at finde oplysninger og lidt om kirkebørge~
Fra : Finn Rune Jensen

Dato : 08-11-04 00:30

Når man nu ikke kan finde personer fra FT i kirkebøgerne, hvor er det så
godt at søge?, f.eks. hvis man har mistanke om at de er jøder. I dette
tilfællede er det en Gross familie fra Fredericia.

Nu kan jeg se at der har været meget snak om OA og deres begræninger - men
vi er vel en del som har downloaded hele kirkebøger med det udmærkede
program EZGET - kunne vi ikke hjælpe hinanden lidt med at udveksle vores
downloads f.eks. ved at sende en tom CD-rom med frankeret retur kuvert? -
det kræver jo så bare at der er en som vil stille en side til rådighed på
nettet om hvem der har hvad - nu er jeg sømand og er væk i længere perioder
så jeg er nok ikke det bedste bud til, at stille en side til rådighed.

Med venlig hilsen

Finn Rune Jensen

www.finnrune.dk

Fra : Heinrich Frausing

Dato : 08-11-04 01:20

> [...]
> nettet om hvem der har hvad - nu er jeg sømand og er væk i længere
> perioder så jeg er nok ikke det bedste bud til, at stille en side til

Jeg vil da godt starte, jeg har lidt folketællinger:

Viborg, Hids Herred, Lemming Sogn ( 1787, 1801, 1840, 1855 og 1860 )

Viborg, Lysgaard Herred, Grønbæk Sogn ( 1787, 1801, 1840, 1855 og 1860 )

Viborg, Lysgaard Herred, Hinge Sogn ( 1855 og 1860 )

Hvis der er nogen som kan bruge dem så vil jeg sende eller lægge dem
tilgængelig på min FTP server.

Da disse oplysninger er "frit" tilgængelige på AO så kan der vel ikke være
noget galt i at udveksle dem ?
og hvad med dem som har indtastet FT og kirkebøger, dem er der også en del
af, det kan også være rart hvis de vil være med. ?

Hilsen Heinrich Frausing

http://www.frausing.optimus.dk/

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 09-11-04 20:14

Scripsit Heinrich Frausing:

> Viborg, Lysgaard Herred, Grønbæk Sogn ( 1787, 1801, 1840, 1855 og 1860 )
>
> Viborg, Lysgaard Herred, Hinge Sogn ( 1855 og 1860 )

Skal det forstås derhen at Lysgaard Herred er tilgængelig på AO ???

Det var de ikke sidst jeg kiggede, men det var i de gode gamle
adgangskodefri dage ....

Lars Erik Bryld

Fra : Heinrich Frausing

Dato : 09-11-04 23:31

> Skal det forstås derhen at Lysgaard Herred er tilgængelig på AO ???
>
> Det var de ikke sidst jeg kiggede, men det var i de gode gamle
> adgangskodefri dage ....

Jeg hentede dem lige inden der kom adgangskode på.

Hilsen

Heinrich

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 10-11-04 13:15

"Heinrich Frausing" <frausing@fjernpostsyv.teledotdk> skrev:
Tue, 9 Nov 2004 23:31:14 +0100 i dk.videnskab.historie.genealogi
>Jeg hentede dem lige inden der kom adgangskode på.

I dag er den ikke til rådighed og listen over tilgængeliggørelse
siger den kommer i November.
Jeg er meget interesseret i Sjørslev sogn fra 1744-1754, har du
de sider?

Skriv gerne privat, erstat 'invalid' med dk

Erik Helmer Nielsen

Fra : Rikke Fjordbak Ravn

Dato : 10-11-04 14:54

"Erik Helmer Nielsen" <ehelmer@boerne.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg er meget interesseret i Sjørslev sogn fra 1744-1754, har du
> de sider?
>
> Skriv gerne privat, erstat 'invalid' med dk

Jeg tror det er folketællinger Heinrich hentede og ikke kirkebøgerne, de er
nemlig ikke online på AO endnu for Lysgaard Herred, jeg venter selv spændt
på at få lov til at se nærmere på Sjørslev sogn

mvh
Rikke F. Ravn

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 10-11-04 17:06

Scripsit Rikke Fjordbak Ravn:

> [...]
> kirkebøgerne, de er nemlig ikke online på AO endnu for Lysgaard
> Herred, jeg venter selv spændt på at få lov til at se nærmere på

Jep - jeg læste desværre også mine egne forhåbninger ind i hans i
øvrigt helt umisforståelige udmelding. Jeg tænker næsten aldrig på
AO's folketællinger fordi de i forhold til kirkebøgerne er:

1) næsten totalt ulæselige
2) hårrejsende ufuldstændige i og med de ikke medtager Sønderjylland

Lars Erik Bryld

Fra : Bodil Madsen

Dato : 08-11-04 13:19

En mulighed er at søge i de mosaiske kirkebøger. Så vidt jeg husker
opbevares de i byarkiver på landsarkiverne, i hvert tilfælde i København.
Med venlig hilsen
Bodil Madsen