Asus A7N8X Deluxe - dødt?
Fra : Jesper Vels

Dato : 08-11-04 17:14

Hej

En af mine venner har smidt en computer over til mig med et Asus A7N8X
Deluxe. Når man trykker på power on, sker der intet. Har prøvet et par
andre strømforsyninger + en anden stang ram, men uden held. CPU'en har
ikke vært taget ud siden den er sat i, så kan det vel kun være
bundkortet der er stået af? Men der er godt nok lys i den der lille
diode der er på bundkortet der indekere der er strøm på bundkortet.

Mvh
Jesper Vels

Fra : ///JJ

Dato : 08-11-04 20:21

Jesper Vels wrote:
> [...]
> bundkortet der er stået af? Men der er godt nok lys i den der lille
> diode der er på bundkortet der indekere der er strøm på bundkortet.

CPU'en kan i teorien godt være død selvom den ikke har været afmonteret.
Hvordan døde pc'en? Har den virket? Får du intet liv overhovedet?
Jeg havde lige samme oplevelse og blev mindet om en speciel boot-procedure
hvis man har Nvidia chipset - INS-tasten ned før man trykker power og så
tænde og vente indtil der er billede på skærmen. Det kan også være en CMOS
reset er nok. Pil diske og kort ud, indtil du kun har CPU i.

Dioden på bundkortet tager jeg som et "godt tegn" på at bundkortet er i
live.

///JJ

Fra : Jesper Vels

Dato : 08-11-04 20:43

///JJ wrote:

> CPU'en kan i teorien godt være død selvom den ikke har været afmonteret.
> Hvordan døde pc'en?
De siger at den pludselige ikke ville starte (ved de ikke har pillet
inden i den, da de ved kein om det inden i), vil prøve en anden CPU.

>Har den virket?
Yep den har kørt i ca. ½ år vil jeg tror

>Får du intet liv overhovedet?
Nej :( der sker kein, når jeg trykker på power, har prøvet en anden
power knappe, da jeg troede det måkse var power knappen i kabinettet.

> [...]
> tænde og vente indtil der er billede på skærmen. Det kan også være en CMOS
> reset er nok. Pil diske og kort ud, indtil du kun har CPU i.
prøver jeg hvis jeg kan få mere gang i den

> Dioden på bundkortet tager jeg som et "godt tegn" på at bundkortet er i
> live.
Ja det mener jeg jo også...

/Jesper Vels