Program til udskrivning?
Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 08-11-04 18:09

Hej alle.

Kender nogen et godt program til at udskrive en gedfil som tekst?

Ikke som HTML eller den slags, men bare som en tekstfil.

Selvfølgelig ikke bare gedfilen, men den historie filen gemmer.

Jeg registrerer data i CFT, og kan fint udskrive alle data, men når jeg
forsøger at undertrykke data for nulevende, fjerner den nogle af personerne
helt.

En export til BK6 giver helt andre underholdende indslag, når familien har
taget familiemedlemmer i pleje eller adopteret.

Jeg har f.eks. nogle nulevende mennesker, der hver figurerer 6 gange - 2
gange som børn af deres forældre (med noget adoption blandt anerne) og 1
gang som børn af plejeforældre. Det giver så 3 gange som voksen med
ægtefællen og sine børn.
Det virker lidt voldsomt.

http://aner.dk/

Fra : Finn Rune Jensen

Dato : 08-11-04 19:23

Prøv "notespage" så skulle alt komme - men ingen forklaringer på forskellige
koder som ligger i filen.

Med venlig hilsen

Finn Rune Jensen

www.finnrune.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 08-11-04 19:09

Mon, 8 Nov 2004 18:22:53 -0000, skrev Finn Rune Jensen:

> Prøv "notespage" så skulle alt komme - men ingen forklaringer på forskellige
> koder som ligger i filen.

Notespage giver godt 1600 hit på Google.
Én af dem der ligner mest forlanger, at jeg har Powerpoint på maskinen. Det
har jeg ikke, så jeg kan ikke se, om det er den du mener.

http://aner.dk/

Fra : Finn Rune Jensen

Dato : 08-11-04 20:26

Hvis du køre windows på din PC har du "notespage" - gå ind under programmer
og find tilbehør og notesblok - undskyld at jeg brugte det engelske navn for
"notesblok" - bruger en engelsk udgave af windows på arbejde.

Fra : Erik Pilgaard Vinthe~

Dato : 08-11-04 19:57

ahhh... du mener "NotePad" (=Notesblok)

Fra : Finn Rune Jensen

Dato : 08-11-04 21:17

Nå ja man er vel ikke perfekt..............

"Erik Pilgaard Vinther" <NOSPAM_e.p.vinther@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:418fc189$0$229$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 08-11-04 23:44

Mon, 8 Nov 2004 19:25:58 -0000, skrev Finn Rune Jensen:

> Hvis du køre windows på din PC har du "notespage" - gå ind under programmer
> og find tilbehør og notesblok - undskyld at jeg brugte det engelske navn for
> "notesblok" - bruger en engelsk udgave af windows på arbejde.

Og jeg har ikke udtrykt mig klart nok.

Jeg kan sagtens udskrive en gedfil som gedfil, men det er ikke det, jeg
vil.
Jeg vil udskrive en slægtshistorie i ren tekstformat til viderebehandling i
et program til tekstbehandling. Det er vigtigt (i denne sammenhæng) at de
nulevende kun bliver nævnt, uden deres private data kommer med.

Som sagt, hvis jeg gør det direkte fra CFT virker filteret for godt.

http://aner.dk/

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 09-11-04 00:08

Kaj Svenningsen <news@kajsvenningsen.dk> skrev:
Mon, 8 Nov 2004 23:44:06 +0100 i dk.videnskab.historie.genealogi
> [...]
>nulevende kun bliver nævnt, uden deres private data kommer med.

>Som sagt, hvis jeg gør det direkte fra CFT virker filteret for godt.
Så kan du markere personernes private begivenheder som
'sensitive' og udelade dem ved udskriften.

Der findes også et gammelt program som hedder 'Gedliving'.
Det kan redigere en Gedcom fil så nogle personers data bliver
reduceret eller helt udeladt.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 09-11-04 01:33

Tue, 09 Nov 2004 00:08:19 +0100, skrev Erik Helmer Nielsen:

> Så kan du markere personernes private begivenheder som
> 'sensitive' og udelade dem ved udskriften.

Er det bedre til at filtrere?
Der er jo lidt arbejde ved at gennemgå hele basen og markere alle data på
levende personer 'sensitive'.

> Der findes også et gammelt program som hedder 'Gedliving'.
> Det kan redigere en Gedcom fil så nogle personers data bliver
> reduceret eller helt udeladt.

Ja det er ikke helt ny, kan jeg se.

http://aner.dk/

Fra : torleif haugødegård

Dato : 09-11-04 08:30

Kaj Svenningsen <news@kajsvenningsen.dk> wrote:

> [...]
>et program til tekstbehandling. Det er vigtigt (i denne sammenhæng) at de
>nulevende kun bliver nævnt, uden deres private data kommer med.

Programmet TMG har gode tekstrapporter og mange muligheter for
filtrering, eksempelvis kan der hakes av for "Ta ikke med detaljer for
personer som lever".
Rapportene m/alle detaljer om filtre kan lastes ned herfra:
http://www.tha.no/bhbok-innhold.htm

Torleif Haugødegård, Hamar/Trondheim
tha@tha.no
www.tha.no

Fra : Arne Feldborg

Dato : 08-11-04 23:38

Kaj Svenningsen <news@kajsvenningsen.dk> skrev Mon, 8 Nov 2004 18:09:08
+0100

>Hej alle.
>
>Kender nogen et godt program til at udskrive en gedfil som tekst?

Kender du GENViewer fra http://www.mudcreek.ca/

Den har nogle rimeligt gode udskrifter, som udover at kunne printes også
kan gemmes som html, pdf, eller rtf.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketællinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 09-11-04 00:15

Mon, 08 Nov 2004 23:37:43 +0100, skrev Arne Feldborg:

> Kender du GENViewer fra http://www.mudcreek.ca/
>
> Den har nogle rimeligt gode udskrifter, som udover at kunne printes også
> kan gemmes som html, pdf, eller rtf.

Nej det gør jeg ikke, men jeg vil da kigge på den.

http://aner.dk/

Fra : Bo

Dato : 09-11-04 17:00

WinGed på www.boekelund.dk
kan udskrive en ren tekst.Gemmer som word.
Kan ikke lige se om det er det du har brug for.
eksempel på udskrift
-------- Andersson, Måns

Andersson, Måns

Månsdotter, Kjersti(Na)

gift 28 NOV 1862 Borrby

barn Månsson, Per Birt 29 NOV 1863 Borrby,Kristianstads lan Chr 1 DEC 1863
..D 1943 København

Bo

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 09-11-04 18:06

Tue, 9 Nov 2004 16:59:45 +0100, skrev Bo:

> WinGed på www.boekelund.dk
> kan udskrive en ren tekst.Gemmer som word.
> Kan ikke lige se om det er det du har brug for.

Jeg vil helst kun have det gemt som ren tekst.
Så kan jeg selv bestemme, hvilket program, der skal viderebehandle.

http://aner.dk/

Fra : Bo

Dato : 09-11-04 21:46

Kaj
Du kan vælge word eller ren text i WinGed.

Bo

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 09-11-04 22:09

Tue, 9 Nov 2004 21:45:56 +0100, skrev Bo:

> Kaj
> Du kan vælge word eller ren text i WinGed.

Det lyder fint. Det vil jeg forsøge med så.