"3" simkort til "aldmindelig" mobil?
Fra : Mr bob

Dato : 07-11-04 22:41

Jeg har abbo igennem firmaet på 3, men er simpelthen blevet så Fu***** træt
af de lortemobiler. og nu gider jeg dem ikke mere. Men da firmaet er bundet
i lang tid, og jeg skal bruge det nummer kan jeg ikke bare oprette et nyt
abbo....

Så mit spørgsmål er nu: Kan ALLE nye telefoner køre med de simkort som 3
bruger?

Jeg har tænkt mig at købe en Siemens S65!

når jeg så skifter til en telefon som ikke kører umts, hvilket net kører jeg
så på? tdk?

Nogen der har nogle erfaringer med at køre med anden telefon end 3's, altså
med et 3 simkort i?

Al erfaring er velkommen!

på forhånd tak
Jackie

Fra : Michael Jensen

Dato : 08-11-04 00:33

"Mr bob" <privat@FJERNDETTEkc-frugt.dk> skrev i en meddelelse
> Så mit spørgsmål er nu: Kan ALLE nye telefoner køre med de simkort som 3
> bruger?

Nej! Det kan kun bruges i 3 telefoner.

Fra : Mr bob

Dato : 08-11-04 10:55

"Michael Jensen" <mij@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> "Mr bob" <privat@FJERNDETTEkc-frugt.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Nej! Det kan kun bruges i 3 telefoner.

Altså jeg VED at der er nogle telefoner der kan!!!

Fra : Michael Jensen

Dato : 08-11-04 23:12

> Altså jeg VED at der er nogle telefoner der kan!!!

Kun hvis du har et af de gamle 3 kort. De nye kan ikke gå i en almindelig 2G
mobiltelefon!

Fra : Insight Data

Dato : 08-11-04 09:41

Langt de fleste nye 2G telefoner kan køre med et 3-kort. Du vil da altid
roame på TDC. Selv lidt ældre telefoner kan bruge et 3-kort. Det kræver da
oftest at du får opdateret din telefon til nyeste firmware hvor "3" er
inderholdt i operatørlisten. Telefonen skal naturligvis heller ikke være
operatørlåst.
Så hvis du "kun" skal ringe er der sjældent problemer, jeg er dog ikke klar
over hvordan du opsætter en 2G telefon til at bruge GPRS, MMS mv på 3's net.
Hvis du ringer til 3 er der absolut ingen hjælp, men det har du vel erfaret
)
Hvis du køber en Siemens x65 er den oftest låst, men det lille problem kan
jeg eventuelt hjælpe med.
--

Med venlig hilsen / Best regards

Michael Søndergaard, A.M.M.
Insight Elektronik & Data
Benediktsgade 4
DK-5000 Odense C
Tlf : 28 19 15 95

Fra : Mr bob

Dato : 08-11-04 11:11

"Insight Data" <Mail@InsightData.dk> skrev i en meddelelse
> Langt de fleste nye 2G telefoner kan køre med et 3-kort. Du vil da altid
> roame på TDC. Selv lidt ældre telefoner kan bruge et 3-kort.

Det mente jeg også at have hørt..

> [...]
net.
> Hvis du ringer til 3 er der absolut ingen hjælp, men det har du vel

Nej og, det var jo lidt det jeg også var i tvivl om.

> )
> Hvis du køber en Siemens x65 er den oftest låst, men det lille problem kan
> jeg eventuelt hjælpe med.

Ok. men du ved ikke om S65 har 3 i operatørlisten vel?

Mvh Jackie

Fra : N_B_DK

Dato : 08-11-04 14:53

Insight Data wrote:
> jeg er dog ikke klar over hvordan du opsætter en 2G telefon til at bruge
> GPRS, MMS mv på 3's net.

Det gør du ikke, en alm gsm telefon kan slet ikke "se" 3 nettet.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Mr bob

Dato : 08-11-04 15:13

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det gør du ikke, en alm gsm telefon kan slet ikke "se" 3 nettet.

Inde på 3 vidste de ikke noget overhovedet, han kunne ikke rigtigt sige om
hvorvidt gprs virkede på den nye telefon. Men mms og aldmindelig sms virker,
sagde han!

Fra : N_B_DK

Dato : 08-11-04 22:51

Mr bob wrote:
> [...]
>
> Inde på 3 vidste de ikke noget overhovedet, han kunne ikke rigtigt
> sige om hvorvidt gprs virkede på den nye telefon. Men mms og

Ja men det er også services som kører på både GSM 900 og 1800 nettet, du vil
ikke kunne sende eller modatge noget som helst på 3 nettet.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Mr bob

Dato : 09-11-04 00:27

Har valgt bare at skifte nummer. Det var IKKE muligt at bruge de nye 3
simkort i Siemens S65...

Ellers tak for hjælpen drenge

Fra : Michael Jensen

Dato : 08-11-04 23:12

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 22-11-04 14:12

"Insight Data" <Mail@InsightData.dk> wrote in message
> Langt de fleste nye 2G telefoner kan køre med et 3-kort. Du vil da altid

SNIP en masse vrøvl desværre

Det du bilder ham ind her holder ikke usim kortene fra 3 har de sidste mange
mdr været spærret så de ikke kan køre på en 2g 2,5g telefon..

så medmindre du har været 3 kunde længe er der intet at gøre...