MS Windows
briani 27239
Køre program som anden bruger
Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 08-11-04 19:32

På en PC er der en bruger-konto med administratorrettigheder og en
"limited" konto til brug for gæster.

Som gæst skal man kunne benytte et program, som kun fungerer, hvis
brugeren har adm. rettigheder.

Jeg har prøvet at køre det under gæste-profilen med RunAs-kommandoen,
angivet administrator-kontoen og det fungerer fint! Problemet er bare,
at man med RunAs bliver bedt om password til adm.kontoen - og så er jeg
jo lige vidt!

Kan jeg give en gæst en generel mulighed for at køre programmet med adm.
rettigheder uden at skulle have password?

Lars

Fra : Snuden

Dato : 08-11-04 21:47

On Mon, 08 Nov 2004 19:32:23 +0100, Lars Holm Thomsen
<aslaktoke-RE-MO-VE-toke@yahoo.NOTdk> wrote:

> [...]
>
>Kan jeg give en gæst en generel mulighed for at køre programmet med adm.
>rettigheder uden at skulle have password?

Formentlig - forudsat du ved nøjagtigt hvor det pågældende program har
brug for at skrive i hhv. filsystem og registry. Giv brugeren modify
rettigheder her og programmet kan køres uden at skifte bruger, og
dermed også uden at skulle angive password.
--
Snuden

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 08-11-04 22:54

On Mon, 08 Nov 2004 21:47:03 +0100, Snuden <snudie@hotmail.com> wrote:

> [...]
>rettigheder her og programmet kan køres uden at skifte bruger, og
>dermed også uden at skulle angive password.

Tak for svaret!

Hvor angiver jeg modify-rettigheder?

Lars

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 09-11-04 12:03

Nogen der ved hvordan man kan scripte sig til at sætte rettighedder i
regestry

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-11-04 23:05

http://www.google.com/groups?&as_umsgid=Xns93EA8BE6359CD.thomas@madsen.tdcadsl.dk

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 08-11-04 23:30

On Mon, 08 Nov 2004 23:04:45 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>http://www.google.com/groups?&as_umsgid=Xns93EA8BE6359CD.thomas@madsen.tdcadsl.dk

Tak for svaret - jeg prøver det i morgen!

Lars

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 09-11-04 12:19

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message