MS Windows
briani 27239
XP: visning af PDF-filer vha. IE-plugin
Fra : Steen

Dato : 08-11-04 09:50

Først installerede jeg Acrobat Reader 6.0, hvorefter AR60 startede op, både
når jeg dobbeltklikkede på en pdf-fil og når jeg klikkede på en pdf-fil i
IE, og pluginnet startede op.

Så installerede jeg Adobe Acrobat 5.0, som overtog det hele.

Det irriterede mig, så jeg valgte, at når jeg dobbeltklikker på en fil, så
skal den åbne AR60. Det gør den også, men når jeg klikker på en pdf-fil i
IE, er det stadig AA50 der starter!

Hvordan laver jeg om på det?

/steen

Fra : Martin [5220]

Dato : 09-11-04 14:49

>men når jeg klikker på en pdf-fil i IE, er det stadig AA50 der starter!
>Hvordan laver jeg om på det?

I indstillinger/preferences i acrobat kan du vælge "display pdf in
browser" - slå fluebenet fra.

/Martin

Fra : Steen

Dato : 17-11-04 10:22

Martin [5220] wrote:

> I indstillinger/preferences i acrobat kan du vælge "display pdf in
> browser" - slå fluebenet fra.

Ja - det har jeg gjort, men det bevirker bare, at den starter en selvstændig
Acrobat op.

/steen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-11-04 10:59

"Steen" <virker@ikke.invalid> writes:

> Hvordan laver jeg om på det?

Har du prøvet at geninstallere Acrobat Reader 6.0?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Steen

Dato : 17-11-04 11:41

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Har du prøvet at geninstallere Acrobat Reader 6.0?

Ja. Så røg alle filassociationer til pdf-filer. Jeg har så manuelt været
inde i Explorer > Tools > Folder options > File types og retablere pdf,
vælge ikon, samt at den skal åbne i Reader. Det virker fint, når jeg
dobbeltklikker på en pdf i stifinder, men ikke når jeg klikker på et link
til en pdf-fil i IE. Så får jeg bare en popup, hvor der står "Could not find
Adobe Acrobat", og så sker der ikke mere.

Og den skal ikke engang åbne i Acrobat, men i Adobe Reader!

/steen

Fra : Steen

Dato : 30-11-04 13:00

Steen wrote:

> Ja. Så røg alle filassociationer til pdf-filer. Jeg har så manuelt

Jeg har nu løst problemet. Det viser sig, at det fra Adobes side ikke er
muligt at have både Adobe Acrobat og Adobe Reader installeret på samme tid -
de modarbejder simpelthen hinanden med overlæg.

Jeg har nu afinstalleret Adobe Acrobat, og alt fungerer igen.

Mvh Steen

Fra : Palle

Dato : 30-11-04 16:34

"Steen" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
tid -
> de modarbejder simpelthen hinanden med overlæg.
>
> Jeg har nu afinstalleret Adobe Acrobat, og alt fungerer igen.

Det var sjovt. For på min WXP-SP2 kører begge -en engelsk Acrobat og en
dansk Reader... (begge version 5).

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 30-11-04 18:53

"Palle" <hother.papgaard@liam.dz> skrev i en meddelelse

> "Steen" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> tid -

> Det var sjovt. For på min WXP-SP2 kører begge -en engelsk Acrobat og en
> dansk Reader... (begge version 5).

Ja også her så du må ikke engang hviske at de ikke kan lide hinanden, vil
ikke have fejl - tror nu det var noget andet der generede dig.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen