Søren Høy som anmelder
Fra : Flash G

Dato : 08-11-04 13:06

Er det bare mig, eller er Søren Høy usædvanlig kritisk over for stort
set alle de film som han anmelder - ikke at der er noget galt i det, men
jeg synes bare at han er usædvanlig kritisk over for stort set alle
film, og ofte anmelder anderledes end eks. politiken, information og
lignende.
Måske bedømmer han bare filmene ud fra nogle andre kriterier, men hvis
biografindustrien er i krise, underbygger han dette ved at skræmme folk
væk fra at se dem i biografen!

/Martin

Fra : Cleo

Dato : 08-11-04 13:55

> [...]
> Måske bedømmer han bare filmene ud fra nogle andre kriterier, men hvis
> biografindustrien er i krise, underbygger han dette ved at skræmme folk

Han er efter min mening ikke nogen værdig afløser for OM og Bogart. Jeg
bryder mig ikke om hans facon, en ting er at jeg bliver rundtosset af at glo
på hans nikkende og drejende hoved som sad det på et kugleleje, men det var
efter udsendelsen hvor han skulle anmelde en film med Meg Ryan i hendes
første nøgenscene nogensinde, at han gik totalt i barnlig selvsving som om
vi alle sammen havde ventet hele vores liv på at se Meg Ryan nøgen at jeg
havde fået nok. Det var useriøst og uprofessionelt og den sidste
Filmlandudsendelse jeg så.

/ Cleo

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 08-11-04 14:26

Cleo wrote:
> [...]
> Jeg bryder mig ikke om hans facon, en ting er at jeg bliver
> rundtosset af at glo på hans nikkende og drejende hoved som sad det

Hæhæ, det er en rammende beskrivelse

> [...]
> ventet hele vores liv på at se Meg Ryan nøgen at jeg havde fået nok.
> Det var useriøst og uprofessionelt og den sidste Filmlandudsendelse

Lige præcis den anmedelse syntes jeg også var slemt underlødig og
tåkrummende.

Og så er Søren Høy lidt af en drengerøv sammenlignet med Ole Michelsen.

Så det er nok bedre ikke at sammenligne...

Mikkel

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 08-11-04 14:28

Flash G wrote:
> [...]
> men jeg synes bare at han er usædvanlig kritisk over for stort set
> alle film, og ofte anmelder anderledes end eks. politiken,

Der er en række eksempler på, at han har givet en dårligere anmeldelse
end andre medier. Men der er også mange eksempler på det modsatte. Mange
film har fået næsten-topkarakter i Filmland og nogle har også fået
topkarakter.

Det er udtryk for, at han bruger skalaen, og det er da også noget mere
interessant og mere oplysende, end hvis alle film fik en
middel-vurdering. Selv om det rigtignok er sjældent at vurderingen er
helt i top.

> Måske bedømmer han bare filmene ud fra nogle andre kriterier, men hvis
> biografindustrien er i krise, underbygger han dette ved at skræmme
> folk væk fra at se dem i biografen!

Hvem har bildt dig ind at biografindustrien er i krise?

Mikkel

Fra : Kong Kent

Dato : 08-11-04 16:45

> Hvem har bildt dig ind at biografindustrien er i krise?

*LOL*

Ja, det må være sket i et svagt øjeblik for manden, at han er hoppet på den
løgnhistorie. Har talt med en biografejer, og han siger de har haft KRONEDE
dage de sidste 4 år med Star Wars film, Spiderman film og naturligvis
Ringenes Herre og Harry Potter filmene, samt ikke mindst den danske
befolknings ændrede positive holdning til danske film de senere år (og
stigende kvalitet af samme). Det har været KÆMPE-hit på KÆÆÆÆÆMPE-hit, og
han sagde desuden, at han ærgrede sig over at Tolkien ikke havde delt sin
bog op i 5, for så ville han tjene usvigeligt med penge de næste to år også
*GG*

Næ du, biografindustrien er bestemt ikke i krise. De har sjældent haft det
bedre!

