/ Forside / Teknologi / Internet / Sikkerhed / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Sikkerhed
#NavnPoint
stl_s 37026
arlet 26827
miritdk 20260
o.v.n. 12167
als 8951
refi 8694
tedd 8272
BjarneD 7338
Klaudi 7257
10  molokyle 6481
Genfinde passwords
Fra : Mig selv


Dato : 08-11-04 17:14

Hvad mon det bedste program er til at finde sit password igen på harddisken
?

nn



 
 
Peter Mogensen (08-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Mogensen


Dato : 08-11-04 23:15

Mig selv wrote:
> Hvad mon det bedste program er til at finde sit password igen på harddisken
> ?

Jeg tror ikke nogen har en jordisk chance for at svare på det spørgsmål.

Anders Lund (09-11-2004)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 09-11-04 07:50

Peter Mogensen wrote:
> Mig selv wrote:
>
>>Hvad mon det bedste program er til at finde sit password igen på harddisken
>>?
>
> Jeg tror ikke nogen har en jordisk chance for at svare på det spørgsmål.

Til: "Mig selv"

Det Peter Mogensen prøver at sige er at vi nok skal vide hvad du skal
finde et password til.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
Take back the web - www.mozilla.org/firefox

Mig selv (10-11-2004)
Kommentar
Fra : Mig selv


Dato : 10-11-04 10:01

Der er tale om password til internet-forbindelse / outlook. Søger jeg på
Google kommer der masser af muligheder, men hvad er godt (ikke at jeg
nødvendigvis behøver at vide, hvad der er det absolut bedste).

Mig selv


"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse
news:4190689b$0$33732$14726298@news.sunsite.dk...
> Peter Mogensen wrote:
>> Mig selv wrote:
>>
>>>Hvad mon det bedste program er til at finde sit password igen på
>>>harddisken
>>>?
>>
>> Jeg tror ikke nogen har en jordisk chance for at svare på det spørgsmål.
>
> Til: "Mig selv"
>
> Det Peter Mogensen prøver at sige er at vi nok skal vide hvad du skal
> finde et password til.
>
> --
> Anders Lund - anders@andersonline.dk
> Take back the web - www.mozilla.org/firefox



Kim Ludvigsen (10-11-2004)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 10-11-04 10:25

Mig selv wrote:
>
> Der er tale om password til internet-forbindelse / outlook. Søger jeg på
> Google kommer der masser af muligheder, men hvad er godt (ikke at jeg
> nødvendigvis behøver at vide, hvad der er det absolut bedste).

Kan du ikke bare kontakte din internetudbyder og din mailudbyder, hvis
det ikke er den samme? De skulle gerne kunne hjælpe dig meget hurtigere
og bedre end det efterlyste program.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder
http://kimludvigsen.dk

Peter Mogensen (10-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Mogensen


Dato : 10-11-04 10:31

Kim Ludvigsen wrote:
> Mig selv wrote:
>
>>Der er tale om password til internet-forbindelse / outlook.
....
> Kan du ikke bare kontakte din internetudbyder og din mailudbyder, hvis
> det ikke er den samme? De skulle gerne kunne hjælpe dig meget hurtigere
> og bedre end det efterlyste program.

Ja. Den rigtige procedure, hvis man har glemt sit password til sin
Internetforbindelse/POP3-server er at kontakte sin udbyder og få lavet
et nyt.

Peter



Mig selv (10-11-2004)
Kommentar
Fra : Mig selv


Dato : 10-11-04 15:56


"Peter Mogensen" <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> skrev i en meddelelse
news:vdlkd.1687$IV6.386@news.get2net.dk...
> ...
>> Kan du ikke bare kontakte din internetudbyder og din mailudbyder, hvis
>> det ikke er den samme? De skulle gerne kunne hjælpe dig meget hurtigere
>> og bedre end det efterlyste program.
>

Jo, men nu er der tale om mange PC´er, som jeg yder support på - ejerne
glemmer ofte den slags "små bagateller" - der er for øvrigt tale om
TDC-kunder og TDC oplyser / sender kun koden ud direkte til ejeren og et
program til direkte aflæsning på de enkelte PC´er ville være langt det
hurtigste. For slet ikke at tale om, at det er nogle seje opkald, jeg hidtil
har haft til TDC - her sidder mange "driftige" unge mennesker, der har alle
mulige løsningsforslag / spørgsmål / idéer om hvordan tingene kunne være
lavet .

