MS Windows
briani 27239
sp2 fra sydjysk universitet og hvad deraf ~
Fra : Vibeke Hansen

Dato : 08-11-04 14:57

Jeg var så dum at hente sp2 fra linket i en tidligere tråd her i gruppen og
installere den.
Det første der skete var, at win 16 undersystemet blev ustabilt, og da jeg
ikke kunne reparere det, besluttede jeg at smide alt ud og lave et frisk c.
drev.

Men det kan jeg ikke.
når jeg formatterer drevet ( det er gjort mindst 5 gange i denne weekend)
får jeg at vide at jeg har en home edition, selv om jeg aldrig har haft
andet end pro udgaven, og nået til at indlæse windows igen får jeg at vide
at der allerede ligger et styresystem ( home ?) .
Under processen med at installere , forsvandt usb forbindelsen, og
bundkortets drivere ødelagde installationen.
Så nu kører jeg med minimum af drivere, og hvis jeg vil afinstallere noget
windows i tilføj/fjern programmer i kontrolpanelet, får jeg at vide at der
kører en kopi af installationsprogrammet,og at jeg skal vente til det
lukker.
Det gør det bare ikke.
Var der en virus med , eller hvad var det egentlig der var i de 220 mb ?
Og hvordan får jeg smidt det ene styresystem ud igen ??

Er der andre der roder rundt lige nu ?????

mvh
Vibeke

Fra : Byte Me

Dato : 08-11-04 15:52

On Mon, 8 Nov 2004 14:57:02 +0100, "Vibeke Hansen"
<vibsenhansen@get2net.dk> wrote:

>Var der en virus med , eller hvad var det egentlig der var i de 220 mb ?

Hej

Jeg ved desværre ikke hvad det er der er gået galt med din Windows,
men jeg tvivler på at det skyldes du hentede den hos SU.
Jeg har indstalleret præcis samme SP2 på en halv snes maskiner i
den sidste måned og de kører alle perfekt.
Det ved jeg selvfølgelig godt at du ikke kan bruge til ret meget, men
jeg synes bare at det er synd at SU skal have skylden for dine
problemer, for deres kopi af SP2 fejler altså ikke noget.

Jeg håber da at du får løst problemet.

mvh Mads

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 08-11-04 16:20

"> > Jeg har indstalleret præcis samme SP2 på en halv snes maskiner i
> den sidste måned og de kører alle perfekt.

Har du indstalleret på xp pro , dansk ??
mvh
Vibeke

Fra : Byte Me

Dato : 08-11-04 16:30

On Mon, 8 Nov 2004 16:20:11 +0100, "Vibeke Hansen"
<vibsenhansen@get2net.dk> wrote:

> Har du indstalleret på xp pro , dansk ??

Ja, både den og Home versionen. Det har ikke gjort nogen
forskel om det var Pro eller Home.

mvh Mads

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 08-11-04 16:40

> Ja, både den og Home versionen. Det har ikke gjort nogen
> forskel om det var Pro eller Home.

så må jeg undre mig sesto mere over hvor den home kommer fra.

men tak for svaret

mvh Vibeke

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-11-04 20:07

Vibeke Hansen wrote:
> så må jeg undre mig sesto mere over hvor den home kommer fra.

Få fjernet partitionen med Windows-versionerne og prøv igen.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 08-11-04 22:12

> Få fjernet partitionen med Windows-versionerne og prøv igen.
Det er det jeg og min meget klogere søn har gjort mindst 5 gange, det er
tilsyneladende umuligt.
Vibeke

Fra : Byte Me

Dato : 09-11-04 00:37

On Mon, 8 Nov 2004 22:12:03 +0100, "Vibeke Hansen"
<vibsenhansen@get2net.dk> wrote:

> Det er det jeg og min meget klogere søn har gjort mindst 5 gange, det er
>tilsyneladende umuligt.

Hvordan har I forsøgt at fjerne de gamle partitioner ?

Jeg ville nok forsøge med et af de disk formatterings
værktøjer som mange harddisk producenter har
liggende til fri afbenyttelse på deres websites.
F.eks. er Seagate's Disk Wizard meget nem at bruge.

mvh Mads

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 09-11-04 12:57

> [...]
> værktøjer som mange harddisk producenter har
> liggende til fri afbenyttelse på deres websites.
> F.eks. er Seagate's Disk Wizard meget nem at bruge.

Vi brugte xp-cd'en.
Men da jeg nu kan udelukke en virus i bootsektionen, og resultatet ikke
bliver anderledes med en windowsopdatering,
må fejlen ligge i xp-cd'en i forbindelse med sp2.

Tror at jeg vil vente og se om Microsoft kommer med en løsning.

mvh
Vibeke