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Peter Larsen

Dato : 08-11-04 18:40

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote in message

> Næ du, biografindustrien er bestemt ikke i krise. De har sjældent haft det
> bedre!

Er som man ser på det. Kæderne går frem, provinsen tilbage. Er det godt
eller skidt?

Fra : Kong Kent

Dato : 08-11-04 19:54

> Er som man ser på det. Kæderne går frem, provinsen tilbage. Er det godt
> eller skidt?

Det ved jeg ikke. BioCity er jo ikke nogen dårlig kæde. De formår faktisk at
levere et fint produkt med god lyd og et stort og flot lærred i langt de
fleste sale. Så på den måde er det ikke dårligt, men prisniveauet er godt
nok steget anseeligt hos BioCity de sidste 5 år...

I min hjemby er det dog ikke nogen kæde der står for biografen. www.hjbio.dk
er en uafhængig biograf. Men i Aalborg er det godt nok den store BioCity der
har trukket det længste strå...

Men mon ikke der på et tidspunkt bliver mulighed for flere uafhængige
erhvervsdrivende at skære sig en niche i bif-ejer-verdenen, hvis BioCity
fortsat lader deres prisniveau tordne mod himlen? Jeg håber det... for
selvom kvaliteten i lyd og billede er god, synes jeg dog at det til tider
ikke helt retfærdiggør de ublu priser de kræver for premierefilm!

Så jeg er delvist enig med dig.

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Kim2000

Dato : 08-11-04 20:37

> fortsat lader deres prisniveau tordne mod himlen? Jeg håber det... for
> selvom kvaliteten i lyd og billede er god, synes jeg dog at det til tider
> ikke helt retfærdiggør de ublu priser de kræver for premierefilm!

Jeg havde svært ved at ikke føle mig lidt snydt, da jeg havde givet 65
kroner for terkel i knibe, som jeg lidt ser som en forvokset dvd film, helt
klart uegnet til det store lærred. (men god på dvd).

mvh
Kim

Fra : Rune Jensen

Dato : 08-11-04 21:38

Kong Kent wrote:
[SNIP]
> Jeg håber det... for
> selvom kvaliteten i lyd og billede er god, synes jeg dog at det til tider
> ikke helt retfærdiggør de ublu priser de kræver for premierefilm!

Fuldstæmdig enig...70 kr. for en normal forstilling, hvilken terning har
de slået med for at komme frem til den pirs??
Det er jo helt hen i vejret

-Rune Jensen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 09-11-04 03:29

Rune Jensen wrote:
[Biocity]
> Fuldstæmdig enig...70 kr. for en normal forstilling, hvilken terning har
> de slået med for at komme frem til den pirs??

2d6x10?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Kim2000

Dato : 09-11-04 09:26

> 2d6x10?

Hvad???

Fra : -V-

Dato : 09-11-04 12:37

Peter Knutsen wrote:
> 2d6x10?

LOL!

Længe leve Gygax!!!

-V-

Fra : Steen Schmidt

Dato : 09-11-04 15:31

Peter Knutsen wrote:

> 2d6x10?

ROFL

Mvh
Steen

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 10-11-04 18:11

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> selvom kvaliteten i lyd og billede er god, synes jeg dog at det til tider
> ikke helt retfærdiggør de ublu priser de kræver for premierefilm!

I Viborg har de for et års tid siden lukket den gamle biograf og bygget en
helt ny med fire glimrende THX-sale.
Den slags gør man ikke hvis der ikke er mange penge i det. Jeg går da også i
biografen ca. tre gange så tit, nu hvor den nye er kommet.

Prisen er i øvrigt rimelig nok, synes jeg. 60 kr. for den bedste plads i den
største sal er sgu' OK.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Konrad

Dato : 09-11-04 15:14

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> wrote in message

> [...]
> end andre medier. Men der er også mange eksempler på det modsatte. Mange
> film har fået næsten-topkarakter i Filmland og nogle har også fået

Jeg synes generelt han giver lidt for gode anmeldelser. Men selvfølgelig er
han da ikke sunket ned på Frid-niveau, yet

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 09-11-04 22:28

"Konrad" <david_konrad@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> wrote in message

> Jeg synes generelt han giver lidt for gode anmeldelser. Men selvfølgelig
> er
> han da ikke sunket ned på Frid-niveau, yet

Synes hverken han giver for gode eller for dårlige, kan bare ikke finde
noget system i hans anmeldelser, nogle gange synes jeg han giver for gode
karakterer, andre gange for dårlige, sjældent er jeg enig. Ole tilgengæld
ham vidste man sgu hvor man havde

Fra : jytte

Dato : 10-11-04 07:00

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:ICakd.5811$XR2.1479@news.get2net.dk...

> [...]
> karakterer, andre gange for dårlige, sjældent er jeg enig. Ole tilgengæld

Ja det vidste man, lidt forudsigeligt måske. Synes egentligt at Søren er en
rimelig god anmelder. Der er da en del film som for gode karakterer.
Jeg frygtede det værste da Ole M, skulle afløses; som f. eks. noget a la
Frid, men det er Søren da gudskelov ikke.
Når det nu skulle være sådan at OM skulle afløses, synes jeg ikke Søren er
værst.

VH.
Jytte

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 10-11-04 20:31

"jytte" <missmerkur@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Frid, men det er Søren da gudskelov ikke.
> Når det nu skulle være sådan at OM skulle afløses, synes jeg ikke Søren er
Tjaeee i forhold til Friid så er jeg sgu en stjerne anmelder...Men nej så
dårlig er han heller ikke, havde jeg ikke set OM først, kunne jeg nok leve
med Søren. Men jeg kunne bare bruge OM anmeldelser til at danne mig et
billed af om det var en film jeg ku li. Ikke udfra hans hatte, der var jeg
ikke altid enig, men udfra det han sagde. Tit kunen han om en film han endte
med at give middel eller dårlig antal hatte sige noget i stil med..."Er man
til.....så er det lige noget for en" Så vidste man lidt om hvad man kunen
forvente.

Mvh. Brian

Fra : ASKF

Dato : 11-11-04 06:19

Brian, Rikke & Kristian ytrede sig i
<d%tkd.3946$Q61.2969@news.get2net.dk> med dette:

> [...]
>til.....så er det lige noget for en" Så vidste man lidt om hvad man kunen

Lige netop. OMs omtale var en god blanding af egne subjektive holdninger
som han ikke lagde skjul på, og en tilstræbelse på at være så objektiv
som han kunne, med kommentarer der havde baggrund i det man/han
forventede af genren, samt at han kom med mange sammenligninger til
lignende film.

Han gav ofte høje karakterer til film han egentligt ikke brød sig om,
fordi han vidste at det var en god film inden for sin genre.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 11-11-04 12:42

"ASKF" <nospam@askf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Han gav ofte høje karakterer til film han egentligt ikke brød sig om,
> fordi han vidste at det var en god film inden for sin genre.

Vi savner dig Ole kom tilbage til os....hvorfor forlod du os??? hvorfor?

Fra : Konrad

Dato : 10-11-04 12:41

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote in message

> Synes hverken han giver for gode eller for dårlige, kan bare ikke finde
> noget system i hans anmeldelser, nogle gange synes jeg han giver for gode
> karakterer, andre gange for dårlige, sjældent er jeg enig.

OK - *så* mange gange har jeg heller ikke set det, for jeg bryder mig ganske
enkelt ikke om stilen eller de vurderinger der har været indtil nu, sådan
overordnet set. Så foretrækker jeg Filmkronikken på SVT...

>Ole tilgengæld
> ham vidste man sgu hvor man havde

Enig! Det var altid spændende når han proklamerede : "Og nu skal vi over til
et mesterværk!"