> Ja. Den rigtige procedure, hvis man har glemt sit password til sin
> Internetforbindelse/POP3-server er at kontakte sin udbyder og få lavet et
> nyt.
>
>

Nu er der jo for mig ikke tale om at følge den mest "rigtige procedure", men
få en hurtig løsning. Hvis det er fordi I (heller ikke) kender til et
program af den eftersøgte type er det da også helt OK.

Mig selv



Brian R. Jensen (10-11-2004)
Kommentar
Fra : Brian R. Jensen


Dato : 10-11-04 18:31


"Mig selv" <1@2.dk> skrev i en meddelelse
news:41922bec$0$20654$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> hurtigste. For slet ikke at tale om, at det er nogle seje opkald, jeg
hidtil
> har haft til TDC - her sidder mange "driftige" unge mennesker, der har
alle
> mulige løsningsforslag / spørgsmål / idéer om hvordan tingene kunne være
> lavet .

Så ringer du det forkerte sted, eller dine kunder har den forkerte løsning.

> Nu er der jo for mig ikke tale om at følge den mest "rigtige procedure",
men
> få en hurtig løsning. Hvis det er fordi I (heller ikke) kender til et
> program af den eftersøgte type er det da også helt OK.

"Den rigtige procedure" er oftest den hurtigste, normalt tager det omkring
5-10 min. at løse den slags problemer, og i den tid kan du sagtens lave
noget fornuftigt imens.

Jeg kender, og bruger, produkter der kan det du efterlyser, men dem udlevere
jeg ikke på usenet til en person der kalder sig "mig selv" og øjensynligt
ikke formår at google sig frem til løsningen selv.

/Brian



ab© (10-11-2004)
Kommentar
Fra : ab©


Dato : 10-11-04 20:35


"Brian R. Jensen" <brjensen@mail.tele.dk> skrev bl.a. i en meddelelse
news:419250e0$0$86965$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>
> Så ringer du det forkerte sted, eller dine kunder har den forkerte
> løsning.
>

Jeg har heller aldrig kunnet indhente nye passwords til andre end mig selv -
jeg vil da heller ikke håbe, at det kan lykkes for dig ?

>
> "Den rigtige procedure" er oftest den hurtigste, normalt tager det omkring
> 5-10 min. at løse den slags problemer, og i den tid kan du sagtens lave
> noget fornuftigt imens.
>

5 - 10 min. ? (via brev fra TDC til indehaverne af kundeforholdene ?)

> Jeg kender, og bruger, produkter der kan det du efterlyser, men dem
> udlevere
> jeg ikke på usenet til en person der kalder sig "mig selv" og øjensynligt
> ikke formår at google sig frem til løsningen selv.
>

Det er jo nok tvivlsom, at nogen via Google kan finde ud af, hvilke
erfaringer diverse brugere har med forskellige programmer - hvis du har
opskriften på det, er der sikkert mange andre end undertegnede, der gerne
vil have dig til at øse af dine erfaringer.

ab (aka Søren Kastenskjold Jespersen)



Lars Kyndi Laursen (10-11-2004)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 10-11-04 21:13

"ab©" <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> enriched usenet with:

>> "Den rigtige procedure" er oftest den hurtigste, normalt tager det
>> omkring 5-10 min. at løse den slags problemer, og i den tid kan du
>> sagtens lave noget fornuftigt imens.
>
> 5 - 10 min. ? (via brev fra TDC til indehaverne af kundeforholdene ?)

Password kan også udleveres telefonisk, hvis ejeren af abonnementet kan
træffes på et telefonnummer oplyst under kundens oplysninger.

