Arkiv Lögumkloster, Sönderjylland
Fra : Bengt Boysen

Dato : 08-11-04 00:03

Hej. Finns det någon vänlig själ som kan undersöka om det finns någon
Jakob Boysen, född 1914-08-06 i Lögumkloster? Hans mor hette Marie
Mikkelsen.
Eventuellt är Jakob inskriven som Mikkelsen.
Marie Mikkelsen gifte sig senare till Boysen.

Fra : Svend Aage Mikkelsen

Dato : 09-11-04 22:50

Hej Bengt

Noget gået galt med dine oplysninger.
Jakob er rigtig nok født 6. august 1914, døbt 25. oktober 1914, men moderen
er i kirkebogen nævnt som Anna Sophie Boysen i Løgumkloster. Ingen far
opgivet. Faddere: Hans ?? Festesen, Kokhave, Gråsten. Christian Boysen i
Ellum. Caroline Boysen i Løgumkloster og for nr. 1 Jakob Boysen i
Løgumkloster.

I personregistret står hun også som Anna Sophie Boysen, syerske i Draved.
Jakob er født kl. 14.

mvh
Svend Aage
6200

Fra : Bengt Boysen

Dato : 09-11-04 23:33

Mange tak Svend Aage!! Har du virkelig vaeret over til Lögumkloster for at
finde ud af det her på mine vegne? Jeg er overvaeldiget!

Det här blir bara mer mystiskt ju mer man hittar, detta är minst sagt
underliga uppgifter, men intressanta!! Fann du kanske något om Annas ålder?

Historien jag har hört är att "Marie Mikkelsen" skulle vara Jakobs mor, MEN
på grund av att hon inte var gift och på grund av hennes unga ålder skulle
"Maries" mor ha erkänt Jakob som sin son och "Marie" antog identitet som
Jakobs storasyster.
Kan det vara så att Anna Sophie är Jakobs mor och Marie Mikkelsen hans
mormor, eller omvänt?
Du skriver Hans ? Festesen, Christian Boysen, och Caroline Boysen, vilka är
det, Jakobs gudfars och gudmors namn?

Igen, mange tak, Svend Aage.
mvh Bengt Boysen
Arlöv, norr om Malmö, Sverige