c3$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> fra DK så ingen snyd kunne ske.
>
> F.O.M er et beregnet tal der siger noget om pærens lystyrke målt på forskellige afstande og vinkler.

Kører elv med H7 Premium fra Philips og de virker sgu, købte dem først
til min Escort da jeg havde set at de skulle være "best til prisen" i en test
som Motor lavede for et par år siden, og de var alle pengene værd.
Har også lige sat et par i Mondeoen og de lyser kanon, så 100kr syntes jeg
ikke er dyrt, når man tænker på de penge folk smide for at få blåt Xenon
wannabee lys på.

--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Martin Vollert

Dato : 09-11-04 06:08

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> wrote in message news:41904d8c$0$280$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> ikke er dyrt, når man tænker på de penge folk smide for at få blåt Xenon

Undskyld det var 100kr stk self.

Fra : Janner

Dato : 09-11-04 08:26

Man kunne jo igen købe sig en Pegøjt ... så fik man lejlighed til teste alle
pærene i løbet af en række måneder he he ...... en 307'er får prisen for
mest udbrændte antal pærer årligt..... Skulle lige af med det beklager .....

Hygge

Jan

Fra : Kim

Dato : 09-11-04 21:27

"Janner" <jan@nospam_spørg_efter_rigtig_adresse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for mest udbrændte antal pærer årligt..... Skulle lige af med det beklager

Hvordan kan det lige være at nye biler er så slemme til at brænde pærer af??
kan det passe at det er fordi de lyser når man sætter tænding på, for
derefter at gå ud når der startes, og så lyse for fuld knald igen når bilen
går??
Mvh. Kim

Fra : ///JJ

Dato : 09-11-04 21:39

Kim wrote:
> [...]
> pærer af?? kan det passe at det er fordi de lyser når man sætter
> tænding på, for derefter at gå ud når der startes, og så lyse for

Jeg er ikke bekendt med at nye biler brænder flere pærer af, men iflg.
artiklen kan det skyldes en for høj spænding. Der står at én procent for
meget spænding korter pærens levetid med 10%. Da moderne biler har meget
elektronik kan der derfor opstå "udfordringer" med at styre spændingen rundt
om i bilen, fx. under tænding (Se fx. C5 og deres forlygte-blinkeri når en
bestemt del af bilen bruger strøm).

Og alle biler går da ned i lysstyrke når man drejer nøglen - det sluger
simpelthen strømmen fra de andre enheder...

///JJ