Datering af gl. foto
Fra : Fl. Svendsen

Dato : 08-11-04 14:14

Spørgsmålet lyder i al sin enkelhed: de for 'vi slægtsforskere' så kendte
fotos opsat på pap med atlierets navn i ubeskedent tryk, somme tider i
guldtryk og relief, hvornår stoppede det??

Vi har et billede fra Emil Clausen i København der skal identificeres - 'er
det moderen eller datteren' ??
De ligner hinanden som to dråber port

Emil Clausen døde i 1949, men da er papbilledet vist gået af mode, men
hvornår.

Hilsen Flemming.

Fra : Fl. Svendsen

Dato : 17-11-04 09:15

> Emil Clausen døde i 1949, men da er papbilledet vist gået af mode, men
> hvornår ??
>
> Hilsen Flemming.
************
Hej mig selv )

Nåja, så må jeg jo spørge på Danmarks Fotomuseum der opklarede at det er
moderen, og ikke datteren på billedet. Det fremår af svaret:

"Visitkortet (ca. 6,5x10,5 cm) kom frem i 1860´erne og varede her i landet
helt frem til omkring 1920.
Kabinetkortet (ca. 10,5x16,5 cm) "afløste" visitkortet og startede midt i
1860´erne og blev benyttet helt frem til 1920´erne.
Emil Clausen var fotograf fra 1901 til efter 1920.

Jeg håber, at I kan bruge vore informationer.

Med venlig hilsen
Bjarne Meldgård
Danmarks Fotomuseum"

Flemming Svendsen, Korsør