Alexander (the great)
Fra : Zeki

Dato : 07-11-04 12:19

Fra : David Rasmussen

Dato : 07-11-04 13:58

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 07-11-04 15:21

> /David

Me three!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 08-11-04 14:16

>>> http://alexanderthemovie.warnerbros.com/

Er der nogen der kan minde mig om hvordan jeg gemmer
denne video-fil?

Jeg er af opfattelsen at det ikke kan lade sig gøre,
men der synes altid at være folk der ved hvordan man
skal snørkle den, når nogen spørger...

Jeg kan sagtens lokalisere filen i cachen, men så
længe jeg har QuickTime vinduet åbent, er filen i
brug og kan ikke kopieres. Og i samme øjeblik jeg
lukker vinduet, forsvinder filen fra cachen...

/ Susaavej 5, DK-4700 | you're doing, you're | ^ ^ \
\ Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Jan Richardy

Dato : 08-11-04 17:42

"Thomas Hejl Pilgaard" <lazyjones@tdcspace.dk.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan minde mig om hvordan jeg gemmer
> denne video-fil?

Åbn notesblok/notepad og indsæt følgende linje i et nyt dokument:

<a
href="http://movies.apple.com/movies/wb/alexander/alexander-tlr2_480.mov">højreklik
og gem som her</a>

gem herefter filen whatever.html på dit skrivebord, åbn en internet explorer
og træk filen derover i. Højreklik derefter på linket og vælg "gem
som"/"save as".

I fremtiden går du bare ind i kildekoden på den side som viser
quicktime-traileren og finder stien til filen som ender .mov (brug evt.
søg/search). Denne indsættes så i dit whatever.html i stedet for linket til
alex-traileren (imellem gåseøjnene).

Besværligt, ja, men hvis man virkelig vil have taileren liggende lokalt, er
det måske besværet værd. Og jo, der findes sikkert en nemmere måde, jeg
kender den bare ikke.

--

Mvh. - JanR - http://www.richardy.dk
"No milk! Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer"

Fra : Jan Richardy

Dato : 08-11-04 17:50

ok, det virker så ikke. Hmmm. Linket ER til den rigtige mov-fil, så de må
have fundet en metode til at forhindre filen i at blive hentet ned på.

Sorry .... Æv ....

Fra : Lothario

Dato : 09-11-04 01:17

Den kan findes her (0,7-7,2mb):

http://www.moviemaze.de/media/trailer/1328.html

eller her (3,6-15mb):

http://www.jurassicpunk.com/movies/alexander.shtml

Man plejer at kunne downloade den, hvis man har Quick Time Pro.

Moe

Fra : Bo Warming

Dato : 09-11-04 09:06

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Ny trailer på:
> http://alexanderthemovie.warnerbros.com/
>
> Føj hvor jeg glæder mig!

Har Bush/Islam lært af Alexander d,Store?

Oliver Stone, der nedgjorde Nixon i film(fordi Nizon lukkede Kina ind på
markedet?),

har lavet et ensidigt helteportræt af Kong Philips søn der havde
Hitler-evner og blitz-kriegede Asien til kortvarig overgivelse,

Stone skriver i Politiken d.d. at Bush måske vil blive husket som en
Alexander d.Store, men enguderiernes nedkæmpelse af germanere og
konfuzianere er noget langsigtet og holdbart, der ikke kun har lært af
Alexanders ungdommelige ilterhed, men også af at Romerriget bukkede under
for kristendom på kun 500 år.

Der er ikke noget "Hvad der kommer let, går let" over amerikanernes
verdensherredømme - eller muslimernes 1 mia herredømme. Begge er langsomt og
grundigt opbyggede - ikke en Napoleon, en Attila, en Genghis Khan, en
HannibalBlitzkrieg er ikke nok.

Ikke mange lærer af historien - ævlet om at racister idag er som nazi-tidens
er eksempel på at massemedierne hjernevasker til forkert lærdom.

Tyske hære har altid været mindre elitære end deres modparters - der var
kammeratlige forhold mellem officer og menig, ikke kun under
ørkenræv-Rommel. Måske nazierne lærte lidt ekstra af den karismatiske og
militært demokratiske Alexander, hvis force især var forbedret våbenbrug
(firmeter-lanser) og fasttømrede hærenheder , og at ledere ikke forlangte
næsegrus underkastelse, men selv gik i spidsen.

Skyldfølelse/selvhad med rod i Gl. og Ny Testamente er del af
magt-stabilisering via medier idag.

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-11-04 12:56

Bo Warming wrote:

> Oliver Stone, der nedgjorde Nixon i film(fordi Nizon lukkede Kina ind på
> markedet?),

Det gjorde han jo faktisk ikke, Bo. Se filmen igen. Det fine ved hans
Nixon-film, givet Stones sandsynlige politiske ståsted, er at han tegner
et ret nuanceret billede af manden. Han gør ham ikke til en ren skurk.

/David

Fra : Bo Warming

Dato : 10-11-04 08:50

> Det gjorde han jo faktisk ikke, Bo. Se filmen igen. Det fine ved hans
> Nixon-film, givet Stones sandsynlige politiske ståsted, er at han tegner
> et ret nuanceret billede af manden. Han gør ham ikke til en ren skurk.

Ved sin Kinapolitik var Nixon den mest geniale og gavnlige nytænker og
kursvender af århundredets amerikanske præsidenter

Ved at bøje sig for det fortegnede journalist-billede af
Watergate-bagatellen som værre end hvad var dagligdag under alle andre
præsidenter, er Oliver Stone en ynkelig medløber, hvis film vil blive glemt
snart

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-11-04 09:09

Bo Warming wrote:

> Ved sin Kinapolitik var Nixon den mest geniale og gavnlige nytænker og
> kursvender af århundredets amerikanske præsidenter

Svar nu for helvede på det jeg skriver, i stedet for at ændre emnet! Du
er jo så dygtig en debatør, så kan du vel svare på det jeg skriver.

> [...]
> præsidenter, er Oliver Stone en ynkelig medløber, hvis film vil blive glemt

Du kan tilsyneladende ikke huske filmen. Oliver Stone er alt andet end
en medløber i med den film.

Og så har du, ligesom du beskylder alle andre end dig selv for, et
fortegnet billede af Nixon. Har du nogen sinde taget fejl, Bo? Og
indrømmet det? Overfor dig selv? Du med dit enorme klarsyn.

/David

Fra : Bo Warming

Dato : 10-11-04 10:14

> Svar nu for helvede på det jeg skriver, i stedet for at ændre emnet! Du
> er jo så dygtig en debatør, så kan du vel svare på det jeg skriver.

Du roser Nixonfilmen for fine psykologiske detaljer.
Jeg er enig, men det er skift af emne fra din side, for det var helt andre
ting jeg kom ind på i min behandling af den ny Stone-film.

Jeg ser det som en katastrofal fejl ved Stones Nixon-film at genialiteten
hos Nixon og hans trailblazer mod ikke berøres.
Stone laver meget godt, men han er tilsyneladende i spændetrøje og får
bestillingsjob han må godtage - dvs han er propagandist.

Anthony Hopkins var fremragende og man lærte meget nyt og meget var
overbevisende - men det er som en film om Stauning der kun ser på hans
samarbejds- og ikke på hans fordelings-politik. Altså fortider det største
ved manden. Eller en film om Glistrup der kun ser på hans udvisningspolitik
og ikke på hans BNP-forbedrende skattepolitik

Fra : Bo Warming

Dato : 11-11-04 10:03

> [...]
> fortegnet billede af Nixon. Har du nogen sinde taget fejl, Bo? Og
> indrømmet det? Overfor dig selv? Du med dit enorme klarsyn.

" Watergate er værre end en forbrydelse - det var en
bommert". Richard M. Nixon