Route66 - Depeche mode
Fra : Rasmus

Dato : 07-11-04 13:01

Hej NG,

Jeg har hørt nummeret Route66 med DM, ret fedt numme syntes jeg. Jeg kan
bare ikke finde ud af hvor det kommer fra.

Er det et de selv har lavet eller er det cover?
nogen der ved lidt om det?

Mvh. Rasmus

Fra : Holst

Dato : 07-11-04 13:17

Rasmus wrote:

> Jeg har hørt nummeret Route66 med DM, ret fedt numme syntes jeg. Jeg kan
> bare ikke finde ud af hvor det kommer fra.
>
> Er det et de selv har lavet eller er det cover?
> nogen der ved lidt om det?

Jeg syntes nok, at jeg havde det stående et sted.

Jeg har det på en "Behind the Wheel" CD single (CD BONG 15), hvor det
umiddelbart findes i en normal version og to remixes. Der står anført
"From the LP, CD & Casette 'Music for the Masses'", men det er nu vist
kun "Behind the Wheel", der er på det album.

"Route 66" er ifølge coveret skrevet af Robert William Troup Jnr.

Længe siden jeg har hørt det. Tror jeg vil sætte den på.

Fra : Rasmus

Dato : 09-11-04 14:52

"Holst" <newsnov04@shelter.dk> skrev

> [...]

>"Route 66" er ifølge coveret skrevet af Robert William Troup Jnr.

>Længe siden jeg har hørt det. Tror jeg vil sætte den på.

Ja gør det, den er fed nok.

Jeg hørte den på 101 videoen.
Man ser også Martin Gore sidde og spille riffet på en guitar uden forstærker
på et tidspunkt. Det lyder mega frækt.

Forresten meget sjovt at man stadig kan købe alle deres singler. Det er da
ikke mange da stadig udgiver 20 år gamle singler.

Mvh Rasmus

Fra : Poul C

Dato : 07-11-04 13:25

Hej Rasmus

"Rasmus" <ra@pelle.røvsnaps.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har hørt nummeret Route66 med DM, ret fedt numme syntes jeg. Jeg kan
> bare ikke finde ud af hvor det kommer fra.

Den "kommer fra": Bobby Troup 16. marts 1946, men er for de fleste nok bedst
kendt i Rolling Stones udgave far slut 60'erne (start 70'erne?)
(Kan nu fås i fremragende SACD kvalitet på "Decembers Children")

> Er det et de selv har lavet eller er det cover?
> nogen der ved lidt om det?

Fremgår vist af ovenstående - hvis det ellers er samme melodi vi taler om

Mvh Poul C

Fra : Poul Erik

Dato : 07-11-04 14:10

On Sun, 7 Nov 2004 13:24:46 +0100, "Poul C" <telfnr@hafnet.dk> wrote:

> [...]
>(Kan nu fås i fremragende SACD kvalitet på "Decembers Children")

>Fremgår vist af ovenstående - hvis det ellers er samme melodi vi taler om

Det burde det være. Det er i hvert fald samme nummer Som "Rolling
Stones" + en masse andre har lavet.

All Music Guide næver 330 indspilninger.

Se eventuelt her:
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&token=&sql=17:1310203

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Rasmus

Dato : 09-11-04 15:01

"Poul Erik" <lindaa@mail.telecykel.dk> skrev

> Det burde det være. Det er i hvert fald samme nummer Som "Rolling
> Stones" + en masse andre har lavet.

Ja det er det også.

> Se eventuelt her:
> http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&token=&sql=17:1310203

Meget godt side. den skal jeg lige huske

Mvh. Rasmus

Fra : Rasmus

Dato : 09-11-04 14:43

"Poul C" <telfnr@hafnet.dk> skrev

> Den "kommer fra": Bobby Troup 16. marts 1946, men er for de fleste nok
> bedst kendt i Rolling Stones udgave far slut 60'erne (start 70'erne?)
> (Kan nu fås i fremragende SACD kvalitet på "Decembers Children")

Ok 1946 det er jo en gammel svend så.

Ikke lige det stærkeste Stones nummer syntes jeg. Men der er faktisk mange
andre fede numre på "Decembers Children" Den plade bliver jeg nok nød til at
have selv. ( Nu de endelig er kommet på cd

Mvh. Rasmus