Ford Focus 1,8 TD Ambiente st.car ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-11-04 09:10

Hej NG.

Er der nogen der kender til denne bil: Ford Focus 1,8 TD Ambiente st.car ?

Hvilken generation er motoren ?
Er den lige så moderne som HDi og TDI ?
Hvordan er kvaliteten ellers på Ford Focus ?

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Peter

Dato : 08-11-04 09:26

> Hej NG.
>
> Er der nogen der kender til denne bil: Ford Focus 1,8 TD Ambiente st.car ?
>
> Hvilken generation er motoren ?

Gammel.

> Er den lige så moderne som HDi og TDI ?

Nix - er præ-HDi-tiden og svarer til en gammel diesel. Glem den!

> Hvordan er kvaliteten ellers på Ford Focus ?

Den skulle jo efter sigende være ganske god.

/Peter

Fra : ct

Dato : 08-11-04 14:12

> Nix - er præ-HDi-tiden og svarer til en gammel diesel. Glem den!

Yep, se efter TDCI logoet istedet.....

Fra : Peter

Dato : 08-11-04 14:34

"ct" <claus@fjern-kjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse

> Yep, se efter TDCI logoet istedet.....

Og det er faktisk ikke nok. De første TDCI'ere fra Ford er angiveligt heller
ikke noget at råbe hurra for. Først de seneste udgaver er rigtig gode. Bl.a.
den i C-Max og de nyeste Mondeo'r.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Frederik

Dato : 08-11-04 20:51

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
> [...]
> the questioners the question they've been questioning.
> -- George W. Bush, Austin, Texas, Jan. 8, 2001

Havde sådan en som alm. 5d.

Motoren er ikke så kultiveret som de nye. De hedder hos Ford TDCI.

Mener data er 90 hk ca. 200 nm.

Min gik ca. 20 km/l i snit.

Det eneste er som sagt, at den lyder som en diesel gør (gjorde?). Ellers har
jeg kun godt at sige om bilen. Endvidere bemærkes lyden kun lidt på lande-
og motorvej.

Mvh.

Frederik

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-11-04 08:25

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> wrote in message

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> Hej
>
> Havde sådan en som alm. 5d.

Hvornår var den fra ?

> Motoren er ikke så kultiveret som de nye. De hedder hos Ford TDCI.

Jeg tror ikke den model jeg spurgte på er en TDCi, kun en TD.

> Mener data er 90 hk ca. 200 nm.
>
> Min gik ca. 20 km/l i snit.

Var din en TDCi ?

Fra : Frederik

Dato : 09-11-04 10:34

> [...]
> the questioners the question they've been questioning.
> -- George W. Bush, Austin, Texas, Jan. 8, 2001

Det var en 99/00 tror jeg nok. Det var en TD.

Som sagt var jeg meget glad for den. De 20 km/l er husket udfra, at jeg
fyldte på når den nærmede sig 1000 km., jeg mener tanken holdt 50 liter.

Det eneste minus er, at den altså lød som en diesel ved lavere hastigheder.
I dag ville jeg nok undersøge en nyere TDCI 1,8 115 hk. Men jeg ved ikke,
hvad prisforskellen er...

Jeg havde ingen problemer med den.

Mvh.

Frederik