udregning af diameter ?
Fra : Peter

Dato : 07-11-04 10:10

Hejsa
Det er vist ved at være for længe siden jeg gik i skole, for jeg ka ikke
umiddelbart finde ud af hvordan jeg udregner diameter.
Jeg ska have fundet ud af hvad 25 cm. i omkreds bliver i diameter, men har
fundet i mine papirer, ud af hvordan jeg gør det omvendte, men ka ikke lige
overskue at vende den om så jeg er sikker på det bliver rigtigt

Håber her er en der lige vil hjælpe mig.

Mvh
Peter

Fra : Kathrine Margrethe N~

Dato : 08-11-04 10:41

Fra : Peter

Dato : 07-11-04 12:03

1000 tak for hjælpen
Ja det er rigtigt, det er en cirkel jeg tænker på.
Så jeg har fået resultatet på diameter til 7.956 cm.

Mvh
PeterM.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 08-11-04 20:43

In news:1vddsgeruzphk.14j07o1ah41le.dlg@40tude.net,
Peter <lpm@remove.it.dk> wrote:
> 1000 tak for hjælpen
> Ja det er rigtigt, det er en cirkel jeg tænker på.
> Så jeg har fået resultatet på diameter til 7.956 cm.

Det er næsten rigtigt.. 7,958 cm (hvis du benytter 3 decimaler)

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg