Et sted !
Fra : nordahl

Dato : 07-11-04 11:03

Med stor fare for at blive sablet ned med det samme, prøver jeg nu
alligevel.
Jeg har nu fulgt med i gruppen i gennem flere år snart, men så vidt
jeg kan forstå skal man være yderst forsigtig med hvad man siger
(skriver).
Jeg mener at der bliver stillet mange relevante spørgsmål, og ditto
svar, hvorfor så være sure på hinanden - (det skal lige siges at jeg
er "lidt" sur / båden står på land).
Da jeg ikke rigtig ved om dette havner i den rigtige gruppe , tager
jeg chancen
Med håb om at kunne deltage konstruktivt i div. spørgsmål / svar,
sendes dette.
Kig ud af vinduet SOLEN skinner.
(Har haft egen båd i ca 13 år, nuværende skib MASCOT 28, ((((Den
bedste der findes))))) (mener jeg).
Kan i nu have en fortsat god weekend.
M.V Per Nordahl "THULFEN"

Fra : Preben Christensen

Dato : 07-11-04 12:37

Hej

Så vidt jeg kan se er dette en fritidsgruppe hvor man kan debatere.
Så i lige måde "suresen" jeg er også "sur" (båd på land) det er ikke fordi
man
har fået sejlet for meget i år (Fik først båd i uge 32 SUUUUK)
bedre vejr næste år kan umuligt undgåes
Fortsat god weekend

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-11-04 15:53

Preben Christensen skriblede og skrablede følgende:

> Så i lige måde "suresen" jeg er også "sur" (båd på land) det er ikke
> fordi man
> har fået sejlet for meget i år (Fik først båd i uge 32 SUUUUK)
> bedre vejr næste år kan umuligt undgåes

Hvorfor være sur over det?

Dels er det ikke vinter endnu, og dels kan "man" da snildt sejle om
vinteren. De sidste par år har vi da ikke haft en vinter, som var slem og
som i store træk umuliggjorde sejlads...

Det rigtige tøj, og man kan sagtens sejle om "vinteren"

Det er kun et spørgsmål om bekvemmelighed (og lidt om sikkerhed)...

Claus

Fra : Hans Olsen

Dato : 07-11-04 17:15

> [...]
> vinteren. De sidste par år har vi da ikke haft en vinter, som var slem og
> som i store træk umuliggjorde sejlads...
Claus - hvis du lige læste indlægget en gang mere, inden
du begyndte at skrible og skrable, så havde du bemærket
at Preben havde taget båden på land.
Det kunne jo være noget der skal laves / udbedres eller udskiftes, og
det derfor var en nødvendighed at båden skal på land, og Preben
derfor ikke kan deltage i vintersejlads.
Hilsen
Hans Olsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-11-04 13:50

Hans Olsen skriblede og skrablede følgende:

Og?

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 07-11-04 19:50

Enig. November er en god måned at sejle i. Jeg var ude sidste tirsdag
eftermiddag (ja, ok, det var vist så oktober) og det var den *fedeste* tur i
dejligt "højt" efterårsvejre med sol, blå himmel og passende vind.

Jeg ville foretrække at tage båden op i december. Den eneste grund til jeg
tage min båd op "allerede" i november er, at havnefogeden lukker for vand og
strøm den 1. december og det er besværligt at "rende med spande" når bunden
skal vaskes af.

Hvis I er "sure" så er det fordi I ikke var i havnen i dag. Uanset om båden
er i vandet (som min) eller på land, så var det da helt umuligt at blive i
dårligt humør i dag....

Bjarke

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-11-04 15:47

nordahl skriblede og skrablede følgende:

> [...]
> Jeg har nu fulgt med i gruppen i gennem flere år snart, men så vidt
> jeg kan forstå skal man være yderst forsigtig med hvad man siger

Normalt bliver man ikke sablet ned, men det er vel forståeligt, at man
respondere i samme ånd som de svar man får.

Der er intet problem i at debattere i denne gruppe, men enkelte på usenettet
synes bare ikke, at det er umagen værd at følge de regler, man nu engang er
blevet enige om i tidernes morgen, og som man dybest set er bundet af, når
man tager sin Internetforbindelse i brug.

Det er vi nogen, som bliver sure af..

> Jeg mener at der bliver stillet mange relevante spørgsmål, og ditto
> svar, hvorfor så være sure på hinanden - (det skal lige siges at jeg
> er "lidt" sur / båden står på land).

Enig, men det er jo de urelevante spørgsmål, som giver anledning til sure
opstød.

Det er ikke særlig svært at finde ud af, hvordan man sætter sig ind i brugen
af nyhedsgrupperne..

> Da jeg ikke rigtig ved om dette havner i den rigtige gruppe , tager
> jeg chancen
> Med håb om at kunne deltage konstruktivt i div. spørgsmål / svar,
> sendes dette.

Kan du ikke selv set, at der er noget helt galt i ovenstående udsagn?

Gruppen hedder fritid.sejlads og er til debat af både og sejlads. Du har
efter eget udsagn fuldt med i flere år, så du burde da være gammel nok i
gårde til at vide, at dette *IKKE* er stedet til at starte en debat om
net-etik osv?

Du har bemærket, at folk er sure, så du kan heller ikke have undgået at
bemærke alle henstillingerne til de relevante grupper?

Så hvorfor gør du det egentligt?

Dit indlæg har jo intet med både eller sejlads at gøre, så det hører
retteligt hjemme i news:dk.admin.netikette

Hvis du ikke efter flere år kender grupperne og deres brug, så kan du læse
mere her: www.usenet.dk - der er alt om netiketten og alt om gruppernes
fundats.

Lad nu være med at sige, du bliver sablet ned, for det gør du ikke. Men du
vælger at starte en debat som er helt off-topic og du får blot et kort og
præcist svar på dit indlæg.

Jeg synes i øvrigt, at det er lidt tankevækkende, at du som *første* sætning
i dit indlæg halv-provokerer med at gå i offensiven og bruge ord som
"nedsabling", når man tager i betragtning, at dit indlæg ikke hører hjemme
her i gruppen......

Det kan jo meget nemt tolkes som en unødvendig provokation.....

Kunne man tænke sig, at det kunne være årsagen til, at "nogen" bliver sure?

Jeg vil da gerne debattere dine synspunkter med dig, men de er *IKKE*
relevante her i gruppen..

Jeg sætter FUT (Follow UpTo) til dk.admin.netikette, hvilket betyder, at
svar på dette indlæg havner i denne gruppe.

Claus

Fra : Steffen Skov

Dato : 07-11-04 18:04

"nordahl" <nordahl@image.dk> skrev i en meddelelse

> Kig ud af vinduet SOLEN skinner.

Hvorfor stå bag et vindue for at kigge på solen. Man ser den fra cockpittet
i sin båd, som absolut ikke er på land. Hvad fanden skal den lave der, andet
end at blive renset i bunden (altså båden).

> (Har haft egen båd i ca 13 år, nuværende skib MASCOT 28

Til lykke med det!

> Kan i nu have en fortsat god weekend.

Jow tak. Jeg er lige landet efter en fremragende weekend på søen. Dejligt
vejr men pisse koldt - sådan er det jo set fra den rigtige side af vinduet.

> M.V Per Nordahl "THULFEN"

God jul og vintersejlads
Steffen

Fra : hansi. Der forøvrigt~

Dato : 07-11-04 18:38

Straks skal Geden være belærende

Fra : Preben Christensen

Dato : 07-11-04 19:01

Hej

JA korrekt jeg har fået båden på land, frostsikret motoren og konstateret en
lang utæthed
i træskroget (pis derfor blev hun ved med at tage vand ind) jeg fyldte vand
i hende for at se hvor slemt det var.
Det er ca 20cm det er galt med så hun skal helt afrenses for at se om jeg
kan reparere hende hun er klinkbygget
så jeg skal gå naglerne igennem på dette sted, ligeledes skal hun have nyt
"sidedæk" da det ikke er lavet i korrekt matriale
det skal laves i enten fyrtræ eller vandfast bådfiner, men det bliver ikke
lige nu da jeg også lige er flyttet.
Men ak kommer tid kommer råd kede sig skal man ihvertilfælde ikke.

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-11-04 13:56

> [...]

> i træskroget (pis derfor blev hun ved med at tage vand ind) jeg
> fyldte vand i hende for at se hvor slemt det var.

Har den fået tid nok til at "sætte" sig?

Evt. kan du sætte nogle gennemgående skruer (rustfriA4) i det stykke, men
ikke alt for tæt. Sørg også for, at de sider på træet, der skal ligge tæt,
er fuldstændig rene. Der må ikke være noget imellem, så kan træet ikke lukke
sig.

Men pas på med at komme for meget vand i en klinkbygget båd. Står det længe
nok, så skal det nok også finde ud, fordi det trykker klinkerne fra
hinanden..

Claus

Fra : Preben Christensen

Dato : 08-11-04 22:53

Hej Claus

Claus skrev
> [...]
> ikke alt for tæt. Sørg også for, at de sider på træet, der skal ligge tæt,
> er fuldstændig rene. Der må ikke være noget imellem, så kan træet ikke

Det vil jeg prøve at gøre jeg skal bare lige have renset det
"vidundermiddel" ud som den forrige ejer har puttet ind
imellem træet det er desværre lidt af en fusker der har haft den båd
tidligere. "SUK"
Hvor meget tror du brædderne overlapper hinanden sådan cirka??

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-11-04 17:52

> [...]

> "vidundermiddel" ud som den forrige ejer har puttet ind
> imellem træet det er desværre lidt af en fusker der har haft den båd

Ja, det er der, det går galt med diversugemasse og andre sjove ting..

> Hvor meget tror du brædderne overlapper hinanden sådan cirka??

Det er forskelligt fra båd til båd. Men et sted mellem 15-30 m.m. Det er
helt afhængigt af både træet, konstruktøren og bådbyggeren

Men husk, at sætter du skruer i, så skal der propper foran.

Claus

Fra : sode

Dato : 07-11-04 18:55

Hej.
Brug din tid et andet sted eller fortsæt som hidtil. CT som tiltider har
nogle guldkorn, skal nok
finde et eller andet at brokke sig over i dine indlæg
Som oftest må han svare 2 gange, enten fordi han ikke forstår et indlæg
eller først skal ha' sat fut under damptrumlen, undskyld, det må være
damplokomotivet
for han ka' godt li' at futte.

VH/Sode

Fra : Torben Bach

Dato : 07-11-04 22:18

In news:f6d549e8.0411070203.2808bf6c@posting.google.com,
nordahl <nordahl@image.dk> skrev:
> Kig ud af vinduet SOLEN skinner.
> Kan i nu have en fortsat god weekend.
> M.V Per Nordahl "THULFEN"

Tak skal du have.
Båden kom på land i går. Herligt solskin og rart at se, at bundmalingen, der
blev påført i marts har virket. Kun en lille dynge muslinger på foran på
kølen, hvor båden har stået på klodser og derfor ikke blev behandlet netop
det sted - alt andet kunne klares med lidt afvaskning, og båden står nu klar
til et enkelt lag bundmaling, inden den skal i baljen igen.
Selvom det kan gnave lidt, at klimaet gør, at sejlersæsonen ikke er længere,
så kan skal vi ikke glemme, at pr. ca. 20. december går vi mod lysere tider
og en ny sæson i møde. Tiden går hurtigere end godt er.
Måske skulle vi tage lystfiskernes ordsprog til os og omforme det til noget
i retning af: "Den tid der i livet blev brugt til at sejle, bliver ikke
fratrukket den samlede livslængde" - eller noget i den retning!
I dag fik jeg tømt båden for div. løsører og elektroniske instrumenter og
har netop tømt traileren herhjemme og kan kun glæde mig til den dag, hvor
det hele skal efterses og gøres klar til skuden igen skal i vandet.

Med hensyn til meningsudvekslinger, så kan herv. gruppe i dk.fritid.sejlads
helt sikkert tage ved lære af dk.fritid.motorcykel, hvor jeg sjældent har
set nogen FUTTE til andre grupper. Den gruppe syder af fælles interesse og
dermed tolerance for næste hvad som helst - alt i alt en flok mennesker, der
brænder for deres interesse, og intet indlæg betragtes som ligegyldigt eller
irriterende. Er det feks. et emne, der ikke har den store interesse, kommer
der heller ikke respons - heller ikke, hvis det er OT. I modsat fald krydres
et indlæg med sammenfaldende begejstring over dette eller hint, udover at
der altid er hjælp at hente, hvis man har det ene eller andet problem, der
vedrører motorcykler.

Mvh
Torben

Fra : Hans Olsen

Dato : 07-11-04 23:05

"Torben Bach" <tsbach_fjern@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der altid er hjælp at hente, hvis man har det ene eller andet problem, der
Hej
Da jeg selv har MC, læser jeg også i den ovennævnte NG.
Ofte når jeg læser her i NG, tænker jeg netop på MC NG, der
hersker en sammenhold og tolerance uden lige, ufattelig stor
tolerance.
Jeg kan heller ikke forstå alt det "futteri" - det slider sgutte overhoved
på nogens PC med et lidt OT indlæg, gider man ikke læse det, kan man
jo bare undlade at beskæftige sig med indlægget.
Kunne nogen bare komme med en eneste grund til at et OT indlæg, skulle
ødelægge en PC / udbyders server eller hvad ved jeg, så jeg kunne få
en forståelse af at skulle "futte" - blive sur - ophidset o.s.v
Men jeg fatter det altså ikke.
MVH
Hans Olsen

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 12-11-04 01:01

On Sun, 7 Nov 2004 23:04:36 +0100, "Hans Olsen"
<hoNOSPAM@NOSPAMvejen-net.dk> wrote:

snip
> [...]
>på nogens PC med et lidt OT indlæg, gider man ikke læse det, kan man
>jo bare undlade at beskæftige sig med indlægget.

Hørt, hørt

Også jeg kommer en del i dk.fritid.motorcykel - og flere andre iøvrigt
- og det er slående med den "fjendtlighed" som synes at råde her - i
det mindste i forhold til MC-gruppen...

Peace, please!

Venligst
John

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-11-04 15:39

John Drage Thomsen skriblede og skrablede følgende:

> Også jeg kommer en del i dk.fritid.motorcykel - og flere andre iøvrigt
> - og det er slående med den "fjendtlighed" som synes at råde her - i
> det mindste i forhold til MC-gruppen...
> Peace, please!

Citat:

"Måske lidt bedre end visse selvbestaltede (?) nyhedsgruppe-politifolk"

Med ovenstående udsagn bidrager du selv ganske fint til denne "fjentlighed"!

Man kan ikke både blæse og have mel i munden....

FUT dk.admin.netikette

Claus

Fra : Lars Clement

Dato : 07-11-04 22:49

så er det jo dejligt med en motorbåd på trailer som man putter i efter behov
og vejr !!

Lars Clement

Der sættes " Lars. " foran
Clement@c.dk

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 12-11-04 01:01

On Sun, 7 Nov 2004 22:48:51 +0100, "Lars Clement"
<clement@post9.tele.dk> wrote:

>så er det jo dejligt med en motorbåd på trailer som man putter i efter behov
>og vejr !!

Hej Lars

Har du så også tænkt over situationen med, hvilke havne der
overhovedet har en "rampe", og hvordan de fleste af disse er hoppet
med på vognen om at opkræve nogle uhyrlige gebyrer for at bruge dem.

Jeg synes, det er en stor skændsel!

Venligst
John

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-11-04 15:30

> [...]

> overhovedet har en "rampe", og hvordan de fleste af disse er hoppet
> med på vognen om at opkræve nogle uhyrlige gebyrer for at bruge dem.

Hvorfor skal det være gratis?

Klubberne og havnene har da udgifter med at drive anlægget, så hvorfor skal
de stille anlæg til rådighed for gratister?

Det er da en endnu større skændsel, at der er nogen, som ikke vil være med
til at betale til fælleskabet!

Iøvrigt er der flere havne, som simpelthen tager disse gebyerer for at undgå
så meget trafik. Desværre er der nogle speedbådssejlere, som slet ikke kan
finde ud af at respektere hastigheder i havnen, hvilket er en stor gene for
de faste både i havnen.

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 13-11-04 23:11

Enig. intet er gratis. Hvis der ikke betales er det bare havnens øvrige
gæster der betaler.

Fra : Torben Bach

Dato : 13-11-04 23:40

In news:cn60r0$2l7l$1@news.cybercity.dk,
Bjarke Christensen <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev:
> Enig. intet er gratis. Hvis der ikke betales er det bare havnens
> øvrige gæster der betaler.
>
> Bjarke

Også *majet* enig!
Og os, der betaler for at ligge ved broen og for bådpladsen uden for
sejlsæsonen.

> "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message

Enig Claus
Det er også en torn i øjet for mig. Her, hvor jeg ligger, kan man feks.
betale ca. 550 kr. pr. år for ubegrænset brug af rampen, mens det koster 50
kr. pr. gang, hvis man ikke ønsker årlig betaling. I forhold til, hvad vi
andre betaler, er det jo peanuts at betale 550 kr. pr. år.
De, der ikke betaler, udnytter det faktum, at havnefogeden eller hans
assistenter ikke kan være til stede døgnet rundt!!
Rampen koster et eller andet at bygge og vedligeholde.

Hva´ fa..... gør vi ved det?
--
Husk - at hver morgen er den
første dag i resten af dit liv!

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-11-04 00:13

Torben Bach skriblede og skrablede følgende:

> [...]
> assistenter ikke kan være til stede døgnet rundt!!
> Rampen koster et eller andet at bygge og vedligeholde.

Det er jo ikke fastliggerens problem, derfor de høje priser.

De folk, som har valgt ikke at have en fast havneplads, må selv løse deres
problemer. Eksempelvis kunne de jo starte deres egen forening eller evt
melde sig ind i Dansk Tursejler Forening og så lave en afdeling, som
tilgodeser deres behov.

På den måde kan deltage i fælleskabet og samtidig være med til at betale et
symbolsk beløb, og dermed have adgang til landets slæbesteder..

Men problemet er nok, at der er mange trailersejlere som ikke har lyst til
at betale overhovedet

Claus

Fra : Bent Frederiksen

Dato : 15-11-04 18:58

Torben Bach wrote:

> [...]
> assistenter ikke kan være til stede døgnet rundt!!
> Rampen koster et eller andet at bygge og vedligeholde.

Lukker rampen og laver kaj til gæstepladser.
Så er der parkeringsplads til vi andre den dag der er godt vejr De fylder
meget på pladserne når der er bådtrailer på bilen.De kan jo bare købe en 4
hjulstrækker og søsætte på stranden for alt det de sparer i havneafgift.

---

Fra : nordahl

Dato : 08-11-04 12:00

> M.V Per Nordahl "THULFEN"

Jeg har "fulgt" med i gruppen i flere år, er ikke ensbetydende med at
jeg tidligere har skrevet nogle indlæg.
Jeg undskylder selvfølgelig på det kraftigeste at jeg ikke gjorde det
helt korrekt 1. gang (nu er det 2. gng. jeg nogen sinde har skrevet,
og nok også sidste).
Mit indlæg var nu ellers positivt ment, men jeg skulle have ventet til
jeg kunne alle reglerne vedr. fut, net-etik osv, osv. udenad - så man
ikke støder nogen over tæerne. (Man ser hurtigt hvem der er positiv /
negativ, så nu får jeg ballade).

Preben Ch. - Fik båden i vandet i uge 14 og havde bestilt hæderligt
vejr i sommerferien, 572 SM, men bare rolig jeg HAR bestilt bedre vejr
næste år.
Held og lykke med din nyerhvervelse.

Bjarke Ch. - Du har har helt ret i at der kan være fantastiktske ture
i efteråret, også om vinteren (og i snevejr).
Hos os lukkes der også for vandet m.v., der er bestemte optagningsdage
(efter forudbestilling), og så er der også det med
forsikringsdækningen, bare en lille detalje, men for mig vigtig nok. -
Men ellers lever havnen også om vinteren

Claus. - Som skrevet ovenfor skal jeg aldrig mere gøre noget forkert,
men jeg er ikke lige så vant til det her "inder"net, så, det er muligt
du bliver: citat: "Det er vi nogen, som bliver sure af.." citat slut.
Da det jo som sagt er 1.gng. jeg har skrevet, var jeg ikke helt sikker
på at det havnede det rigtige sted, det gjorde det - men nu ryger jeg
vist i fut-kassen, filter, eller hvad vi nu har, så jeg er udmyg over
for dine henstillinger, så nu skal jeg bare finde den relavante gruppe
(jeg er ikke sikker på at de vil ha Mascotten ovre i MC-gruppen, men
måske er det et forsøg hver). PS. Jeg nævnte "båden/båd" i mit indlæg,
så jeg troede det muligvis var det rigtige sted - MVH. "THULFEN"

Seffen S. - Gir dig ret, husk at have rette brændstof med

hansi.- Jeg var næsten klar over det, det gør ikke så meget, jeg kan
tåle det.
som jeg skrev tidligere, det var positivt ment. Nu bliver jeg nok
meldt et el. andet sted :-/

sode. - Se ovenst. (bliver nok, efter jeg er meldt til søfartsvæsenet,
lagt på rat og ror, til offentlig beskuelse.

Torben B. - Det har du jo lige fået at vide ar sejler sæsonen ikke er
ovre endnu, skam dig
Har for øvrigt, efter overtagelse af "ny" båd, slebet al gl.
bundmaling m.v. af, og startet forfra med 4-6 gng. leightprimer og
efterfølgende VC17.
Det er en fornøjelse kun at skulle bruge ca. 3 timer hvert forår på
bundmaling - og hun er er glat som en barnerø.
Med hensyn til rurer, tager jeg altid u-fortyndet saltsyre (ikke på
metal) lader det sidde lidt og skyller straks af - og vupti ikke flere
rurer.
det er ikke alle der tør gøre det, men har tidligere været beskrevet i
bådnyt (så vidt jeg husker) tro mig det virker - husk egnede handsker
m.v. slå WC-brædtet ned osv.
Dit ordsprogscitat/omformning kan jeg kun tilslutte mig, det er
bl.andet sådan jeg også gør

Hans O. - Det gør jeg heller ikke !

Nå, nu har jeg da i mindste svaret på responsen i mit første indlæg,
jeg er klar over at det er alt for langt, der var stadigvæk flere
taster tilbage, jeg faldt ikke i søvn, jeg er heller ikke sur, jeg kom
heldigvis ikke i klemme i tastasturet, tag det nu for det det er, op
med flaget. MVH "THULFEN"

PPS: Tak "Abelone" m.fl. som har svaret privat, det dejligt og gir en
troen på at ikke alle er gået fra bord, men jeg må give klavs ret i at
det er bedre her, så alle kan læse med.

Tager forbehold for stavefejl, mgl. net.etik, og alt muligt andet, men
det sker formentlig heller ikke mere. MVH. Per Nordahl "THULFEN"
PS: jeg kan desværre ikke se div. indlæg før næste dag, ved ikke
hvorfor (måske fordi jeg ikke har skrevet før i Google, aner det ikke
- men pyt med det, det er ikke så relevant mere, tro det eller lad
være, er stadig i godt humør.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-11-04 14:45

nordahl skriblede og skrablede følgende:

> Jeg undskylder selvfølgelig på det kraftigeste at jeg ikke gjorde det
> helt korrekt 1. gang (nu er det 2. gng. jeg nogen sinde har skrevet,
> og nok også sidste).

Hvis det er din holdning, blot fordi du får et præcist svar i en *offentlig*
debatgruppe, så er det måske godt det samme. Jeg kan godt se, at det er
trist, at der er folk, som siger dig imod.....

> [...]
> vist i fut-kassen, filter, eller hvad vi nu har, så jeg er udmyg over
> for dine henstillinger, så nu skal jeg bare finde den relavante gruppe

Din fornærmede og "offeragtige" attitude er beklagelig, og er et tegn på,
at du ikke forstår usenettet opbygning.

Hvis det er dit første indlæg efter du har fulgt gruppen i *flere* år,
hvorfor i alverden vælger du så at gå i *offensiven* med et dybest set
off-topic indlæg?

Det er det, jeg efterlyser et svar på og ikke andet..

> (jeg er ikke sikker på at de vil ha Mascotten ovre i MC-gruppen, men
> måske er det et forsøg hver). PS. Jeg nævnte "båden/båd" i mit indlæg,
> så jeg troede det muligvis var det rigtige sted - MVH. "THULFEN"

Ja, det er det også, men det er tydeligvis ikke din maskot, der ligger dig
på sinde

Citat
[...]
Citat slut

> som jeg skrev tidligere, det var positivt ment. Nu bliver jeg nok
> meldt et el. andet sted :-/

Der er ingen, der har anfægtet din mening eller den ånd, den blev fremsat i
(bortset fra en uheldig indledning). Det er alene det forum, du har valgt at
debattere din mening i...

Du fik en sober og præcis forklaring, hvor den slags debatteres, og den
vælger du at ignorere, og reagerer endda med at blive småfornærmet?

> [...]
> PS: jeg kan desværre ikke se div. indlæg før næste dag, ved ikke
> hvorfor (måske fordi jeg ikke har skrevet før i Google, aner det ikke

Med den "offeragtige" attitude er linjen og stilen jo også lagt..

FUT dk.admin.netikette

Claus

PS
I øvrigt ang. din nyhedsserver, så er du jo kunde hos Tiscali, og de har en
glimrende nyhedsserver, hvor der normalt ikke er så lang tids forsinkelse på
indlæg. Du er velkommen til at skrive til mig for at få informationer om,
hvordan du sætter din "rigtige" nyhedslæser op til at bruge denne server, så
du slipper for googlegroups og dens begrænsninger!

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 08-11-04 17:23

"ord, ord, ord"

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-11-04 17:57

Bjarke Christensen skriblede og skrablede følgende:

> Der var engang en Dansk digter der skrev de vise ord:
> "ord, ord, ord"

Ja, og nogen magter dem og andre gør det ikke....

Der var også en gang een, der sagde:
The Pen Is Mightier Than The Sword.....

Claus

Fra : sode

Dato : 08-11-04 18:30

> [...]
> jeg kunne alle reglerne vedr. fut, net-etik osv, osv. udenad - så man
> ikke støder nogen over tæerne. (Man ser hurtigt hvem der er positiv /

hej..
Tjaa. så fik CT (homo-brok) jagtet endnu een på porten.
Det må da være et sørgeligt liv den mand har.

VH/Sode

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-11-04 18:00

sode skriblede og skrablede følgende:

> Tjaa. så fik CT (homo-brok) jagtet endnu een på porten.
> Det må da være et sørgeligt liv den mand har.

Det er jo heldigvis ikke dit problem, og desværre for dig, så må du lære at
leve med mit "sørgelige liv". Der er nemlig intet du kan stille op.........

Claus

Fra : sode

Dato : 10-11-04 01:08

> The Pen Is Mightier Than The Sword.....
> Claus

Aha!

Så engelsk skal stå med stort ved hvert et ord.

Lader hermed min sidste posting stå...........
/sode

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-11-04 01:17

sode skriblede og skrablede følgende i mail:

From: "sode" <sode@has.dk>
To: "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk>
Subject: Re: Et sted 2.gang
Date: Wed, 10 Nov 2004 00:40:05 +0100

> [...]

Aha!

Så engelsk skal stå med stort ved hvert et ord.

Lader hermed min sidste posting stå...........

******klip*******

Du behøver ikke at sende flere mail. Din IP og mailadresse er hermed
blokeret på min postserver, så jeg ser dem ikke før de slettes.

Claus

Fra : jetp

Dato : 09-11-04 09:36

> [...]
> jeg kunne alle reglerne vedr. fut, net-etik osv, osv. udenad - så man
> ikke støder nogen over tæerne. (Man ser hurtigt hvem der er positiv /

Ja, man forsøger jo at køre efter reglerne, - da især hvis der er politi i
nærheden. Men sandheden er jo, at man burde kende reglerne - som et minimum,
og man burde vel også køre efter dem til enhver tid Gør man det ikke,
kan man vel ikke forvente at glæde nogen med den adfærd ...

> [...]

> sode. - Se ovenst. (bliver nok, efter jeg er meldt til søfartsvæsenet,
> lagt på rat og ror, til offentlig beskuelse.

Høhø, du er da allerede til offentlig beskuelse ....
Velkommen til overfladen.
Og bedre vejr næste år, tak.

Mvh Jens, Randers

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 12-11-04 01:01

On Tue, 9 Nov 2004 09:35:33 +0100, "jetp" <jetpFJERN@oncable.dk>
wrote:

> [...]
>og man burde vel også køre efter dem til enhver tid Gør man det ikke,
>kan man vel ikke forvente at glæde nogen med den adfærd ...

Sandt nok

Men som jeg engang så en "virkelig stor mand" citeret for:

"Man må have medlidenhed med de skabninger, der kun har fantasi til at
gøre tingen på een, "rigtig" måde!"

Selvfølgelig skal man følge nogle regler, men der skal altså også være
plads til at "slå en skævert" en gang imellem, og jorden går nu engang
ikke under, fordi man skulle glemme at blinke af en dag, vel?

Venligst
John

PS! Der er 5 point til den, der kan gætte citatets ophav!

Fra : Sverre Stokke

Dato : 14-11-04 10:24

"Torben Bach" <tsbach_fjern@nyka.dk> skriver:

>Også *majet* enig!
>Og os, der betaler for at ligge ved broen og for bådpladsen uden for
>sejlsæsonen.

Kun delvis enig. Rampen er der jo som regel i forvejen, den ekstra slitage
er til at overse, betalingssystemet skal financieres. Men med priser på
til 100 kr pr. gang må give en forrygende indtægt.

Hilsen Sverre.

Fra : Torben Bach

Dato : 14-11-04 13:10

In news:fc.0073fb6b069222903b9aca0083f1b47e.69223a3@net.dialog.dk,
Sverre Stokke <sverre@enterpol.dk> skrev:
> [...]
> slitage er til at overse, betalingssystemet skal financieres. Men med
> priser på til 100 kr pr. gang må give en forrygende indtægt.

Hvor har du den pris fra.
Hvis det koster 100 kr. andre steder, så har du da ret i, at det må give en
forrygende indtægt, men det kræver selvfølgelig, at der er mange, der bruger
rampen.

Jeg skrev, at det her hos os koster 50 kr. pr. gang, men at man for 550 kr.
kan bruge rampen lige så mange gange, man vil i løbet af et år.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-11-04 00:15

Sverre Stokke skriblede og skrablede følgende:

> Kun delvis enig. Rampen er der jo som regel i forvejen, den ekstra
> slitage er til at overse, betalingssystemet skal financieres. Men med
> priser på til 100 kr pr. gang må give en forrygende indtægt.

Ja, og hvad så?

Det er de enkelte havne og klubbers ejendom, så hvis klubben beslutter, at
de skal være en god forretning, så er det deres ret.

Traileresejlere har derimod *ikke* automatisk krav på at bruge andres
ejendom..

Claus

Fra : Sverre Stokke

Dato : 14-11-04 18:48

"Torben Bach" <tsbach_fjern@nyka.dk> skriver:

>Hvor har du den pris fra.
Rungsted havn. Kilde: Sjællands Småbådsfiskeklub's blad, juni 2004.

Årskort i Rungsted kr. 1.000.-

Bladets kommentar: Nok den mest populære rampe i Øresundsområdet. DYR.

> [...]
>en
>forrygende indtægt, men det kræver selvfølgelig, at der er mange, der
Det er der så i Rungsted.

>Jeg skrev, at det her hos os koster 50 kr. pr. gang, men at man for 550
>kr.
>kan bruge rampen lige så mange gange, man vil i løbet af et år.

Det kunne være interessant at se nogle havneregnskaber, men jeg kan ikke
umiddelbart finde nogen på Nettet.

Hilsen Sverre.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-11-04 00:21

> [...]

> Årskort i Rungsted kr. 1.000.-
> Bladets kommentar: Nok den mest populære rampe i Øresundsområdet. DYR.

1000 kr??!!

Hvor meget havneplads tror man får for 1000 kr?

> Det kunne være interessant at se nogle havneregnskaber, men jeg kan
> ikke umiddelbart finde nogen på Nettet.

Hvad vil du bruge det til?

Sejlklubbernes økonomi er da dig udvedkommende, når du ikke er medlem...

Klubberne er enerådende over deres egen ejendom, og skal på ingen måde stå
til ansvar over for andre end deres medlemmer.

Jeg forstår ikke, hvorfor trailerfolket ikke bare laver deres egen forening,
så de kan få nogle aftaler i stand med nogle havne, og samtidig være med til
at betale udgifterne.

Claus

Fra : Lars Kristensen

Dato : 16-11-04 15:35

Claus Tersgov wrote:
> Sverre Stokke skriblede og skrablede følgende:

> 1000 kr??!!
>
> Hvor meget havneplads tror man får for 1000 kr?

En bådeplads med en bredde på indtil 190cm.

- Lars

Fra : Sverre Stokke

Dato : 15-11-04 08:58

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skriver:
>Men problemet er nok, at der er mange trailersejlere som ikke har lyst
>til
>at betale overhovedet

Smiley registreret, men hvilket belæg har du for at udtale dig om mange
tusinde menneskers 'lyst til at betale'?

Hilsen Sverre.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-11-04 01:23

Sverre Stokke skriblede og skrablede følgende:

> Smiley registreret, men hvilket belæg har du for at udtale dig om
> mange tusinde menneskers 'lyst til at betale'?

På et tidspunkt var rampen i Lynetten altid åben, og folk skulle så blot
betale på havnekontoret, når de brugte den. Det gjorde de fleste bare ikke,
de "glemte" det sjovt nok næsten altid, hvorfor man satte lås på rampen, så
den kun var for medlemmer af klubben.

De jeg i den periode boede i min båd, og daglig var omkring slæbestedet,
kunne jeg ikke undgå at se høre alle de utilfredse folk, som kom langvejsfra
og som nu ikke kunne bruge rampen. Argumentet var hver eneste gang, "vi har
da altid brugt slæbestedet uden at betale, så hvorfor skal vi betale nu?"

Selv når man tilbød folk at de kunne bruge slæbestedet, hvis de gik op og
betalte i restauranten, så var der sure miner. Så jeg tror ikke, at det er
så sjældent et fænomen blandt trailersejlere..

Claus

Fra : Sverre Stokke

Dato : 15-11-04 09:12

> [...]
>at
>de skal være en god forretning, så er det deres ret.
Ja, jeg bryder mig bare ikke om det. Men det er muligvis en forskel i
holdninger hos dig og mig. Jeg ser os alle sammen som sejlere, der - på
forskellig vis - nyder vores fritid på vandet.

>Traileresejlere har derimod *ikke* automatisk krav på at bruge andres
>ejendom..
Det er der da heller ingen, der har påstået.
Vi har heller ikke automatisk ret til at benytte fremmede havne - bortset
fra nødhavn - men alligevel har vi et - stort set - fremragende fællsskab.

Hilsen Sverre.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-11-04 01:24

> [...]

> holdninger hos dig og mig. Jeg ser os alle sammen som sejlere, der -
> på forskellig vis - nyder vores fritid på vandet.

Det har du da også al mulig ret til. Det er der ingen, som vil tage fra dig.

> Vi har heller ikke automatisk ret til at benytte fremmede havne -
> bortset fra nødhavn - men alligevel har vi et - stort set -
> fremragende fællsskab.

Man kan da bruge alle de havne, man vil. Blot man vil betale for det....

Claus

Fra : Sverre Stokke

Dato : 15-11-04 09:34

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skriver:
>Sverre Stokke skriblede og skrablede følgende:

>1000 kr??!!
>
>Hvor meget havneplads tror man får for 1000 kr?

Mærkværdigt spørgsmål, som de fleste af os her vist har en ganske god
fornemmelse af svaret på.

>Hvad vil du bruge det til?
Fx se hvad Rungsted Havn har af indtægtet og udgifter på rampen.

>Sejlklubbernes økonomi er da dig udvedkommende, når du ikke er medlem...
Mange havne er offentlig ejede, Aps, andelsselskab eller A/S. Rungsted
havn er et A/S og der er derfor offentlig adgang til regnskabet.

>Klubberne er enerådende over deres egen ejendom, og skal på ingen måde
>stå
>til ansvar over for andre end deres medlemmer.
Teknisk set har du ret, men det hindrer jo ikke nogen i at udvise
forståelse for andre sejleres situation.

> [...]
>forening,
>så de kan få nogle aftaler i stand med nogle havne, og samtidig være med
Småbådsfiskeklubberne har skam aftaler.

Sådan mere generelt: Der skrives en del rundt omkring - bla. i bådblade -
om, at sejlsporten er i krise. Der er ringe tilgang af unge, og der er
mange gætterier på årsagerne. En af dem er helt sikkert, at der simpelthen
er færre unge nu end for 20, 30 og 40 år siden.
At dømme ud fra annoncemængde i bådblade og på Nettet - samt antallet af
bådtrailere - er trailersejlads i voldsom udvikling. Jeg synes, at
trailersejere skal inviteres 'indenfor' med vidt åbne arme. Mange af dem
er nutidens begyndere (hvor det tidliger var jollesejlere), og det vil da
være glimrende med tilgang af nye bådfolk.
Jeg sejler en del i både Maxi 68 og en kabinebåd på 16 fod - med 40 hk.
Selv om jeg færdes hensynsfuldt og korrekt i sidstnævnte, nægter en del
'rigtige' sejlere at hilse på mig. Så der er nok lang vej endnu.

Hilsen Sverre.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-11-04 01:35

Sverre Stokke skriblede og skrablede følgende:

> Mærkværdigt spørgsmål, som de fleste af os her vist har en ganske god
> fornemmelse af svaret på.

Og hvis man så melder sig ind i tre klubber placeret strategisk rigtigt, så
kam man også bruge deres slæbesteder. 3000- 4000,- om året for at være
medlem af et antal sejlklubber er nogenlunde det samme som det koster af
have en fast havne plads i en billig havn...

> Fx se hvad Rungsted Havn har af indtægtet og udgifter på rampen.

Jeg kan ikke forstå, hvad du vil bruge det til? Med mindre det skyldet
misundelse,over, at du ikke måd bruge sejlklubbernes slæbested gratis..

> [...]

> Teknisk set har du ret, men det hindrer jo ikke nogen i at udvise
> forståelse for andre sejleres situation.

Der er da også forståelse, rampen kan bruges mod betaling

> [...]
> dem er nutidens begyndere (hvor det tidliger var jollesejlere), og
> det vil da være glimrende med tilgang af nye bådfolk.

Jeg er da enig, jeg synes bare ikke, at andre skal betale gildet. I sparer
en masse penge på havneplads og medlemskontingenter, så det kan ikke være et
økonomisk argument.

Lad os antage, at I sparer ca. kr. 4000,- i havneleje plus en tusse til
kranbilen om året, det giver omkring 66 søsætninger om året ved en
gennemsnitspris på kr 75,- !!

Jeg tvivler på, at der er ret mange danske sejlere som kommer ud 66 gange i
løbet af en sæson!

Claus

Fra : Sverre Stokke

Dato : 16-11-04 07:55

> [...]
>er
>så sjældent et fænomen blandt trailersejlere..

Jeg har fuld respekt for din iagttagelse, og er enig - det er ikke godt.

Hilsen Sverre.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-11-04 11:57

Sverre Stokke skriblede og skrablede følgende:

> Jeg har fuld respekt for din iagttagelse, og er enig - det er ikke
> godt.

Men faktisk tror jeg ikke, at økonomi er hovedårsagen. Desværre er det jo et
faktum, at de små, hurtige trailerbåde taler til et noget andet publikum end
de etablerede sejlere..

Mange unge køber en hurtig trailerbåd hos eksempelvis Engstrøm, hvor det
hele finansieres til små penge. Og en stor del af de unge har fart i blodet,
og det sætter sine spor, navnlig i de havne, som har gode rampefaciliteter.
Jeg har desværre mange gange oplevet i lynetten, at båden har fået fuld drøn
væk fra slæbestedet, når tøser og den sidste kasse øl er kommet ombord, og
det er nok det, der er mest irriterende. Og desværre er det også de samme
folk, som smider bil og trailer på parkeringspladsen, uden tanke for,
hvordan den står..

Jeg tror deværre, at der sejler en hel del unge rundt i disse både, som ikke
har særlig meget kendskab til det at begå sig på havet og i en havn, og der
er egentlig ikke noget at sige til, hvis de forskellige havne vil undgå den
hurlumhej, det skaber.

Claus

Fra : Sverre Stokke

Dato : 16-11-04 08:04

> [...]
>gennemsnitspris på kr 75,- !!
>
>Jeg tvivler på, at der er ret mange danske sejlere som kommer ud 66 gange

Bare for at rydde forståelig misforståelse af vejen: Omtalte kabinebåd er
FASTLIGGER. Medlemskab af Småbådsfiskeklub skyldes hovedsagelig en
drabelig besparelse på forsikringen.

I øvrigt mangler der en vigtig post i dit regnestykke: Traileren. Den kan
snildt koste det samme som en andels-plads.

Hilsen Sverre.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 18-11-04 07:18

> [...]
>et
>faktum, at de små, hurtige trailerbåde taler til et noget andet publikum

Deværre?

> [...]
>og
>det er nok det, der er mest irriterende.
Måske kender de slet ikke reglerne.

>Og desværre er det også de samme
>folk, som smider bil og trailer på parkeringspladsen, uden tanke for,
>hvordan den står..
Måske er de ikke så gode til at bakke med deres trailere.

>Jeg tror deværre, at der sejler en hel del unge rundt i disse både, som
>ikke
>har særlig meget kendskab til det at begå sig på havet og i en havn,
Antallet af speedbådskørekort skulle efter sigende ikke være oppe på det
forventelige.

>og der
>er egentlig ikke noget at sige til, hvis de forskellige havne vil undgå
>den
>hurlumhej, det skaber.

Det er så her, jeg ser en anden mulighed. Lad os dog invitere dem
indenfor.

Et stort skilt med:

Max x knob i havnen
Max y miles i havnen
Max z km/t i havnen.

Og en lille folder: Du er hjertelig velkommen, hvis du lige husker........

Ellers risikerer vi at ende i den traditionelle 'ungdommen nu til dags',
og så kan vi sidde og mimre - og mindes, da man styrede efter streger og
målte i kabellængder. Mens de unge sætter dagsordenen.

Hilsen Sverre.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-11-04 17:41

Sverre Stokke skriblede og skrablede følgende:

> Deværre?

Ja, desværre. Synes du da ikke selv, at det er kedeligt at et enkelt gruppe
er med til at ødelægge det for andre?

> Måske kender de slet ikke reglerne.

Og hvad så? Det er absolut ingen undskyldning for at opføre sig som man vil.
I øvrigt er det de samme sejler, som giver folk fuck-fingeren, når de bliver
gjort opmærksom på deres adfærd.

Det handler slet ikke om at kende reglerne, det handler udelukkende om en
holdningsændring hos en specifik gruppe af befolkningen.

> Måske er de ikke så gode til at bakke med deres trailere.

Og hvad så? Så burde de jo ikke have en stor bådtrailer efter bilen!

Kan man ikke bakke og parkere en trailer forsvarligt, så må man tage nogle
køretimer istedet for at være til irritation og fare for andre!

> Antallet af speedbådskørekort skulle efter sigende ikke være oppe på
> det forventelige.

Det undrer mig slet ikke.

> Det er så her, jeg ser en anden mulighed. Lad os dog invitere dem
> indenfor.
> Et stort skilt med:
> Max x knob i havnen
> Max y miles i havnen
> Max z km/t i havnen.

Det har lynetten haft i 25 år, og hvilken effekt tror du det har haft på den
pågældende gruppe?

Jeg bor et stenkast fra det sted, hvor de to mennesker blev kørt ihjel på
frederikssundsvej, fordi nogle unge menneske skulle lege racerkører på
offentlig vej.

De skilte, der var, holdt *IKKE* disse unge tilbage.........

> Og en lille folder: Du er hjertelig velkommen, hvis du lige
> husker........

Og når det ingen effekt har, hvad vil du så foreslå?!

> Ellers risikerer vi at ende i den traditionelle 'ungdommen nu til
> dags', og så kan vi sidde og mimre - og mindes, da man styrede efter
> streger og målte i kabellængder. Mens de unge sætter dagsordenen.

Ævl!

Problemet er, at når det er de unge, som sætter dagsordenen, så er der
folk, der *DØR* og kommer til skade.

Claus

Fra : Sverre Stokke

Dato : 19-11-04 08:45

> [...]
>Sverre Stokke skriblede og skrablede følgende:

>Ja, desværre. Synes du da ikke selv, at det er kedeligt at et enkelt

Jo, så absolut. Men jeg synes ikke, det er 'desværre' at
> [...]
>vil.
>I øvrigt er det de samme sejler, som giver folk fuck-fingeren, når de
Jeg undskylder dem skam ikke. Og er enig med dig i at være utilfreds med
deres opførsel.

>Det handler slet ikke om at kende reglerne, det handler udelukkende om en
>holdningsændring hos en specifik gruppe af befolkningen.

>Og hvad så? Så burde de jo ikke have en stor bådtrailer efter bilen!
Næh, det burde de ikke.

>Kan man ikke bakke og parkere en trailer forsvarligt, så må man tage
>nogle
>køretimer istedet for at være til irritation og fare for andre!
Enig, men sådan tænker de unge nok ikke.

>Det undrer mig slet ikke.

>Det har lynetten haft i 25 år, og hvilken effekt tror du det har haft på
>den
>pågældende gruppe?
Ved rampen ?

>Og når det ingen effekt har, hvad vil du så foreslå?!
En massiv indsats fra sejlklubbernes - og andre klubbers - side. Gerne med
jævnlige propagandamøder, hvor de unge inviteres på orientering om de mest
basale regler - både for god opførsel og de juridiske.

>Ævl!
Nej, det synes jeg ikke. Da du og jeg var i 'Baylineralderen' kørte vi
altid fuldt lovligt på vores knallerter. Kunne ikke drømme om at bore
eller hakke dem - ej heller kunne nogen af vores venner. Vi rakte altid
hånden ud, når vi drejede - nej, vel ?

>Problemet er, at når det er de unge, som sætter dagsordenen, så er der
>folk, der *DØR* og kommer til skade.
Ja, og det mener jeg vi - omend nok kun i ringe grad - kan afhjælpe ved
ovennævnte tiltag.

Hilsen Sverre.