MS Windows
briani 27239
Logitech trådløs mus virker ikke unde
Fra : jazz

Dato : 07-11-04 15:10

Jeg har netop købt et logitech cordless desktop express. Det skal bruges
med en win98 plus maskine men vil ikke funge.

Tastaturet virker dog så senderen skulle være OK. JEg har prøvet at
bruge connect knappen på sender og mus, jeg har installeret driverne men
lige meget hjæpler det.

Jeg har haft musen sat til en andet system hvor det virker uden probs.

hvad kan jeg gøre for at få det til at virke ??

Musen er sat til via ps2 stik da der ikke er usb i maskinen.

MVH

Jakob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-11-04 17:50

jazz wrote:

> Musen er sat til via ps2 stik da der ikke er usb i maskinen.

Når det virker, er det så også på PS/2 ?

Jesper G. Poulsen

Fra : jazz

Dato : 07-11-04 16:59

> Når det virker, er det så også på PS/2 ?

Altså keyboardet virker sat til ps/2. Der er ikke usb stik på sættet.
Jeg har afprøvet musen sammen med en anden pc hvor der også er et
logitech trådløst tastatur og her virkede den sammen med det keybards
modtager (godt nok sat i usb stik). HVis jeg sætter en alm logitech
trådmus i ps2 porten fungerer den.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-11-04 00:41

jazz wrote:

> logitech trådløst tastatur og her virkede den sammen med det
> keybards modtager (godt nok sat i usb stik). HVis jeg sætter en alm

Virker den i PS/2?

Jesper G. Poulsen

Fra : jazz

Dato : 08-11-04 09:23

> Virker den i PS/2?

Altså senderen har kun ps2 stik så det virker ikke med ps2, det der var
mit budskab var at selve musen ihvertfald virker sammen med en anden
modtager på en anden maskine, men det kan da være at jeg skal prøve den
anden modtager sammen med win98 maskinen så jeg kan se om fejlen ligger
i modtageren.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : jazz

Dato : 08-11-04 11:03

> Virker den i PS/2?

Har nu testet sættet i en winxp maskine og her virker både mus, tastatur
og modtager gennem ps2 portene, men der er stadig ikke hul igennem til
musen på win98 maskinen......

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-11-04 11:20

jazz wrote:

> Har nu testet sættet i en winxp maskine og her virker både mus,
> tastatur og modtager gennem ps2 portene, men der er stadig ikke hul

Okay...

> igennem til musen på win98 maskinen......

Hvis hardware'n på de to maskiner er stort set ens, så vil jeg sige et
driverproblem.

Jesper G. Poulsen

Fra : jazz

Dato : 09-11-04 10:05

> Hvis hardware'n på de to maskiner er stort set ens, så vil jeg sige et
> driverproblem.

Det er de ikke, det ene (der hvor det virker er en xp 1700), den anden
er en gammel 350 MHz maskine der kører win98.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-11-04 10:29

jazz wrote:

> Det er de ikke, det ene (der hvor det virker er en xp 1700), den
> anden er en gammel 350 MHz maskine der kører win98.

Så er det gamle maskine for gammel. Den understøtter sikkert ikke
wireless-enheder via PS/2. Virker det på en nyere maskine med Win98?

Jesper G. Poulsen