Hvis kunden har fået nyt telefonnummer og ikke har rettet sine oplysninger,
er der kun brevet tilbage.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Diana King - I Say A Little Prayer

Brian R. Jensen (11-11-2004)
Kommentar
Fra : Brian R. Jensen


Dato : 11-11-04 08:29


"ab©" <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> skrev i en meddelelse
news:w3ukd.3950$Jc1.3921@news.get2net.dk...
> > Så ringer du det forkerte sted, eller dine kunder har den forkerte
> > løsning.
>
> Jeg har heller aldrig kunnet indhente nye passwords til andre end mig
selv -
> jeg vil da heller ikke håbe, at det kan lykkes for dig ?

På tlf. til det nummer abonnementet er oprettet på, eller på fax til et
nummer oprettet på samme adrese som abonnementet.

> Det er jo nok tvivlsom, at nogen via Google kan finde ud af, hvilke
> erfaringer diverse brugere har med forskellige programmer - hvis du har

Har du læst hvad det er jeg kommentere på?

<Citat fra Hr. Mig selv>
Hvis det er fordi I (heller ikke) kender til et
program af den eftersøgte type er det da også helt OK
</Citat fra Hr. Mig selv>

Han spørger ikke efter erfaringer men efter en hurtig løsning og et program
der opfylder hans krav.

> opskriften på det, er der sikkert mange andre end undertegnede, der gerne
> vil have dig til at øse af dine erfaringer.

Det tror jeg gerne, men mit bedste råd på usenet vil som sagt være at
kontakte udbyderen og få ændret password.

/Brian



Peter Mogensen (11-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Mogensen


Dato : 11-11-04 10:06

Mig selv wrote:
> Jo, men nu er der tale om mange PC´er, som jeg yder support på - ejerne
> glemmer ofte den slags "små bagateller" - der er for øvrigt tale om
> TDC-kunder og TDC oplyser / sender kun koden ud direkte til ejeren og et
> program til direkte aflæsning på de enkelte PC´er ville være langt det
> hurtigste. For slet ikke at tale om, at det er nogle seje opkald, jeg hidtil
> har haft til TDC - her sidder mange "driftige" unge mennesker, der har alle
> mulige løsningsforslag / spørgsmål / idéer om hvordan tingene kunne være
> lavet .

Jeg syntes TDC's politik lyder fornuftig.
Hvis du er utilfreds med at ejerne glemmer deres passwords, så bed dem
give dig en kopi af det. Sikkerheden i det ville være den samme som hvis
de slap dig løs på deres maskine med et "program til direkte aflæsning".

Peter

Mig selv (11-11-2004)
Kommentar
Fra : Mig selv


Dato : 11-11-04 12:04


"Peter Mogensen" <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> skrev i en meddelelse
news:XXFkd.754$dO1.83@news.get2net.dk...

> Hvis du er utilfreds med at ejerne glemmer deres passwords, så bed dem
> give dig en kopi af det.

Der er jo tale om brugere, der ikke holder styr på den slags (elever på en
kostskole), så den med kopien er ikke brugelig.

> Sikkerheden i det ville være den samme som hvis de slap dig løs på deres
> maskine med et "program til direkte aflæsning".
>
>

Nu spurgte jeg ikke, om der findes et sådant program, men hvilket program
der efter jeres erfaringer er det bedste, så der er ikke tale om forskellige
niveauer af sikkerhed / sikkerhed overhovedet.

- Også til Brian: når jeg efterlyser det bedste program er det jo ikke for
at finde ud af, om der findes programmer - og personer, der ikke kender
disse programmer, kan formentlig ikke give nogen vurdering

Mig selv



Peter Mogensen (11-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Mogensen


Dato : 11-11-04 12:27

Mig selv wrote:
> - Også til Brian: når jeg efterlyser det bedste program er det jo ikke for
> at finde ud af, om der findes programmer -

D.v.s. selv i det tilfælde hvor der ikke findes sådanne programmer, så
er du alligevel interesseret i at høre hvilket, det er det bedste?

Nå, men en hurtig søgning på Google på "outlook password storing" giver
i første forsøg på 1. pladsen:

http://www.rixler.com/outlook_password_recovery.htm

.... hvilket ser ud til at være et program beregnet til at fiske
passwords ud af Outlook.

Har du prøvet det?

Peter

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409068
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste