golf 1.8 '98
Fra : ct

Dato : 08-11-04 14:10

hvad har i at sige om golf 1.8 '98, godt og skidt...

har kørt sådan en før, og det har været en succesoplevelse hver gang. har
haft en tdi 90hk som jeg også var meget glad for.... men hvad var det nu med
de 1.8' ere, der var jo en grund til at de blev taget af programmet - støj
ved en vis hastighed, og kun i nogle modeller og ikke alle, eller hvordan
var det ???

hvad skal jeg se/høre efter?

claus

Fra : Martin P.

Dato : 08-11-04 14:41

"ct" <claus@fjern-kjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med de 1.8' ere, der var jo en grund til at de blev taget af programmet -
> støj ved en vis hastighed, og kun i nogle modeller og ikke alle, eller

Folk siger at motoren støjer mere end godt er. Nogle sige at de hellere
ville vælge 1.6'eren.

Har du kigget på 1.8T'eren i stedet for ... den er jo lækker lækker.

- Martin

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-04 15:15

har

> Folk siger at motoren støjer mere end godt er. Nogle sige at de hellere
> ville vælge 1.6'eren.

Jepper, 1,8'eren støjer i når den ligger på tværs (Golf og A3), ydermere
havde den svært ved at holde den lovede effekt på 125Hk.
Samtidig med at den var vel tørstig.
Derfor var der reelt ikke den store forskel på en 1,6 og 1,8.
Støjen tog i sidste ende livet af dens Golf kariere da man istedet udviklede
et nyt crossflow topstykke til den gamle 2,0 motor.
Audi var dog nødt til at fortsætte med at hænge den i A3 da den jo er
udviklet og produceret ved dem.

> Har du kigget på 1.8T'eren i stedet for ... den er jo lækker lækker.

Nemli' ja! Og mere økonomisk og ganske uden unødvendig støj.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Kim Kristensen

Dato : 08-11-04 15:23

> [...]
> ved en vis hastighed, og kun i nogle modeller og ikke alle, eller hvordan

Så vidt jeg ved var det den dengang nye 1,8 med 20 ventiler og 125 hk som
hurtigt røg ud af programmet pga. nogle resonanser, hvor slemme de
resonanser er har jeg ikke det fjerneste begreb om.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-04 19:17

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hurtigt røg ud af programmet pga. nogle resonanser, hvor slemme de
> resonanser er har jeg ikke det fjerneste begreb om.

Jeg har prøvet en par G4 og A3 med denne motor, resonans punktet ligger
omkring 130-140 km/t hvor det faktiskt er temmeligt ulideligt.
Det er dog min opfattelse at de sidste A3 var mere afdæmpet end det første
årgange. Men da havde VW taget motoren af programmet.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk